Gå til innhold

Hvordan håndtere alle hvorfor-spørsmålene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man svare på alt? Er det lov å be om en pause, og hvordan bør man si det i såfall? Blir sprø her...

Anonymous poster hash: 4a0b4...987
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å svare på alt.. mannen mener jeg overdriver, men jeg tenker det er viktig! Jeg spør også endel tilbake: hva tror du selv? Blir det veldig intenst forsøker jeg å avlede..

Anonymous poster hash: 401f7...0b7

Skrevet

Jeg prøver å svare på alt.. mannen mener jeg overdriver, men jeg tenker det er viktig! Jeg spør også endel tilbake: hva tror du selv? Blir det veldig intenst forsøker jeg å avlede..

Anonymous poster hash: 401f7...0b7

Samme her.

Men det er en prøvelse, i hvert fall var det det da poden forlangte svar på "hvorfor-spørsmål" av typen hvorfor kan ikke grønn.

Skrevet

Svarer så godt jeg kan. Vet jeg ikke, så vet jeg ikke og da sier jeg det. Er jeg usikker, så svarer jeg at det er jeg usikker på, men hvis han/hun kan vente til i morgen, så kan jeg sjekke. Har googlet en del for barna.

Blir det for mye, så sier jeg det også. At det blir litt mye spørsmål og at jeg ikke klarer å svare på alt nå.

Anonymous poster hash: 77c40...ad1

Skrevet

?

Hvem spør?

4-åringen. Han vil ha en forklaring på absolutt alt. Prøver å svare etter beste evne, men må innrømme at jeg har sagt "vet ikke" noen ganger når det bare blir altfor vanskelig å forklare det til en 4-åring. Eller "det bare er sånn", men da får jeg i retur "Hvorfor er det bare sånn?"

*sukk*

Anonymous poster hash: 4a0b4...987

Skrevet

?Hvem spør?

4-åringen. Han vil ha en forklaring på absolutt alt. Prøver å svare etter beste evne, men må innrømme at jeg har sagt "vet ikke" noen ganger når det bare blir altfor vanskelig å forklare det til en 4-åring. Eller "det bare er sånn", men da får jeg i retur "Hvorfor er det bare sånn?" *sukk* Anonymous poster hash: 4a0b4...987

Hehe, mannen min var også sånn. Så forventer en liten sånn en :P

Noen ganger må man bare si det : Fordi. Det stoppet iallefall meg da jeg var liten.

Skrevet

Du svarer at nå spør du mer enn ti vise menn kan svare.

Anonymous poster hash: 262a3...c4d

Skrevet

Jeg spør mye tilbake. Men nå elsker jeg å få forklaring ifra jenta vår siden hun har en helt fantastisk fantasi! 

Jenta: "Hvorfor har pappa større føtter enn deg mamma?"

Jeg: "Vet ikke helt, hva tror du?"

Jenta: "Jeg har sett at pappa liker å spille ball. Jeg tror man trenger store føtter da slik at man kan trå de andre på føttene" 

Jeg: "Hvorfor skal pappa trå noen på tærne når han spiller ball?"

Jenta: "Slik at han vinner. Jeg håper jeg får like store føtter som pappa slik at jeg også kan trå de andre på føttene *Sukk* "

Anonymous poster hash: 44802...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...