Gå til innhold

Dere som har tenåringer....


Anbefalte innlegg

Skrevet

... Datteren min blir 15 straks. Hun er ikke spesielt interessert i å ha mamma med i en bursdag med venner. Skjønner jo det.

 

Er det ok å gi henne 1000,- så hun kan ta med et par venninner på kino og middag eller er det en dårlig bursdagsgave?

 

Anonymous poster hash: 75e94...9ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar mine barn feire bursdag på min regning også får de gave av meg i tillegg.

 

Jeg lar ikke bursdagsfeiringen være gaven.

 

Ene sønnen min ble 14 for et par uker siden, da inviterte han med seg 5 kompiser på Peppes så de ble 6 stk med han som spiste mat der. Det kostet 149 kr pr hode å ha bursdag der, da fikk de spise så mye pizza de ville, fikk en brus hver og en is hver til dessert (jeg var ikke med nei, jeg bare fulgte dit og betalte før jeg gikk igjen)

 

For meg er det en selvfølge at jeg betaler det og at han får gave i tillegg.



Anonymous poster hash: a5ab1...142
Skrevet

Her så feiret min datter og venninne 14 års dagen sin på kino, med flere venner. Var bare kino, popcorn og brus. Så får hun gave også. Blir vel gave på rundt 2500 kr. Men da er halve gaven noe fornuftig, som jeg uansett måtte ha kjøpt til henne.



Anonymous poster hash: 2936f...c13
Skrevet

Vi betaler "selskapet" itillegg til en gave på ca 800-1000.

 

Da reiser hun og to-tre venner ut og spiser pizza , bowler eller kino.

Skrevet

Dattera mi er 15 år, og hun får gave+selskap.

Hun pleier å be noen venninner hit og enten så har de bestilt pizza eller så har de grillet.

Tro det eller ei, men de VIL faktisk at jeg skal være med på jentefesten, men jeg sniker meg gjerne ut litt ila kvelden, orker ikke 5 timer med fjortisjentefjas :P

 

Anonymous poster hash: b86cf...408

Skrevet

Så dyre gaver har ikke jeg råd til. Hun fikk pc til konfirmasjon som kombinert konf og bursdagsgave av far og meg. Sa hun skulle få en liten ting til bursdagen også, men om hun skal ta med venninner it så koster det litt

 

Anonymous poster hash: 75e94...9ea

Skrevet

Jeg syns det hørtes ut som en fin feiring.

Skrevet

... Datteren min blir 15 straks. Hun er ikke spesielt interessert i å ha mamma med i en bursdag med venner. Skjønner jo det.

 

Er det ok å gi henne 1000,- så hun kan ta med et par venninner på kino og middag eller er det en dårlig bursdagsgave?

 

Anonymous poster hash: 75e94...9ea

Finn ut hvor mye det koster og hi henne tilstrekkelig til det. Så gir du en liten gave utenom.

 

1.000,- til kino og mat er ikke for mange gjestene. Holder knapt til 1.

 

 

Anonymous poster hash: 5cdd5...751

Skrevet

 

... Datteren min blir 15 straks. Hun er ikke spesielt interessert i å ha mamma med i en bursdag med venner. Skjønner jo det.

 

Er det ok å gi henne 1000,- så hun kan ta med et par venninner på kino og middag eller er det en dårlig bursdagsgave?

 

Anonymous poster hash: 75e94...9ea

Finn ut hvor mye det koster og hi henne tilstrekkelig til det. Så gir du en liten gave utenom.

 

1.000,- til kino og mat er ikke for mange gjestene. Holder knapt til 1.

 

 

Anonymous poster hash: 5cdd5...751

Hva pleier din tenåring å spise ettersom han/hun trenger mat til 850kr for dagen?

 

(Kino koster 150kr)

 

 

 

Anonymous poster hash: ffede...502

Skrevet

Synes ikke feiring skal være gaven. Feiring pluss gave burde hun vel få...

Skrevet

150,- x 4 er 600,- da er det mat for en hundrings til hver? Får vel ikke engang mcdonalds for det?

Og da er det kino uten popcorn og brus.

 

Mine unger er ikke spesielt bortskjemte med verken kino eller store dyre bursdagsgaver.

 

Ta heller hjemme hos dere fest, ha med flere gjester, og lag noe skikkelig gøy.

 

Anonymous poster hash: 5cdd5...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...