Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg fikk påvist stor mangel på D vitamin i våres, da lå den på 13. Fikk beskjed av lege om å ta 10.000ie i en mnd for så å ta 5000ie til neste blodprøve. Fikk svarene mine nå og nivået er på 201! Trenger med andre ord ikke å ta tilskudd på en stund Men, kan man bli svimmel av for mye D vit? Har sliti med svimmelhet en stund og det begynte ca to mnd etter jeg starta på D vitamin.. Anonymous poster hash: 745cd...c1e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Kan være du blir svimmel av d-vitamin, men verdiene dine er ikke så høye at det skal medføre noen bivirkninger. Men så bra du har hatt god effekt. Jeg brukte et år på å komme meg opp på 150, men jeg lå på 6000 ie om dag. Endret 18. juni 2015 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Har du googlet det? Jeg hadde 15 selv i vinter, jeg goglet og mener at jeg leste en faglig artikkel om at for mye d-vitamin kan gi like symptomer som for lite, men at det kan være farlig med for mye. Men hva som er for mye husker jeg ikke. Anonymous poster hash: d337f...221
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Kan være du blir svimmel av d-vitamin, men verdiene dine er ikke så høye at det skal medføre noen bivirkninger. Men så bra du har hatt god effekt. Jeg brukte et år på å komme meg opp på 150, men jeg lå på 6000 ie om dag. Jeg brukte 2 uker på å gå fra 15 til 51, med 40 mg, vet ikke hvor mye ie det er. Legen sa at stigningen var så bra at jeg ikke trengte flere blodprøver men måtte ennå ta d-vit frem til sommeren Anonymous poster hash: d337f...221
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Kan være du blir svimmel av d-vitamin, men verdiene dine er ikke så høye at det skal medføre noen bivirkninger. Men så bra du har hatt god effekt. Jeg brukte et år på å komme meg opp på 150, men jeg lå på 6000 ie om dag.Jeg brukte 2 uker på å gå fra 15 til 51, med 40 mg, vet ikke hvor mye ie det er. Legen sa at stigningen var så bra at jeg ikke trengte flere blodprøver men måtte ennå ta d-vit frem til sommeren Anonymous poster hash: d337f...221 Ops mente mikrogram, ikke mg. Anonymous poster hash: d337f...221
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar Legen mente at det ikke var farlig høyt, men at jeg ikke skulle ta mer tilskudd nå fordi for høye verdier over tid ikke er bra Da satser jeg på at svimmelheten går over når verdiene normaliseres! Anonymous poster hash: 745cd...c1e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar Legen mente at det ikke var farlig høyt, men at jeg ikke skulle ta mer tilskudd nå fordi for høye verdier over tid ikke er bra Da satser jeg på at svimmelheten går over når verdiene normaliseres! Anonymous poster hash: 745cd...c1e Du har sjekket jernet og annet? Uansett så er det sommer nå så da får du d-vitamin gratis om du er mye ute i sola Anonymous poster hash: d337f...221
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar Legen mente at det ikke var farlig høyt, men at jeg ikke skulle ta mer tilskudd nå fordi for høye verdier over tid ikke er bra Da satser jeg på at svimmelheten går over når verdiene normaliseres! Anonymous poster hash: 745cd...c1e Du har sjekket jernet og annet? Uansett så er det sommer nå så da får du d-vitamin gratis om du er mye ute i sola Anonymous poster hash: d337f...221 Fnis, sola? (10 grader og regn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå