Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å gi mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 14 mnd og får en flaske hver kveld før tannpuss, ca 200 ml. Tar ikke smokk, hun koser seg med flaska.

Anonymous poster hash: a6d95...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi gradvis mindre og mindre fram mot halvannet års alder, kanskje? Så kan hun deretter få melk i kopp under måltidene og være ferdig med det før kveldsstell osv.

Anonymous poster hash: bb727...0a4

Skrevet

Ikke noe problem

Anonymous poster hash: 815fc...448

Skrevet

Gutten vår på 2 1/2 får flaska innimellom enda. Det er så mye kos i det. Vi i Norge kutter amming om mme veldig tidlig, mens verdensgjennomsnittet ammer barna sine til de er rundt 2 år. Jeg synes de skal få være små litt lengre enn bare ett år jeg. Så tassene våre får ha kveldsflaska si så lenge de selv vil 😊

Anonymous poster hash: 2b199...66e

Skrevet

Mine har sluttet av seg selv. Gått lei. Kveldsflaske droppet de vel rundt 1,5 år. Morgenflaske hadde de til mellom 2 år og 2 år og 3 mnd (om jeg ikke husker feil).

Anonymous poster hash: f8ca8...a43

Skrevet

Mine har sluttet av seg selv. Gått lei. Kveldsflaske droppet de vel rundt 1,5 år. Morgenflaske hadde de til mellom 2 år og 2 år og 3 mnd (om jeg ikke husker feil).

Gikk over til kumelk etterhvert og da ble det stadig mindre interessant

Skrevet

Sluttet ved ettårs alder, fikk beskjed av helsesøster at det ikke har noe for seg ernæringsmessig å gi det og at det heller er fordelaktig å gi kumelk etter ett år.

Men det er nok ikke skadelig.. Men en flaske helmelk er sunt :)

Anonymous poster hash: 4250a...41d

Skrevet

til barnet ikke vil ha mer,tenker jeg, min ville ikke ha mer når han var 10mnd

Skrevet

Min på 2,5 får av og til kopp med MME før hun skal legge seg

Anonymous poster hash: 7de33...b6c
Skrevet

Gutten vår på 2 1/2 får flaska innimellom enda. Det er så mye kos i det. Vi i Norge kutter amming om mme veldig tidlig, mens verdensgjennomsnittet ammer barna sine til de er rundt 2 år. Jeg synes de skal få være små litt lengre enn bare ett år jeg. Så tassene våre får ha kveldsflaska si så lenge de selv vil 😊

Anonymous poster hash: 2b199...66e

Samme her😊. Det er virkelig kun i Norge man "må" slutte med melk og flaske rundt 1 års alder. Skjønner ikke hvorfor? Men vi har altså ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 559e8...cd2

Skrevet

Her står det hvordan du kan gå fram for å bytte fra MME til melk

Anonymous poster hash: c7b60...fe3

Skrevet

Sluttet ved ettårs alder, fikk beskjed av helsesøster at det ikke har noe for seg ernæringsmessig å gi det og at det heller er fordelaktig å gi kumelk etter ett år.

Men det er nok ikke skadelig.. Men en flaske helmelk er sunt :)

Anonymous poster hash: 4250a...41d

Litt lite opplyst helsesøster. For mye kumelk er ikke bra og veldig mange småbarn blir harde i magen av kumelk.

Anonymous poster hash: 559e8...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...