Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Spiser du noen gang sukker eller er det alltid fyfy? Anonymous poster hash: 71c0f...6db
Gjest Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Spiser sukker jeg Går helt fint. Men begrenser sukkerinntaket, det gjør jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Jeg hadde diabetes. Men med sukkerfri kost og trening ble jeg frisk. Gikk ned 17 kg. Spiser endel sukker nå, men er fortsatt slank (167,53 kg) og trener/løper mye. Anonymous poster hash: e3040...383
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Her er det jo stor forskjell på diabetes 1 eller 2... Du kan ikke endre kostholdet ig blir frisk fra diabetes 1 Anonymous poster hash: f44f4...d2c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Enig med hun over. Diabetes 1 er en autoimmun sykdom, diabetes 2 er en livsstilssykdom. Det er to helt ulike sykdommer og har egentlig ingenting med hverandre å gjøre. Mennesker med type 1 kan spise normalt så lenge de får insulin for maten de spiser, de med diabetes 2 kan bli kvitt det med riktig kosthold og mosjon. Anonymous poster hash: 6f18c...c70
troja Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 jeg har diabetes 1 og hatt dette i 16 år. jeg spiser minst mulig karbohydrater. Ofte knekkebrod med minst mulig karbohydrater. kutter ned på melk, jucie, syltetøy, nugatti osv. drikker kun sukker-brus ved lavt blodsukker. unngår pizza, pasta, ris og godterier. Spiser inn imellom litt is, sjokolade, potetgull med i små mengder. Dette gjør jeg fordi jeg har bedre erfaring med dette, og klarer å kontrollere blodsukkeret bedre med små mengder insulin. derimot om jeg spisermye karbohydrater, beregner jeg ofte dosen feil og får oftere høyt blodsukker og følinger. Da jeg var yngere spiste jeg mye sjokolade, og spiste som ungsommer flest, men blodsukkeret var også deretter og jeg jeg fikk problemer med å henge med i skolen og hadde store problemer med å våkne om morgenen fordi kroppen var sliten. Du kan ikke spise deg frisk fra diabetes 1. Men man kan regulere kosten slik at man blir friskere. Og det synes jeg er et viktig poeng
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2015 #7 Skrevet 18. juli 2015 Ja, det gjør jeg, og regulerer med insulin. Jeg spiser kake i selskap, tar en sjokoladebit om jeg føler for det og spiser gjerne en is i varmen, men jeg spiser ikke mer sukker enn jeg "må". Jeg velger lettbrus, drikker teen uten honning, og dropper juice, osv. Anonymous poster hash: 23841...669
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Enig med hun over. Diabetes 1 er en autoimmun sykdom, diabetes 2 er en livsstilssykdom. Det er to helt ulike sykdommer og har egentlig ingenting med hverandre å gjøre. Mennesker med type 1 kan spise normalt så lenge de får insulin for maten de spiser, de med diabetes 2 kan bli kvitt det med riktig kosthold og mosjon. Anonymous poster hash: 6f18c...c70 Det er en overforenkling. Diabetes 2 er relativt arvelig, men dersom man er disponert for sykdommen, så er det likevel riktig at man både kan unngå den, utsette den eller bli tilnærmet frisk med riktig kosthold og trening. Anonymous poster hash: 32814...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå