Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Jeg ønsker å ta ut permisjonen min gradert, med ulønnet permisjon ved siden av. Er det mulig? Altså få betalt for 3 dager i uken, og være ulønnet de siste 2? Dette for å kunne være hjemme med småen så lenge som mulig. Også etter at barnet er et år, få betalt 2 dager i uken, og 3 dager ulønnet, men med kontantstøtte. Da kan vi hvis vi er flinke med økonomien, være hjemme i 2 år. Håper noen vet. Anonymous poster hash: 9899b...72f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Ingen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 9899b...72f
mamma_til_verdens_beste Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Det er helt klart mulig det. Men om du får nytt barn før du er ferdig med permisjonen din, så mister du det som er igjen av den første. Du må bare søke om permisjon og fylle ut det skjemaet om gradert permisjon i tillegg.. Ja, du får kontantstøtte også, men bare 50%, fra 13 mnd alder Endret 18. juni 2015 av mamma_til_verdens_beste
mamma_til_verdens_beste Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 En ting til... du må bli hjemme de 6 første ukene med barnet ditt i strekk da....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Ja, jeg gjorde det, var ikke noe problem. Det er arbeidsgiveren din du må snakke med. For nav er det ikke noe problem at du tar foreldrepermisjon som tidskonto og bare får foreldrepenger 3 dager i uken, de to siste dagene i uken må du avtale ulønnet permisjon med arbeidsgiveren din. Pappaen tok fedrekvoten gradert også, da jobbet jeg to dager i uken mens han var hjemme i gradert fedrekvote også hadde jeg ulønnet permisjon tre dager i uken mens han jobbet. Den perioden hadde vi avdragsfrihet på boliglånet og levde ganske nøkternt, feriepenger og skattepenger gikk inn i hverdagsøkonomien så vi droppet ferie to år på rappen. Gikk helt fint. Anonymous poster hash: ff318...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå