Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Det er flere som har meldt over flere år, men fortsatt så bor barnet hjemme. Mor ruser seg og hver gang det er blitt meldt bekymring så har det hvert avtalte urinprøver og hun kommer seg unna. Etterpå skryter hun av dette og er sint på de som melder. Jeg vil ringe inn en bekymringsmelding imorgen, men er det noe poeng? Gutten er nå 9 år og jeg syns så synd på han. Hun har ruset seg siden barnet ble født. Frustrert... Anonymous poster hash: 0d36b...868
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Ja, det er et poeng å melde inn. Dersom det ikke kan påvises at mor ruser seg, det ikke er nok til å gå til nemnda med en 4.12 sak og mor takker nei til tiltak så kan ikke barneverntjenesten gå inn med tvang. Uanmeldte rusprøver og uanmeldte hjemmebesøk kan høres ut som et lurt tiltak. Men meldt inn igjen du. Det er ikke nyttesløst å melde inn på nytt, selv om du kanskje føler det akkurat nå. Anonymous poster hash: 32165...2b8
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Hvis det er narkotika mora tar ganske ofte så kan man ikke komme unna ved å AVTALE urinprøver, er det ikke noe som sitter i en del dager etterpå? Anonymous poster hash: 2f611...79c
Sint naken biltyv Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Hvis det er narkotika mora tar ganske ofte så kan man ikke komme unna ved å AVTALE urinprøver, er det ikke noe som sitter i en del dager etterpå? Anonymous poster hash: 2f611...79c Endel ting går ut i løpet av en dag eller to og noen fåtalls ting syns ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Ikke gi opp iallfall! Fortell dem de du vet, og at du er oppriktig bekymret, kanskje de skjønner at en uanmeldt urinprøve er tingen. Anonymous poster hash: 0f28d...0d9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Mor er på godfot med ei på barnevernet. Hun ringer og sier ifra når de skal ha en urinprøve. Så mor ruser seg ikke i det tidsrommet. Hun ble tatt for mange år siden og tatt imot hjelp, men hun manipulerer de på barnevernet. Hvordan jeg veit dette? Fordi mor skryter av dette til alle og vi rundt ser en gutt som ikke burde være hos moren. Får ta en tlf imorgen til barnevernet i nabo kommunen å høre hva de mener. Er bare håpløst og se mor kjøre ruset og er ruset med barnet. Hun ruser seg på amfetamin. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Fortsett å melde. Meld henne til politiet også. Narkotikabesittelse er faktisk et lovbrudd, selv om en på BV er bløthjerta og beskytter henne. Anonymous poster hash: 70177...1e9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Mor er på godfot med ei på barnevernet. Hun ringer og sier ifra når de skal ha en urinprøve. Så mor ruser seg ikke i det tidsrommet. Hun ble tatt for mange år siden og tatt imot hjelp, men hun manipulerer de på barnevernet. Hvordan jeg veit dette? Fordi mor skryter av dette til alle og vi rundt ser en gutt som ikke burde være hos moren. Får ta en tlf imorgen til barnevernet i nabo kommunen å høre hva de mener. Er bare håpløst og se mor kjøre ruset og er ruset med barnet. Hun ruser seg på amfetamin. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868 Så godt du tar tak i dette! Høres lurt ut om du kontakter bv i nabokommunen. Ev. kan du kanskje gå til en høyere sjef i aktuell kommune og fortelle at moren skryter av at hun kjenner N.N. hos bv, og at N.N. varsler om prøver (noe som jeg vil tro burde koste N.N. jobben). Om du vet at mor kjører i rus, da ringer du politiet umiddelbart, da har de mulighet til å ta prøver av henne. Anonymous poster hash: 5852d...f33
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Meld fra. Og si til bv hva hun har sagt til dere. Så kan de kanskje ta stikkprøve eller no? Anonymous poster hash: 43201...7a5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Et tips kan være å melde akutt bekymring til barnevernvakt på kveldstid eller i helg.. dersom du ser mor ruset.. barnevernvakt melder videre til det kommunale barnevern, og det kan være vanskeligere for bv å se gj fingrene med det etter en rapport fra vakta 😊 Anonymous poster hash: b843c...e6d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Hvis mor ruser seg med barnet tilstede må du jo ringe politi og bv med en gang. Da blir hun jo tatt med en gang? Anonymous poster hash: 43201...7a5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Vi er også frustrerte over barnevernstjenesten i vår kommune. Vi har meldt et familiemedlem mange ganger pga rusproblemer. Her har det også vært positive rusprøver,opphold på mødrehjem osv. Barna bor fortsatt i samme hjem. Vi har de noen dager i mnd,og da er de skitne,gått i dagesvis med klærne (også undertøy og sokker). Vi har nå tatt kontakt med fylkesmannen. Anonymous poster hash: 8fd7c...839
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Takk igjen Ringer nabokommunen imorgen og fører ikke det til noe så ringer jeg barnevernsvakta til helgen eventuelt politiet. Må noe drastisk til hvertfall. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Takk igjen Ringer nabokommunen imorgen og fører ikke det til noe så ringer jeg barnevernsvakta til helgen eventuelt politiet. Må noe drastisk til hvertfall. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868 Jeg ringte politiet en gang jeg så en rusa mor med unge. Da kom politiet med en gang. De var veldig flinke og håndterte det veldig fint. Så ikke vær redd for å ringe dem. Anonymous poster hash: 43201...7a5
Sint naken biltyv Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin? Om man vet at en person bruker amfetamin og ca hyppighet på bruk så kan man vel bare legge to og to sammen. Kverrulering.... Anonymous poster hash: 5852d...f33
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #17 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin? Jeg ser hun ikke kjøre ruset, men hun sier det selv. Hun ruser seg daglig på amfetamin og for å være ærlig så syns det godt på øynene og fakter hun har har når jeg har møtt henne. Hun sover sjeldent og er tynn som ei nål. Ofte at hun har glemt å skjule nålstikkene på armer, bein, og mellom fingrene. Vi har felles venner så kommer ikke utenom. Vi bor på et veldig lite sted. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868
Sint naken biltyv Skrevet 17. juni 2015 #18 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin? Om man vet at en person bruker amfetamin og ca hyppighet på bruk så kan man vel bare legge to og to sammen. Kverrulering.... Anonymous poster hash: 5852d...f33 Nei det går så fort ut av kroppen at hun kan fint kjøre uten å være ruset etter ganske kort tid. Ring politiet hi, de elsker å buste knarkere. Spesielt de med barn. Endret 17. juni 2015 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #19 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin? Om man vet at en person bruker amfetamin og ca hyppighet på bruk så kan man vel bare legge to og to sammen. Kverrulering.... Anonymous poster hash: 5852d...f33 Nei det går så fort ut av kroppen at hun kan fint kjøre uten å være ruset etter ganske kort tid. Ring politiet hi, de elsker å buste knarkere. Spesielt de med barn. Amfetamin sitter alt fra en dag til åtte dager. Kommer anpå forbrenning, inntak og styrke på stoffet. Akkurat hvor lenge et stoff sitter er forskjellig fra person til person. Jeg har lest, pratet med de som kan dette og utfra hva denne moren selv sier så kjører hun ruset. Dette har pågått i så å mange år at vi alle som har meldt er 100 % sikker i vår sak. Barnet er voldelig, rømmer ofte hjemmefra, tar mye vare på seg selv og mors kallenavn på barnet er drittungen og mindre koselige navn. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868
Sint naken biltyv Skrevet 17. juni 2015 #20 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin? Om man vet at en person bruker amfetamin og ca hyppighet på bruk så kan man vel bare legge to og to sammen. Kverrulering.... Anonymous poster hash: 5852d...f33 Nei det går så fort ut av kroppen at hun kan fint kjøre uten å være ruset etter ganske kort tid. Ring politiet hi, de elsker å buste knarkere. Spesielt de med barn.Amfetamin sitter alt fra en dag til åtte dager. Kommer anpå forbrenning, inntak og styrke på stoffet. Akkurat hvor lenge et stoff sitter er forskjellig fra person til person. Jeg har lest, pratet med de som kan dette og utfra hva denne moren selv sier så kjører hun ruset. Dette har pågått i så å mange år at vi alle som har meldt er 100 % sikker i vår sak. Barnet er voldelig, rømmer ofte hjemmefra, tar mye vare på seg selv og mors kallenavn på barnet er drittungen og mindre koselige navn. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868 Detter stor forskjell på hvor lenge du har det i kroppen og hvor lenge du er ruset. Og åtte dager, det er veeeeeeldig sjeldent. Men seriøst, RING POLITIET, gå til media der du henger ut bv i kommunen, ring fylkesmannen, ring skole osv osv. Hvis du virkelig vil ta denne personen klarer du det nok. Noen må jo redde det stakkars barnet. Hvor gammelt er barnet?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #21 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin?Om man vet at en person bruker amfetamin og ca hyppighet på bruk så kan man vel bare legge to og to sammen.Kverrulering....Anonymous poster hash: 5852d...f33 Nei det går så fort ut av kroppen at hun kan fint kjøre uten å være ruset etter ganske kort tid. Ring politiet hi, de elsker å buste knarkere. Spesielt de med barn.Amfetamin sitter alt fra en dag til åtte dager. Kommer anpå forbrenning, inntak og styrke på stoffet. Akkurat hvor lenge et stoff sitter er forskjellig fra person til person. Jeg har lest, pratet med de som kan dette og utfra hva denne moren selv sier så kjører hun ruset. Dette har pågått i så å mange år at vi alle som har meldt er 100 % sikker i vår sak. Barnet er voldelig, rømmer ofte hjemmefra, tar mye vare på seg selv og mors kallenavn på barnet er drittungen og mindre koselige navn. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868 Detter stor forskjell på hvor lenge du har det i kroppen og hvor lenge du er ruset. Og åtte dager, det er veeeeeeldig sjeldent.Men seriøst, RING POLITIET, gå til media der du henger ut bv i kommunen, ring fylkesmannen, ring skole osv osv. Hvis du virkelig vil ta denne personen klarer du det nok. Noen må jo redde det stakkars barnet. Hvor gammelt er barnet? Hun har skrevet at det er en 9 år gammel gutt. Kjempeflott at du tar tak i det HI! Anonymous poster hash: c8ac2...9f5
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 17. juni 2015 #22 Skrevet 17. juni 2015 Mor er på godfot med ei på barnevernet. Hun ringer og sier ifra når de skal ha en urinprøve. Så mor ruser seg ikke i det tidsrommet. Hun ble tatt for mange år siden og tatt imot hjelp, men hun manipulerer de på barnevernet. Hvordan jeg veit dette? Fordi mor skryter av dette til alle og vi rundt ser en gutt som ikke burde være hos moren. Får ta en tlf imorgen til barnevernet i nabo kommunen å høre hva de mener. Er bare håpløst og se mor kjøre ruset og er ruset med barnet. Hun ruser seg på amfetamin. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868 Det er jo ikke bare mors du bør mld her. Bare jeg som reagerer på at ei innad i barnevernet advarer henne? Det er jo alvorlig! Hun burde sparkes fra jobben sin asap!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #23 Skrevet 17. juni 2015 Hvis det er narkotika mora tar ganske ofte så kan man ikke komme unna ved å AVTALE urinprøver, er det ikke noe som sitter i en del dager etterpå? Anonymous poster hash: 2f611...79c Det sitter vel igjen i en del uker etterpå, mener jeg... Anonymous poster hash: fcfea...209
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #24 Skrevet 17. juni 2015 Mor er på godfot med ei på barnevernet. Hun ringer og sier ifra når de skal ha en urinprøve. Så mor ruser seg ikke i det tidsrommet. Hun ble tatt for mange år siden og tatt imot hjelp, men hun manipulerer de på barnevernet. Hvordan jeg veit dette? Fordi mor skryter av dette til alle og vi rundt ser en gutt som ikke burde være hos moren. Får ta en tlf imorgen til barnevernet i nabo kommunen å høre hva de mener. Er bare håpløst og se mor kjøre ruset og er ruset med barnet. Hun ruser seg på amfetamin. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 0d36b...868 Høres ikke bra ut . Sjekket akkurat nå, og amfetamin er visst ute av urinen innen få dager. Kontakt barnevernet i en annen kommune for å høre hvordan du skal gå frem når det er sterk grunn til å mene at nåværende kontor er inhabile. Anonymous poster hash: fcfea...209
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #25 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan kan du se at hun kjører ruset på amfetamin? Om man vet at en person bruker amfetamin og ca hyppighet på bruk så kan man vel bare legge to og to sammen. Kverrulering.... Anonymous poster hash: 5852d...f33 Spørsmål eller uenighet er ikke kverulering. Herregud, kan folk vennligst begynne å sette seg litt inn i begreper og definisjoner før de slenger dem ut og avslører hvor lite de vet... Anonymous poster hash: fcfea...209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå