Gå til innhold

hvor mye sover deres 2åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på litt over 2 år som jeg tror sover for mye.. han legger seg ca kl 19 og sover til 06.. i barnehagen sover han mellom 2 og 3 timer, men aldri etter kl 14. Har alltid vært kjempelettvint og legge han, både på dagtid og kvelden. Men nå har han begynt og stritte imot både hjemme i barnehagen, vi må synge, kose på osv..

Tenker vi bør prøve å kutte ned dagsovinga til ca 1,5 time. Eller er det dumt? Noe annet vi bør forsøke først?

Anonymous poster hash: 7fc53...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på snart 2,5 år sover 19-1930 til 0630 i ukedagene, 1930-09/10 i helgene. I helgene sover hun ikke på dagen lenger, og i barnehagen kuttet vi dagsøvnen til ca 1 time fordi hun kunne holde på til nærmere 21... Etter noen dager med bare 1 times søvn på dagen sovner hun fint innen 1930 :)

Mellomste kuttet dagsøvnen av seg selv da han fylte 2, og sov da 19-07/08 uansett hverdag eller helg.

Du må nok bare prøve deg frem i noen dager :)

Skrevet

CA 11 timar på natta, og ingenting på dagen. Har aldri trengt mykje søvn.

Skrevet

Sover fra 19.00/19.30 - 06.30/07.30 og stort sett et par timer på dagen. Kan variere noe men må stort sett vekke han. Sover aldri lengre enn til 14.00. Aldri vært noe problem å legge hverken på dagen eller kvelden. Han er 2,5 og ganske aktiv.

Skrevet

Da skal jeg snakke litt med barnehagen og høre om de er villige til å prøve 1,5 time i første omgang ☺ Han er trøtt kl 19 og klar for senga etter ole brum på disney junior, den rytmen har vi hatt i evigheter så den funker bra for oss. Har hvertfall gjort hittil..

Vi får prøve å se ☺ Takk!

Skrevet

Min på akkurat 2 år sover fra ca kl. 19-06, og alt fra 1 time til 3 timer på dagen :) 

Anonymous poster hash: 19baf...f8b
Skrevet

Vi kuttet ned til en times søvn (fra 1 1/2) om dagen fordi han var umulig å legge, nettopp fylt to. Det har blitt litt lettere men ikke hver dag...

Anonymous poster hash: 12968...3e6

Skrevet

Vi kuttet ned til en times søvn (fra 1 1/2) om dagen fordi han var umulig å legge, nettopp fylt to. Det har blitt litt lettere men ikke hver dag...Anonymous poster hash: 12968...3e6

Sover forresten fra ca åtte til seks. Noen ganger til fem men da er han tydelig trøtt og blir kjempegrinete.

Anonymous poster hash: 12968...3e6

Skrevet

18-19 til 05-06 alle dager.

Hjemme sover hun ca 11 til 12 på dagen. I barnehagen fra 12 til 13.

Skrevet

Det er jo hvertfall lov å prøve en periode og se hvordan det går. Om det blir noe bedre ☺ De i barnehagen skjønte ikke hva som hadde skjedd med han, for han har bare vært å legge i vogna så sov han. Men nå må de trille hvertfall et kvarter for at han skal sovne, selvom han er tydelig stuptrøtt. Er i barnehagen fra ca 07 til 15/16, så han trenger jo fortsatt og sove på dagen siden han er trøtt.

Hi

Skrevet

Her sover lille tøtta kl.19-06.20, formiddagslur kl.12 til maks 13.30. Ingen problemer å legge henne verken hjemme eller på barnehagen. Her sluttet hun 2t formiddagslur da hun var 1,5 år.

Anonymous poster hash: 13630...97d

Skrevet

Min på 2 år og 4 mnd sover cirka 10 timer på natta og 2 timer på dagtid. Kan det være noe annet som plager han?

Skrevet

8,5 timer om natten og 1,5-2 timer på dagen. Blir 2 om noen uker :)

Anonymous poster hash: 2bb49...e9a
Skrevet

min er 2 år og 4 mnd, sover 1 time dagtid og fra 20-2045 tiden til 7 hver dag :)

Skrevet

Jeg ser jo nå at han sover mye, utifra det dere skriver.. Han har hatt trange tårekanaler hele livet, og får nå behandling hos osteopat for dette. Men ho sa det ikke skulle virke på noe annet, men man vet jo aldri. Skal dit igjen om ei uke, så skal høre litt da. ☺ Tenner har han alle han skal ha, er blid og fornøyd ellers ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...