Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Har havnet i den kjipe situasjonen at jeg er fri for jobb, og mottar dagpenger. Har samboer, som selv er sykemeldt på ubestemt tid fremover. Faren til barnet mitt og jeg skal i rettsak til høsten. Det har vært et evig mas frem og tilbake mellom advokater og i rettsmøter, og vi blir ikke "enige". Egentlig feil å si "enige", da hele saken handler om at han ikke er ansvarlig nok til å ha ansvar for et barn, har vært i fengsel ila det siste året, og ofte er blitt tatt ruset på amfetamin. Han har brutt alle kontrakter vi har hatt, og det siste han gjorde var å ikke følge opp rettsforliket vi inngikk på det rettsmøte vi hadde i fjor. I tillegg til dette har han hatt besøksforbud mot meg i over to år på grunn av grove trusler og trakassering. Han har også blant annet sendt flere bekymringsmeldinger om meg som mor til barnevernet, fordi han er "bekymret for barnet", men barnevernet fant naturligvis anklagene hans å være usanne. Barnevernet har vært en del inne i bildet og gitt meg mange gode råd, og støtter meg i å holde barnet unna han slik som livssituasjonen er i dag. Men, de kan ikke bistå med verken rustester eller annen hjelp, sier de. Historien er ganske lang, og jeg er ganske lei. I tillegg har han fri rettshjelp da han ikke har noen form for inntekt, mens jeg må betale alt selv. Det har ført til at jeg har lån opp til ørene, og er fri for penger konstant. Jeg har ikke råd til noen ting, og det er bittert å tenke på at det er bare på grunn av han. Han kan jo kjøre på så mye han vil bare for å gjøre meg personlig konkurs, og nå når jeg bare mottar dagpenger i påvente av ny jobb, er jeg ganske nær personlig konkurs..Jeg er skyldig advokaten min 15 000, og har heldigvis fått delt opp beløpet over noen måneder. Men, advokaten min sa meg opp som klient, da han mente at det ikke var forsvarlig å påføre meg ytterlige kostnader. Og det er jeg forsåvidt enig i, bortsett fra at jeg skal i rettsak snart, og trenger virkelig en advokat til å prate for meg og ordne det juridiske..Hver gang far har blitt tatt med feks narkotika i blodet o.l., blir de midlertidige samværsløsningene våre stoppet av meg (selvfølgelig), og det blir mye advokathjelp. Og det koster MEG penger! Hver gang han finner på noe dumt, må JEG betale bokstavelig talt! Situasjonen i dag er at vi ikke har noen avtale om samvær lenger, og jeg lar heller ikke barnet dra hjem til far verken på overnatting eller besøk. Men far har fått ha henne noen ettermiddager nå og da. Tidligere hadde han tilsyn under samværet i form av andre familiemedlemmer, det var det vi ble enige om på rettsmøte vi var på tidligere. På rettsmøtet vi var på, gikk alt på far; at han må holde avtaler, ikke påvirke barnet negativt, ta rustester, tilsyn osv. Han og advokaten gikk med på alt jeg foreslo. Så, det er jo ganske tydelig at far er "problemet" i denne saken.Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Samboeren min har jo inntekt i form av sykepenger, men han kan jo ikke bruke sine penger og ta seg lån for å betale MIN barnefordelingssak, og hele situasjonen er helt absurd. Noen råd? Noen med gode råd? Anonymous poster hash: 06733...d46
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Du får gratis juridisk hjelp fra jusstudenter Anonymous poster hash: 32b60...d74
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Helt sykt at systemet fungerer slik... Anonymous poster hash: 396a5...118
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Er det ikke slik at den som "taper" rettssaken må betale alle kostnader? Anonymous poster hash: 66cbe...018
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Fri rettshjelp, hvis du tjener lavt nok? Anonymous poster hash: c210f...6fe
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Kan ikke barnevernet komme med et ord i saken? Om de foreslår at du får full forsørgerrett og samvær pga faren må vel det telle? Jeg vil jo si at saken er temmelig klar, men det er vel dette med beviser da... Sjekk med jusstudenter og er det ikke noe som heter jussbuss? Tror også du kan ha rett på fri rettshjelp om du har lav inntekt. Er du innmeldt i noen forening via yrket ditt? Har de fri rettshjelp? (Man må kanskje være i arbeid da, jeg vet ikke...). Hør med NAV om de har noen tilbud. Anonymous poster hash: 48cea...464
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 http://www.frirettshjelpadvokat.no/fri-rettshjelp.html Anonymous poster hash: 49d5e...7ca
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Altså; ingen seriøs advokat sier opp klienten sin like før en rettssak?? Hvis det allerede foreligger en rettsmekling hvor det pålegges far å ta rustester og det er stadfestet at han ikke skal ha samvære ved påvist rusning, så skal ikke du behøve å løpe til advokat hver gang han kommer med trusler. Det blir dyrt for deg og det er egentlig helt unødvendig. Anonymous poster hash: 1bd9f...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå