Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Hvordan forholde seg til dette?!? Min sønn på 3 år sa dette i dag. Kan dette være noe tatt ute av det blå? Barna i barnehagen? Hvor seriøst bør jeg ta dette? Far nekter såklart. Anonymous poster hash: 02333...9fc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Hvordan lugger far? Når lugger far? Klarer barnet å forklare mer detaljert rundt det med ar far lugger. Be barnet om å fortelle hva å lugge er. Be barnet om å vise deg hvordan far lugger og hvor de er når far lugger. Vet barnet hva det vil si å snakke sant og hva det vil si å lyve? Anonymous poster hash: 9e937...b5b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Vanskelig å si..han har jo livlig fantasi, men virket oppriktig. Fikk angst nå. Må spørre ut mer. Anonymous poster hash: 583f3...c6f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Kan vel være hva som helst, når pappa grer, når han får håret festet i glidelåsen ved et uhell, når han rusker han i håret og gutten oppfattet det som lugging... Anonymous poster hash: c9b15...a42
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Spør mer. Da kan du få bedre forståelse av hva barnet oppfatter som lugging, en oversikt over situasjonen(e) der barnet blir lugget / oppfatter å bli lugget og hva som har skjedd. Det er forskjell på at far lugger når han børster håret og at far lugger som fysisk oppdragelse / straff. Anonymous poster hash: 9e937...b5b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Det kan jo hende han har lugget. Men ikke med viten å vilje. Min datter på 3 år kan gjerne si jeg lugger. For når jeg grer håret syns hun det lugger. Hun kan også si de i barnehagen slår. Eller at vi kliper. En gang hun sprang ut i veien grep jeg om armen hennes og dro hun inn så hun ikke skulle bli påkjørt. Da ropte hun høyt au mamma kliper og slår meg. Meget flaut. Heldigvis var det mange som så hva som hadde skjedd Anonymous poster hash: 369f9...944
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Jenta mi skrek en gang ut på butikken at jeg ikke måtte slå henne selv om at hun hadde lyst på godter Jeg har ALDRI jeg gjentar ALDRI slått henne! Ungene har en gedigen fantasi! Anonymous poster hash: 408b7...222
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Jenta mi skrek en gang ut på butikken at jeg ikke måtte slå henne selv om at hun hadde lyst på godter Jeg har ALDRI jeg gjentar ALDRI slått henne! Ungene har en gedigen fantasi! Anonymous poster hash: 408b7...222 Men det er ingen unnskyldning for å ikke spørre mer for å finne ut at hva er barnets opplevelse og hva har skjedd. I beste fall er det ingenting. I verste fall så har det skjedd noe. Det skader aldri å ta barns utsagn på alvor og være undrende, nysgjerrig og undersøkende på det barnet sier. Anonymous poster hash: 9e937...b5b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 her hadde småen ett svært bitemerket på armen å bestemoren hans spør hvem som har gjort det. Han svarer at mamma bitet meg! Heldivis visste barnehagen at det var en av ungene som hadde gjort det. Anonymous poster hash: 1e15e...b62
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Sønnen var ble halvveis drept hver gang noen kom borti han hvis vi for eksempel bare skulle gå forbi han. Men datteren min sier nesten alltid "det gikk bra" uansett hva som skjer, så hadde hun sagt det, hadde jeg lagt mer i det enn om han hadde gjort det. Anonymous poster hash: b9b01...d06
februarprins2013 Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 veldig trist og beskylde far for noe slikt, hvis det ikke stemmer i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 veldig trist og beskylde far for noe slikt, hvis det ikke stemmer i det hele tatt Et barn på 3 år vet neppe hva å beskylde er. Barn forteller om sin oppfatning og sin opplevelse. Dette kan avvike fra faktiske forhold, men barnet beskylder ikke - slik vi oppfatter begrepet Anonymous poster hash: 9e937...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå