Gå til innhold

Når 10-åringen ikke vil ha bading...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å finne ut hva som er galt.. Han pleier å si med en gang noen er stygge med ham så det er ikke det. I følge læreren har han blitt mye bedre å svømme dette skoleåret så det er ikke det heller... Han går etter jeg har gått og "glemmer" badetøyet... Hva kan jeg gjøre...?

Anonymous poster hash: 587d4...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må forklare at svømming er et fag som alle andre og ikke noe som kan velges bort om man ikke liker det. Hvis han med vilje "glemmer" svømmetøyet må du nesten følge ham på skolen disse dagene så du kan sikkre at han får det med seg.

Noen hater matte, andre hater svømming. Gjennom det må man uansett.

Hvis han ikke vil fordi han er dårlig til å svømme bør dere bruke mye tid i ferien på å gjøre ham flinkere både til selve svømmingen og til å hoppe og stupe. Kan du stupe bra gir det ofte stor prestisje i gutteflokken. Da blir det ofte mer gøy også.

Anonymous poster hash: 71251...3aa
Skrevet

Jeg hatet svømming som 10-åring.

Pubertet het diagnosen min... Det var grusomt.

Anonymous poster hash: 88e49...e6f

Skrevet

Har du snakket med læreren?

Har selv en 5.klassing og her måtte de nå dette skoleåret ha en mannlig assistent i garderoben ved gym og svømming. De er på vei inn i puberteten, det er plutselig veldig pinlig å være nakne sammen. De er enda ikke fortrolige med forandringene som skjer i egen kropp og de ser samtidig at andre forandres i ulikt tempo enn de selv.

Her ble det skikkelig dusjvegring, samtidig som ungene jo har begynt å stinke svette....

Så løsningen ble en ganske ung assistent på skolen som guttene liker og ser opp til, han dusjer sammen med guttene og klarer lage en avslappet atmosfære i garderoben. Det var helsesøster her som pushet på at de skulle få til dette, at en voksen mann skulle være i garderoben sammen med dem en periode.

Anonymous poster hash: 4465b...b9b
Skrevet

Snakk med læreren for å finne ut om det er noe spesifikt med din gutt (mobbing) eller om det rett og slett er pubertet. Syns løsningen i innlegget over hørtes fornuftig ut. Kropp er ikke enkelt. Og dagens unge får mye "perfekt kropp" rett i ansiktet hele tiden. Finnen voksenperson som er med på å gjøre kropp naturlig. Det kan være det som skal til.

Anonymous poster hash: 54c16...88c

Skrevet

Du må forklare at svømming er et fag som alle andre og ikke noe som kan velges bort om man ikke liker det. Hvis han med vilje "glemmer" svømmetøyet må du nesten følge ham på skolen disse dagene så du kan sikkre at han får det med seg.

Noen hater matte, andre hater svømming. Gjennom det må man uansett.

Hvis han ikke vil fordi han er dårlig til å svømme bør dere bruke mye tid i ferien på å gjøre ham flinkere både til selve svømmingen og til å hoppe og stupe. Kan du stupe bra gir det ofte stor prestisje i gutteflokken. Da blir det ofte mer gøy også.

Selvfølgelig forteller vi ham det! Har vært hjemme pga sykemld de siste ukene og løpt etter med gymbagen hver gang! Kan ikke være hjemme fra jobb hver onsdag for å følge ham på skolen! (Kommer flere timer for sent h is jeg ikke rekker bussen).

Vi trener på svømming hver sommer...

Skrevet

Det er ikke noe med dusjinga heller. Han elsker gym og da dusjer de etter hver gymtime. De har en stor garderobe de deler med klassene over i de timene. Så kan ikke være det heller.

Har snakket med læreren mange ganger uten resultat. Eller han skal Observere ham i badetimene da, men har ikke sett noe han reagerer på.

Takker for svar! Håper det kommer flere!:)

Skrevet

Er han god til å svømme? Får han til like mye som de andre i klassen? Ofte er det de som føler de ikke er flinke nok som er negative og forsøker å vri seg unna.

Skrevet

Noen private timer med svømmelærer så han er hakket bedre enn de andre kan hjelpe.

Skriver av egen erfaring.

Jeg var for tynn for de andre. Ble kalt stygge ting. Når jeg ble reser i vannet så endret det seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...