Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Spør for ei venninne som er redd hun skal bli gjenkjent her inne siden hun skriver mye her😉 spm hennes er som følgende: Hun har over 400tusen i gjeld,inntekt på ca 380000 i året.. Hun har ikke fortalt dette til noen i familien,bortsett fra samboer. Og nå har hun lyst å samle alle lånene/kredittkortene i ett lån. Hun har søkt flere steder på nettet men får bare avslag.. Så hun luree på om dere vet om noen steder man kan få såpass høyt lån sånn at hun får samlet alt i ett lån?? Hun har vurdert og gå i banken sin og legge alt på bordet men er redd for og få "kjeft" pga all gjelden.. Hun får ikke stilt noe hus e.l i sikkerhet da de bare leier huset de bor i:/ Hun er ganske langt nede og tenker på dette hele tiden.. Og hun vil ikke involere noen andre i familien da de ikke vet om all gjelden. De tror hun er gjeldsfri :/ Hun håper på noen gode forslag og er ikke int i og bli kjefta på og bare motta negative tilbakemeldinger da hun vet hun har skyld i dette selv og er hennes egen feil at hun har havnet oppe i dette!!! Anonymous poster hash: a729f...587
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Tror nok det lureste er å gå til banken og legge alle kortene på bordet. Kan samboeren ta over økonomien til gjelden er slettet? Anonymous poster hash: f1d13...608
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Skal nok en del til å få ett så stort lån med mindre hun kan stille noe som sikkerhet, har medlånetaker eller kausjonist dessverre. Anonymous poster hash: 80311...1a6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Det beste er vel å bare ta hatten i hånda og gå til banken. Renten hun kan få der er også mye bedre enn rentene disse på nettet kan gi. Skjønner det er vanskelig, men det er nok den beste muligheten hun har. Også bør hun sette en kredittsperre på seg selv, slik at dette ikke skjer igjen. Anonymous poster hash: 72c40...f95
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Men hva har hun kjøpt? Noe av verdi som kan selges? Hun burde selge alt hun kan. Har hun bil? Tror neppe banken lar henne beholde en eventuelt bil. Anonymous poster hash: 44b1f...72a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Det beste er vel å bare ta hatten i hånda og gå til banken. Renten hun kan få der er også mye bedre enn rentene disse på nettet kan gi.Skjønner det er vanskelig, men det er nok den beste muligheten hun har. Også bør hun sette en kredittsperre på seg selv, slik at dette ikke skjer igjen. Anonymous poster hash: 72c40...f95 Kan hun få ordna slik at hun ikke får kreditt kort og sånn mener du? Bare det hadde hjulpet hun masse.. Hun har totalt fire kredittkort,spør hvorfor hun har det. Og da svarer hun at de er så lette og få og trenger hun penger så søker hun om det så tar det noen få dager så er kortet i postkassa:/:/ Anonymous poster hash: a729f...587
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Dette lar seg sikkert ordne om hun snakker med sin bank. Min søster hadde 420000 i samlet gjeld, tok mot til seg og gikk i banken. Grudde seg som fyyy, men sa selv hun var 20 kg lettere etter møtet var over. Hun har nå smalet gjelda og en plan for nedbetaling Anonymous poster hash: 5ee15...716
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Det beste er vel å bare ta hatten i hånda og gå til banken. Renten hun kan få der er også mye bedre enn rentene disse på nettet kan gi.Skjønner det er vanskelig, men det er nok den beste muligheten hun har. Også bør hun sette en kredittsperre på seg selv, slik at dette ikke skjer igjen. Anonymous poster hash: 72c40...f95 Kan hun få ordna slik at hun ikke får kreditt kort og sånn mener du? Bare det hadde hjulpet hun masse.. Hun har totalt fire kredittkort,spør hvorfor hun har det. Og da svarer hun at de er så lette og få og trenger hun penger så søker hun om det så tar det noen få dager så er kortet i postkassa:/:/ Anonymous poster hash: a729f...587 Ja, hun kan sperre seg for å ta opp ny kreditt. https://www.datatilsynet.no/Sektor/Kreditt-finans-forsikring/Hvordan-sperre-for-kredittvurdering/ Anonymous poster hash: 72c40...f95
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Men hva har hun kjøpt? Noe av verdi som kan selges? Hun burde selge alt hun kan. Har hun bil? Tror neppe banken lar henne beholde en eventuelt bil. Anonymous poster hash: 44b1f...72a Nei hun har kjøpt klær til unga(har 2),regninger,mat. Egentlig vanlige ting og ikke noe av verdi.. Bilen er ingen vits og selge da de kan få Max 10000 for den. Men de bor øde til slik at hun må ha bil for og komme seg rundt.. Går ikke busser der hun bor. Anonymous poster hash: a729f...587
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Hun har samboer og to unger og har klart å bruke 400.000 i vas og tull? Rart at du kan skrive historien og ikke hun. Skriver hun anonymt så er det jo ingen som klarer kjenne noen igjen. Regner med dette gjelder deg selv. Anonymous poster hash: aa6d9...461
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 400 K på klær og mat med en normal inntekt utenom gjelda?! What.. Hun må jo sløse noe vanvittig!! Anonymous poster hash: 83983...732
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Foreslår og gå i banken. Eller via politiet? Tror de har en gjelds ordning der Anonymous poster hash: 83983...732
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Hun har spurt meg om jeg kan legge dette ut for henne her og jeg sa ja.. Og jeg respekterer at hun ikke vil legge ut selv.. Ja hun vet hun har enormt forbruk og alt det der.. Men hun lurte på om noen her hadde tips til ordning og hun føler hun har fått svar nok nå så nå skal hu bestille seg time i banken til uka,bite i det sure eplet og legge alle kortene på bordet for banken sin Hun takker alle som kom med forslag.. Anonymous poster hash: a729f...587
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Hun har spurt meg om jeg kan legge dette ut for henne her og jeg sa ja.. Og jeg respekterer at hun ikke vil legge ut selv.. Ja hun vet hun har enormt forbruk og alt det der.. Men hun lurte på om noen her hadde tips til ordning og hun føler hun har fått svar nok nå så nå skal hu bestille seg time i banken til uka,bite i det sure eplet og legge alle kortene på bordet for banken sin Hun takker alle som kom med forslag.. Anonymous poster hash: a729f...587 Hva er forskjellen? Opplysningene er de samme uansett hvem som legge det ut..... Anonymous poster hash: 2e612...ba7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 Jeg jobber i bank og med mindre du kan stille sikkerhet i fast eiendom eller en veldig god kausjonist så vil du ikke få det innvilget lån til å samle dette i en bank. Det er tydelig at hun bruker mer enn det hun tjener og det viktigste for henne er egentlig å få kontroll over økonomien og tilpasset forbruket etter inntekt. Er så alt for mange som får hjelp til refinansiering og havner i samme uføret i løpet av et par år igjen. Jeg vil anbefale henne å ta kontakt med en gjeldsrådgiver hos NAV for å få hjelp videre. Event kontakte familie om noen kan stille opp med sikkerhet for lånet. Anonymous poster hash: d1734...32c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Kan du/dere ikke bare respektere at hun ikke ville legge ut dette selv?? Hvorfor henge dere opp i at jeg skriver dette for hun?? Spiller vel ingen rolle for dere heller da hvem som skriver?? Mye rart folk skal bry seg om her inne egentlig.. Anonymous poster hash: a729f...587
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 400 000 på 60mnd/5år er 6 666 per mnd. Dette er helt uten renter. Hun har relativt lav inntekt. Hun skal først forsørge seg selv og sine barn, før hun betaler gjeld. Når hun er ferdig med dette har hun nok ikke 6.666 igjen å bruke på gjeld. Du sier ingenting om alder på barna, eller om hennes stillingsprosent. Sannsynligvis kan en gjeldsordning være løsningen for henne. Det er ikke en god løsning, men en mulighet om hun ikke greier å øke inntekter, samt leve veldig trangt i en veldig lang periode. Den perioden kan bli veldig lang, den kan lett dra seg over hele barndommen til ungene hennes. Nedbetslingsordninger på usikkert gjeld bør ikke gå over mer enn 7 år. Anonymous poster hash: ec02f...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå