Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Har skjønt at en kan spise matvarer med max 5 g karbohydrater i seg. Men så har jeg fått det for meg at jeg ikke kan drikke melk, men skummet og lettmelk ligger jo på under 5 karbohydrater. Kan jeg drikke melk da, eller er det for en annen grunn jeg ikke skal drikke melk? Jeg trodde heller ikke en skulle spise grønnsaker som vokser under jorden, men ser mange lavkarbooppskrifter med sellerirot og pastinakk, kan jeg spise det alikevel? Uff, jeg blir så forvirret Anonymous poster hash: da76d...394
Modesty Blaise. Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Skummet melk inneholder vel 4,6 karbohydrater pr dl. Et lite glass melk er 2,5 dl. Da har du nesten 12 g karbohydrater bare der. Spiser du moderat lavkarbo er dette ok, men skal du holde deg på ca 20g om dagen så blir det mye i et lite glass melk. I utgangspunktet er rotgrønnsaker nei nei. Men sellerirot inneholder lite stivelse så det er greit. Anbefaler deg å laste ned en app med næringsinnhold, så kan du lett sjekke selv.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Skummet melk inneholder vel 4,6 karbohydrater pr dl. Et lite glass melk er 2,5 dl. Da har du nesten 12 g karbohydrater bare der. Spiser du moderat lavkarbo er dette ok, men skal du holde deg på ca 20g om dagen så blir det mye i et lite glass melk. I utgangspunktet er rotgrønnsaker nei nei. Men sellerirot inneholder lite stivelse så det er greit. Anbefaler deg å laste ned en app med næringsinnhold, så kan du lett sjekke selv. Jeg har gammel mobiltelefon, så kan desverre ikke laste ned app'er Men hvordan vet jeg at det inneholder lite stivelse da? Hva med pastinakk, persillerot og ingefær da? Anonymous poster hash: da76d...394
Modesty Blaise. Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Skummet melk inneholder vel 4,6 karbohydrater pr dl. Et lite glass melk er 2,5 dl. Da har du nesten 12 g karbohydrater bare der. Spiser du moderat lavkarbo er dette ok, men skal du holde deg på ca 20g om dagen så blir det mye i et lite glass melk. I utgangspunktet er rotgrønnsaker nei nei. Men sellerirot inneholder lite stivelse så det er greit. Anbefaler deg å laste ned en app med næringsinnhold, så kan du lett sjekke selv. Jeg har gammel mobiltelefon, så kan desverre ikke laste ned app'er Men hvordan vet jeg at det inneholder lite stivelse da? Hva med pastinakk, persillerot og ingefær da? Anonymous poster hash: da76d...394 Gå til Google, siden du har tilgang på pc. Skriv inn næringsinnhold pastinakk, eller hva annet du lurer på. Og da får du et godt svar 😊
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Skummet melk inneholder vel 4,6 karbohydrater pr dl. Et lite glass melk er 2,5 dl. Da har du nesten 12 g karbohydrater bare der. Spiser du moderat lavkarbo er dette ok, men skal du holde deg på ca 20g om dagen så blir det mye i et lite glass melk. I utgangspunktet er rotgrønnsaker nei nei. Men sellerirot inneholder lite stivelse så det er greit. Anbefaler deg å laste ned en app med næringsinnhold, så kan du lett sjekke selv. Jeg har gammel mobiltelefon, så kan desverre ikke laste ned app'er Men hvordan vet jeg at det inneholder lite stivelse da? Hva med pastinakk, persillerot og ingefær da? Anonymous poster hash: da76d...394 Gå til Google, siden du har tilgang på pc. Skriv inn næringsinnhold pastinakk, eller hva annet du lurer på. Og da får du et godt svar Men hvor mye stivelse er greit da? Anonymous poster hash: da76d...394
Modesty Blaise. Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Stivelse er det samme som karbohydrater ( kort forklart) Så har en vare lite stivelse og sukker så har den lite karbohydrater i seg. Så du trenger egentlig bare å se på mengde karbohydrater pr 100g. Også er det viktig å tenke på hvor mye du spiser av hver enkelt matvare. F.eks ingefær er litt høyt, men man spiser kanskje 20g, så da blir det ikke så ille i den store samenhengen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå