Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Jeg har to barn og begge har masse blåmerker. Mest fra knærne og ned. De er aktive gutter som herjer mye og fortiden er opptatte av hulken og ninja turtles og andre super helter og det blir derfor en del voldsom lek. Eldste har skrubbsår på knær, legger og har skrapet opp magen sin så har sår der også. Så antar at det kun kommer av at han er så aktiv og at det blir mye herjing i barnehagen. Men i dag så jeg at han hadde to små blåmerker på fremsiden av den ene skulderen samt et par på ryggen. Spurte han hva som hadde skjedd og om han hadde kranglet med noen i barnehagen, men han svarer bare vet ikke og at han løper og snubler en del. En ting er jo å ha beina fulle av skrubbsår og blåmerker, men blir bekymret når det dukker opp merker på andre litt mindre utsatte steder. Bør jeg ta han med til legen for å få sjekket blod verdiene hans eller er det i overkant hysterisk? Vet at kostholdet hans er litt fattig på enkelte ting og da spesielt kjøtt. Han klarer ikke konsistensen på kjøtt og ender opp med å brekke seg. Kan spise kjøttdeig, pølser osv da men det er ikke hver dag dette står på menyen. Spiser heller ikke leverpostei eller andre kjøttpålegg på brødskiva. Men spiser det meste av frukt, grønnsaker, fisk osv. Tenker han muligens har litt lavt jernnivå? Han er ellers I fin form så mistenker ikke at det skulle være noe alvorlig sykdom som ligger bak. Lillebroren hans har også skrubbsår og blåmerker på legger og knær, men ingen andre steder og ikke på langt når så mange som eldste. Anonymous poster hash: 5387c...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå