Gå til innhold

Hva kunne du betalt for et maleri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som du virkelig likte?

Jeg maler mye og jobber mot å kunne leve av å være kunstner.  Men jeg er så usikker på pris. Jeg føler hvis jeg tar for lite for et bilde blir det sånn "hun er amatør" og tar jeg for mye blir det ikke solgt.

Jeg har talent, og har alltid fått mye skryt og oppmuntring om å gå i denne retningen. Men foreløpig er jeg en ukjent kunstner.

Jeg maler både med akryl og oljemaling på lerret, ca. 40x40cm.

Anonymous poster hash: b7b49...4f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk litt på kunstnersider på Facebook og se hva de tar? Ville priset meg litt ned i starten til du har fått mange likes og litt rykte og så kan du øke prisene.

Om du er dyktig så holder det nesten bare å lage en facebookside og dele bilder av maleriene dine. De som ønsker å kjøpe vil si ifra ganske kjapt :-) Men som sagt, kikk litt på andre kunstnere som selger godt og pris deg litt ned i starten.

Anonymous poster hash: 21d44...819
Skrevet

Av en ukjent hobbykunstner skal det mye til for at jeg hadde betalt noe særlig. 

Anonymous poster hash: d192c...576
Skrevet

Hva maler du? Jeg er på utkikk etter et fint bilde til å ha i stuen, men må nok være større enn 40x40. Jeg hadde i alle fall betalt noen tusen for et bilde jeg likte (avhengig av str og hvor godt jeg likte det ;))

Anonymous poster hash: fe1a9...c85

Skrevet

For en ukjent kunstner kunne jeg betalt opp mot 1500 hvis jeg likte maleriet veldig veldig godt. For kjente kunstnere, vi var akkurat med i en auksjon men ga oss på 15 000. Bildet gikk for 25 000 og er nok egentlig verdt ganske mye mer.

Skrevet

Gå på gallerier og se hva de tar, på utstillinger av relativt ukjente kunstnere. Eller sammenlign deg med andre på nett.

Anonymous poster hash: aab24...45e

Skrevet

For en ukjent kunstner skulle bildet vært både veldig godt og veldig stort om jeg kulle betalt over 5000,-. For et godt bilde som jeg virklig likte i 40x40 ville jeg ikke btalt mye over 1000,-.

Bilder av kjente kunstnere kunne jeg betalt vesentlig mer for.

Anonymous poster hash: f4cc6...312
Skrevet

Jeg betalte 800 for et abstrakt maleri av en ukjent kunstner. Oljemaleri på en treplate, ca 1x1 meter. Kunstneren satt inne i et kjøpesenter og solgte bildene sine, og jeg falt for bildet umiddelbart. Tror nok ikke overskuddet til kunstneren var særlig høyt, da det var brukt mange og tykke lag med maling. For ikke å snakke om produksjonstiden, et godt oljemaleri tar jo en evighet å male.

Anonymous poster hash: 2f0d2...173

Skrevet

Olje på lerret i 40x40 av ukjent kunstner kunne jeg max betalt et par tusen for. Større format eller kjent kunstner ville jeg betalt mye mer for.

Skrevet

Jeg har betalt oppi 40.000 for et kunstverk jeg. Jeg har også annen kunst på veggene som er rimeligere enn det.  Sist jeg handlet brukte jeg 20.000 kr. på to bilder. Internasjonalt anerkjent kunsnter - fikk det til vennepris (i utlandet). For en ukjent maler jeg virkelig likte ville jeg kanskje gått oppi et par tusen.

Anonymous poster hash: d13ee...a85
Skrevet

Ikke mye desverre. Jeg bruker aldri penger på kunst. Og ville ikke kjøpt kunst fra noen totalt ukjente. Det vi har på veggene hjemme har vi fått av familie eller er familie som har malt + et digert maleri mannen fikk av sine foreldre da han ble 18 av en veldig kjent kunstner. Jeg har aldri selv kjøpt kunst til veggene..

Skrevet

Mamma selger sine for mellom 1000 og 3000kr, kommer an på størrelsen.

Det er jo veldig tidkrevende, og materialene koster, så litt må man jo få.

Ville gjort som noen foreslår, prøv å se hva andre tar og legg deg ca på den linja..

Lykke til med salg :)

Anonymous poster hash: 94028...766

Skrevet

max 100.000

PLEASE!!!! Som om du har penger til dette?

Anonymous poster hash: 63370...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...