Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Har en gutt som ikke liker mat noe særlig og er småspist av seg. Har knapt smakt på noen matbiter den siste uken, og han har gått ned 1-2 kg på under en uke :/ Han er ikke syk, ingen feber eller hoste. Spiser bare noen biter av gangen og vil verken spise selv eller bli matet lenger! De siste dagene har han bare spist litt kjeks, en vaffelbit, litt brød, men ellers spytter han ut alt jeg lurer i munnen! Han har bestandig spyttet på gulvet hele tiden, men ikke gått ned i vekt slik som dette... Virker som han foretrekker å drikke seg mett på melk og saft/vann. Han er også veldig aktiv og bruker mye energi på å springe, skjønner ikke hvor energien kommer fra... Hva kan jeg gjøre? Noen andre som har barn som ikke spiser og spytter ut mat? Anonymous poster hash: 5651e...3e0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Kommer jo litt an på om han er 7 mnd er 15 år liksom... Anonymous poster hash: 0862b...895
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Snart 2 år. Anonymous poster hash: 5651e...3e0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Har en gutt som ikke liker mat noe særlig og er småspist av seg. Har knapt smakt på noen matbiter den siste uken, og han har gått ned 1-2 kg på under en uke :/ Han er ikke syk, ingen feber eller hoste.Spiser bare noen biter av gangen og vil verken spise selv eller bli matet lenger!De siste dagene har han bare spist litt kjeks, en vaffelbit, litt brød, men ellers spytter han ut alt jeg lurer i munnen! Han har bestandig spyttet på gulvet hele tiden, men ikke gått ned i vekt slik som dette...Virker som han foretrekker å drikke seg mett på melk og saft/vann. Han er også veldig aktiv og bruker mye energi på å springe, skjønner ikke hvor energien kommer fra... Hva kan jeg gjøre? Noen andre som har barn som ikke spiser og spytter ut mat? Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Min er på samme måte. Han har mandler så store at de nesten tetter hele svelget. Har ikke lagt på seg noe på 11 mnd. Prøvd å mose mat? Kan hende det er tegn på at det er noe med svelget hvis han viser større interesse for det. Min spiser litt most mat, men drikker seg helst mett. Anonymous poster hash: ba11d...0e6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Har en gutt som ikke liker mat noe særlig og er småspist av seg. Har knapt smakt på noen matbiter den siste uken, og han har gått ned 1-2 kg på under en uke :/ Han er ikke syk, ingen feber eller hoste.Spiser bare noen biter av gangen og vil verken spise selv eller bli matet lenger!De siste dagene har han bare spist litt kjeks, en vaffelbit, litt brød, men ellers spytter han ut alt jeg lurer i munnen! Han har bestandig spyttet på gulvet hele tiden, men ikke gått ned i vekt slik som dette...Virker som han foretrekker å drikke seg mett på melk og saft/vann. Han er også veldig aktiv og bruker mye energi på å springe, skjønner ikke hvor energien kommer fra... Hva kan jeg gjøre? Noen andre som har barn som ikke spiser og spytter ut mat? Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Min er på samme måte. Han har mandler så store at de nesten tetter hele svelget. Har ikke lagt på seg noe på 11 mnd. Prøvd å mose mat? Kan hende det er tegn på at det er noe med svelget hvis han viser større interesse for det. Min spiser litt most mat, men drikker seg helst mett. Anonymous poster hash: ba11d...0e6 Jepp, moser middagen, og gir havregrøt og babygrøt men han vil ikke smake en gang. Virker som han er redd mat, ihvertfall redd skjeen han blir matet med. Og han viser ingen interesse for å prøve å spise med skje selv. Anonymous poster hash: 5651e...3e0
Gjest Me2u Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 (endret) http://www.klikk.no/foreldre/mat/article659646.ece http://www.side2.no/3062389.html Endret 17. juni 2015 av Me2u
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Cøliaki? Anonymous poster hash: d1b1a...bdb
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Har en gutt som ikke liker mat noe særlig og er småspist av seg. Har knapt smakt på noen matbiter den siste uken, og han har gått ned 1-2 kg på under en uke :/ Han er ikke syk, ingen feber eller hoste.Spiser bare noen biter av gangen og vil verken spise selv eller bli matet lenger!De siste dagene har han bare spist litt kjeks, en vaffelbit, litt brød, men ellers spytter han ut alt jeg lurer i munnen! Han har bestandig spyttet på gulvet hele tiden, men ikke gått ned i vekt slik som dette...Virker som han foretrekker å drikke seg mett på melk og saft/vann. Han er også veldig aktiv og bruker mye energi på å springe, skjønner ikke hvor energien kommer fra... Hva kan jeg gjøre? Noen andre som har barn som ikke spiser og spytter ut mat? Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Min er på samme måte. Han har mandler så store at de nesten tetter hele svelget. Har ikke lagt på seg noe på 11 mnd. Prøvd å mose mat? Kan hende det er tegn på at det er noe med svelget hvis han viser større interesse for det. Min spiser litt most mat, men drikker seg helst mett. Anonymous poster hash: ba11d...0e6 Og legen gjør ikke noe? Bør vel ta mandlene etterhvert? Anonymous poster hash: 2c2a3...18b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Snart 2 år. Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Vekt, lengde og tidligere apetitt? Hvor lenge har det pågått? Min er 2 år og får jeksler og spiser ekstremt lite, men mister ikke så mye vekte fordibhan spiser lite til vanlig. Er tynn, men vokser greit i lengden og det er viktig. Anonymous poster hash: 2c2a3...18b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Normale barn som vokser skal ikke gå ned i vekt. Kontakt lege Anonymous poster hash: 9afc0...aee
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Snart 2 år. Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Vekt, lengde og tidligere apetitt? Hvor lenge har det pågått? Min er 2 år og får jeksler og spiser ekstremt lite, men mister ikke så mye vekte fordibhan spiser lite til vanlig. Er tynn, men vokser greit i lengden og det er viktig. Anonymous poster hash: 2c2a3...18b Alltid vært sånn, siden ca 6 mnd. Men han har jo perioder med mer matlyst .. spiser godt noen dager,også trasser han videre igjen. Han veide 12,5 kg i februar, 13,5 forrige uke og nå veier han 12 kg. Har ikke målt han på noen mnd. Har fått råd om å ''ta bort'' melken siden han drikker seg mett på det, men da raser han ned i vekt og spiser absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 5651e...3e0
Gjest Me2u Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Snart 2 år. Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Vekt, lengde og tidligere apetitt? Hvor lenge har det pågått?Min er 2 år og får jeksler og spiser ekstremt lite, men mister ikke så mye vekte fordibhan spiser lite til vanlig. Er tynn, men vokser greit i lengden og det er viktig.Anonymous poster hash: 2c2a3...18b Alltid vært sånn, siden ca 6 mnd. Men han har jo perioder med mer matlyst .. spiser godt noen dager,også trasser han videre igjen. Han veide 12,5 kg i februar, 13,5 forrige uke og nå veier han 12 kg. Har ikke målt han på noen mnd. Har fått råd om å ''ta bort'' melken siden han drikker seg mett på det, men da raser han ned i vekt og spiser absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Kan du lage noe smoothie på den melken så det kommer litt mer næring i?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Har en gutt som ikke liker mat noe særlig og er småspist av seg. Har knapt smakt på noen matbiter den siste uken, og han har gått ned 1-2 kg på under en uke :/ Han er ikke syk, ingen feber eller hoste.Spiser bare noen biter av gangen og vil verken spise selv eller bli matet lenger!De siste dagene har han bare spist litt kjeks, en vaffelbit, litt brød, men ellers spytter han ut alt jeg lurer i munnen! Han har bestandig spyttet på gulvet hele tiden, men ikke gått ned i vekt slik som dette...Virker som han foretrekker å drikke seg mett på melk og saft/vann. Han er også veldig aktiv og bruker mye energi på å springe, skjønner ikke hvor energien kommer fra... Hva kan jeg gjøre? Noen andre som har barn som ikke spiser og spytter ut mat? Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Min er på samme måte. Han har mandler så store at de nesten tetter hele svelget. Har ikke lagt på seg noe på 11 mnd. Prøvd å mose mat? Kan hende det er tegn på at det er noe med svelget hvis han viser større interesse for det. Min spiser litt most mat, men drikker seg helst mett. Anonymous poster hash: ba11d...0e6 Og legen gjør ikke noe? Bør vel ta mandlene etterhvert?Anonymous poster hash: 2c2a3...18b De vil ikke ta mandlene før han blir 3. Har fjernet polypper uten bedring. Det er så forferdelig vondt å se han prøve å spise men ikke klare det. Vurdere å prøve et annet sykehus. Anonymous poster hash: ba11d...0e6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Har en gutt som ikke liker mat noe særlig og er småspist av seg. Har knapt smakt på noen matbiter den siste uken, og han har gått ned 1-2 kg på under en uke :/ Han er ikke syk, ingen feber eller hoste.Spiser bare noen biter av gangen og vil verken spise selv eller bli matet lenger!De siste dagene har han bare spist litt kjeks, en vaffelbit, litt brød, men ellers spytter han ut alt jeg lurer i munnen! Han har bestandig spyttet på gulvet hele tiden, men ikke gått ned i vekt slik som dette...Virker som han foretrekker å drikke seg mett på melk og saft/vann. Han er også veldig aktiv og bruker mye energi på å springe, skjønner ikke hvor energien kommer fra... Hva kan jeg gjøre? Noen andre som har barn som ikke spiser og spytter ut mat? Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Min er på samme måte. Han har mandler så store at de nesten tetter hele svelget. Har ikke lagt på seg noe på 11 mnd. Prøvd å mose mat? Kan hende det er tegn på at det er noe med svelget hvis han viser større interesse for det. Min spiser litt most mat, men drikker seg helst mett.Anonymous poster hash: ba11d...0e6 Jepp, moser middagen, og gir havregrøt og babygrøt men han vil ikke smake en gang. Virker som han er redd mat, ihvertfall redd skjeen han blir matet med. Og han viser ingen interesse for å prøve å spise med skje selv. Anonymous poster hash: 5651e...3e0 Ville tatt kontakt med lege. Kan jo være mange ting som påvirker apetitten, men det er greit å få sjekket ører, svelg, mage, blodprøver osv. Slik at du kan få litt veiledning ang hvor du skal begynne. Når vi har vært på sykehuset har vi hatt nytte av kartlegging av "alt". Hva han spiser, hvor mye han spiser, avføring, søvn, humør. Kan kanskje være til hjelp. Uansett, lykke til. Kjempe slitsomt når barna ikke har det bra. Håper dere finner fort ut av det. Anonymous poster hash: ba11d...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå