Gå til innhold

Inspirert av det og skille søsken v/brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med de som har to barn med to forskjellige og det blir brudd? Der er jo mitt tilfelle hvis det skjer. For det ville absolutt vært mer praktisk om far som er far til min yngste - hadde fått daglig omsorg siden jeg jobber turnus feks. Det ville ikke vært "rettferdig" om jeg bare tok det som en selvfølge at hun ble boende med meg og søsteren fast. Han er en like flink forelder som meg :) Den eldste har jeg daglig omsorg for og har hatt i fem år. Bare en tanke :P

Anonymous poster hash: 6b093...c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det praktiske for deg og det rettferdige for far er en bedre løsning enn at søsken får bo sammen?

Barnets beste......

Anonymous poster hash: 8b4c1...818
Skrevet

Jeg og min samboer, og far til min minste, har faktisk snakket om denne problemstillingen. Om vi skulle splitte, ser vi begge på det som en selvfølge at søstrene blir boende under samme tak og vokse opp sammen, derfor blir det jeg som "må" ta hovedomsorgen. Søsken bør få vokse opp sammen, om det ikke er andre grunner, det er ikke de som skiller seg. Det er iallefall vår mening.

Skrevet

Så det praktiske for deg og det rettferdige for far er en bedre løsning enn at søsken får bo sammen?

Barnets beste......

Leser du hva jeg skriver da? Ville det vært en selvfølge AT jeg fikk daglig omsorg for den yngste? Hvis jeg var den som måtte flytte fra bhg/skole krets og til noe mer sentralt, far jobber dagtid og ikke i helger. Det hadde da ikke vært en selvfølge at en domstol hadde dømt full omsorg til meg fordi yngste har en søster hos meg? Nå er ikke dette en reel problemstilling for meg og det håper jeg ikke det blir.

Skrevet

Barnets beste......

Leser du hva jeg skriver da? Ville det vært en selvfølge AT jeg fikk daglig omsorg for den yngste? Hvis jeg var den som måtte flytte fra bhg/skole krets og til noe mer sentralt, far jobber dagtid og ikke i helger. Det hadde da ikke vært en selvfølge at en domstol hadde dømt full omsorg til meg fordi yngste har en søster hos meg? Nå er ikke dette en reel problemstilling for meg og det håper jeg ikke det blir.

Domstoler skiller ikke søsken (bortsett fra i tilfeller der søsken er til fare for seg selv eller andre) så ja, du hadde fått hovedomsorgen. Husk at det er dere voksne som har bestemt å skille dere og i tillegg skille søsken fordi du mener det er praktisk for deg og vil være rettferdig for far er ikke barnets beste. Da har dere de voksne sine interesser i sentrum og barna får bare følge på.

Dere voksne har et ansvar for at søsken får holde sammen og så får dere voksne legge til rette for det. Det er ikke barnas oppgave å gjøre livet til foreldrene enklere og mer rettferdig etter en samlivsbrudd.

Skrevet

Barnets beste......

Men hva om både mor og far har et barn fra før da?

Anonymous poster hash: c208d...fdb

Skrevet

Hva med de som har to barn med to forskjellige og det blir brudd? Der er jo mitt tilfelle hvis det skjer. For det ville absolutt vært mer praktisk om far som er far til min yngste - hadde fått daglig omsorg siden jeg jobber turnus feks. Det ville ikke vært "rettferdig" om jeg bare tok det som en selvfølge at hun ble boende med meg og søsteren fast. Han er en like flink forelder som meg :) Den eldste har jeg daglig omsorg for og har hatt i fem år. Bare en tanke :P

Så det andre barnet vil ikke lide for at du jobber turnus og må flytte fra skole? Hvis det går men et barn så går det vel med to? Eller er det ikke så farlig med det eldste?

Anonymous poster hash: 512e2...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...