Gå til innhold

Veninna mi sitt utdrikkingslag koster 700!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var rimelig!

Jeg skal i utdrikningslag til helgen. Utdrikningslaget i seg selv koster mer enn 700,-. Og det er med lunsj, og selvfølgelig, all drikke utenom. I tillegg må jeg ta tog/kjøre 20 mil og skal sove på hotell (kunne ha sovet hos forloveren jeg ikke kjenner, men det er jeg for "gammel" til å gidde).

Hvis dere er 30-35 år, har vel de fleste råd til dette? Som noen nevnte, en helaften ute kommer på mye mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normal pris! :-)

Skrevet

Dyrt, men hadde nok blitt med om det var ei god venninne. Men, så drikker jeg ikke heller, så sånn sett hadde det ikke blitt så veldig mye dyrere enn det ihvertfall.

Anonymous poster hash: efc0b...33f
Skrevet

Det var billig. Mannen betalte 2000 pluss reise langt avgårde, tre måltider og drikke hele dagen/kvelden

Skrevet

Helt grei pris.

Anonymous poster hash: c823e...ba0

Skrevet

Du mener det er dyrt fordi du kunne gjort det billigere?

Dette er jo bare sjalusi, ikke noe annet. Om det er så surt å ikke være forlover og du er bitter og alt det, bør du holde deg unna både utdrikkingslag og bryllup

Anonymous poster hash: a35a1...698

Skrevet

Du mener du burde vært forlover, men griner på nesa av å bruke 700 kr på utdrikningslag til bestevenninna di... Hold deg hjemme.

Anonymous poster hash: f2670...444
Skrevet

Det er ikke dyrt. Hvis du er i 30 årene synes jeg det er rart om du ikke har råd.

Synes forøvrig at du virkelig barnslig og smålig på de andre svarene du har gitt i denne tråden.

Skjerp deg og delta med et smil eller dropp hele greia.

Anonymous poster hash: 94f3c...ec4

Skrevet

det ene jeg var med på var bruden syk og gravid samtidig, så det havnet på 200kr pr gjest. Da var det folk forloveren kjente som kjørte oss rundt, og det var rebus aktiviteter og ballaktiviteter på en skole. Samt hagegrilling.
Har ellers betalt mellom 1000 og 1700kr de andre gangene jeg har vært med...

Synes rundt 1000kr holder, for ofte blir både jeg og mannen invitert i hvert vårt omtrent samtidig, og vi kjøper jo gave til brudeparet i tillegg... Så det kommer jo på flere tusen til sammen.

Skrevet

Høres ut som det er normal pris. Men jeg hadde ikke hatt råd. Er 38 forresten.

Anonymous poster hash: 2730d...02b
Skrevet

Billig. Har kun vært i ett under tusenlappen, og det var grillparty i noens hage og ingen aktiviteter.

Anonymous poster hash: b4d58...7bf

Skrevet

Jeg synes det er i overkant, men overkommelig. Utdrikningslag til over 1000,- per pers er galskap spør du meg. Jeg skjønner at det er artig med spennende aktiviteter, men tenker at det er så mye man kan gjøre som er både gøy og rimelig. Det er selvfølgelig en fordel når man er mange som spleiser for bruden, men ofte hjelper ikke det når det forventes at alle skal delta på aktiviteten og dermed må betale for seg selv også, eller betale en treretters pluss drikke, i tillegg til prisen på selve utdrikningslaget.

Anonymous poster hash: 6050b...b98

Skrevet

Hvilke aktiviteter er det da?

Anonymous poster hash: 6dfb4...45d

Skrevet

Problemet ditt er at du er bitter.

200 hadde vel også vært for dyrt.

Forstår hvorfor din "venninne" ikke vil ha deg som forlover. Du er sutrete, barnslig og gjerrig.

Bli hjemme. Du er uansett ikke hennes beste venninne.

Anonymous poster hash: c823e...ba0

Skrevet

Generelt sett er utdrikkingslag altfor dyrt etter min smak. Det blir som russefeiringene som bare blir mer og mer pengesluk fordi den ene må overgå den andre. Etterhvert blir det normalt å kalle 700 kr for et utdrikningslag rimelig. Personlig ser jeg ikke gleden i å legge masse penger i utdrikningslag og bryllup, og der er jeg ikke alene.  Så jeg syns faktisk de som skal arrangere det bør ta hensyn til de ikke har råd eller syns det er feil prioritering. Man kan vise omtanke, gavmildhet og ha det moro sammen med bruden uten å ribbe deltakerne. Men 700 kr. er nok nokså gjennomsnittelig ut fra dagens standard, så det bør man nok regne med. 

At du ikke ble forlover når du hadde lyst til det var synd, jeg hadde pustet lettet ut.

Skrevet

Jeg ble bedt i utdrikningslag til en bekjent fra vgs. Det kostet 800. Hadde ingen interesse og gikk ikke. Syns det er en uting at det skal koste så mye, da alle er i forskjellige situasjoner.

Anonymous poster hash: 2b225...ab1

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg deltatt! Og 700 kr vêr veldig akseptabelt. De jeg har vært i har kostet en del mer og er ganske sikker på at mitt utdrikknigslag kostet en del mer.

Skrevet

Det var billig. Jeg betalte akkurat 3600 kr for et utdrikkingslag.

Anonymous poster hash: b896d...05e

Ohoi, det hadde jeg faktisk ikke betalt. Ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi det er en helt hinsides sum å bruke på et utdrikningslag. Hva i alle dager kostet så mye? Dere må jo ha drukket dyr champagne og spist russisk kaviar :o

Anonymous poster hash: b37b2...93d

Skrevet

Det er ikke dyrt om en sammenligner med hva et utdrikningslag gjerne koster.

Det som er greia er at det blir jo en god del penger av hele greia.

700 i utdrikningslag og gjerne noen hundrelapper i andre utgifter som disse gavene man må ha med, og litt å drikke, kanskje drosje hjem.

Dette kommer i tillegg til bryllupet, da med gave, så gjerne litt frisør, ny kjole, eller i det minste en sttømpebukse. Igjen skal man gjerne ta drosje hjem. Noen har heller ikke fri bar i selskapet.

Å greie å gå i bryllup på under 2 000 skal godt gjøres om første utgift er en tusenlapp. Det kan lett bli tre.

Er det virkelig verdt pengene for gjesten? Er det så fantastisk kult å være tilstede i et bryllup, høre taler og henge med slekta til noen du kjenner?

Nei, er vel egentlig ikke det for alle. Særlig ikke om man ikke har verdens beste økonomi.

Heller ikke om man ikke har verdens beste tid. Bryllup har det med å legge beslag på to feriedager, da det er om sommeren bryllupene pleier å være. Da må man ut å ordne seg barnevakt, når man endelig skal ha familietid. Og den barnevskten koster også gjerne penger.

Ikke for ingenting at bryllup kommer høyt opp på "ting du ikke liker med sommeren" lister.

Den som arrangerer utdrikningslag bør bære klar over at gjestene ikke er like begeistret over bryllupet som bruden er.

Var vel negativt dette, men det er litt sannhet i det. Jeg stiller feststemt og villig på alt av brylluper og utdrikningslag jeg blir invitert i. Tenker det er hva hi bør gjøre også 😎

Ta på deg et smil 😀, bla opp 💰 og PARTY 💅💄👠🎶🍸🍺🍡🎉🎊🎁💝

Anonymous poster hash: e6f18...1aa

Skrevet

Jeg betalte nylig 600 kr for et utdrikningslag jeg ikke var med i engang. Og bruden har ikke engang fått vite at jeg var med og sponse.. De reiste på en tredagers tur til utlandet, jeg ble hjemme pga baby. Helt ok det. Hadde jeg dratt hadde den summen vært doblet, pluss flybilletter på et par tusen og mat og drikke.

Så nei, jeg synes ikke det var mye med 700kr...

Anonymous poster hash: 1e45b...41e

Skrevet

Var vel normal pris det vil jeg tro. Men nå har jeg aldri vært i utdrikningslag, bortsett fra mitt eget. Det kostet ikke 700 pr prs. Det eneste vi gjorde var å spise på restaurant, og så ut på byen etterpå.

Anonymous poster hash: 94e7a...e4e
Skrevet

Og da må jeg dekke ett måltid og drikke selv!JEg er litt sår på at jeg ikke fikk tilbud om å være forlover selv, da jeg og bruden er barndomsvenner og forloveren er en av brudgommens veninner som hun har kjent i tre år... Men dette er jo helt villt! Hadde dere hatt råd til å delta? Vi er mellom 30 og 35 år gamle. Anonymous poster hash: 62675...2fb

Har du ikke råd til 700,- for et utdrikkingslag, så hadde du neppe hatt råd til å være forlover. Helt vanlig at det faller en god del ekstra utgifter på den som får det ærefulle oppdraget.

Selv om hun ikke valgte deg, så er det ikke det samme som at hun syns mindre om deg.

Ja, jeg hadde hatt råd og det er ikke dyrt!

Anonymous poster hash: 13356...a06

Skrevet

Når man er såpass opp i åra så er vel ikke 700,- kroner i tillegg til middag og drikke så mye å bruke på noe sånt. Det er jo en opplevelse for livet for venninnen din, jeg ville unnet min venninne det av hele mitt hjerte. Og hun som ble forlover er vel hennes beste venninne nå da, derfor ble hun valgt.

Anonymous poster hash: 85e3d...e73
Skrevet

Du mener du burde vært forlover, men griner på nesa av å bruke 700 kr på utdrikningslag til bestevenninna di... Hold deg hjemme.

Anonymous poster hash: f2670...444

Kanskje ikke så rart hun ikke ble forlover, virker ikke å være den beste venninna uanset, noe bruden tydeligvis også vet.

Anonymous poster hash: 85e3d...e73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...