Gå til innhold

La sønnen min nettopp uten kveldsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hørte ikke etter på beskjeder, trøtt og kranglete. De skulle rydde opp før dusj. De har lekt over hele huset så det var en del å rydde. Gutten på 4 år begynte ikke å rydde, jeg sa at eg teller til 3 og viss ikke du begynner så må du legge deg. Han fortsatte å tulle og jeg måtte gjøre som jeg hadde sagt. Han ble lagt uten kveldsmat og sovna 17.00. Jeg har kjempe dårlig samvittighet. Hvordan burde jeg reagert?:-(

Anonymous poster hash: ca18f...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så er det vel litt vel tidlig å true med legging kl 16?

For det andre så sender man ikke en 4 åring i sent uten kveldsmat. Du må finne andre konsekvenser å gi han. Feks. Ta bort favorittleken hans for to dager e.l.

Men gjort er gjort. Snakk med han om det i morgen/om/når han våkner. Fortell hvorfor du reagerte som du gjorde, men presiser også at du vet at du gjorde feil (og at han må lære seg å høre på hva du sier)

Skrevet

Jeg lurer på når dere spiser middag! 

Ellers enig med Kaklehøna

Anonymous poster hash: b9b3f...1e0
Skrevet

Han var tydeligvis veldig trett, siden han sovnet med en gang? Kanskje kroppen rett og slett har godt av søvnen?

Snakk godt ut med han i morgen!

Anonymous poster hash: eef35...508

Skrevet

Ingen katastrofe skjedd:-)

Anonymous poster hash: 5493c...baf

Skrevet

Gjort er gjort. Kanskje han lærer av det? Og godt mulig han var fryktelig trøtt.

Skrevet

Han var tydeligvis veldig trett, siden han sovnet med en gang? Kanskje kroppen rett og slett har godt av søvnen?

Snakk godt ut med han i morgen!

Anonymous poster hash: eef35...508

Det var nå min første tanke også... 

Anonymous poster hash: 05099...33d

Skrevet

Så det å legge seg er i utgangspunktet en straff siden det er det du bruker som konsekvens?

Anonymous poster hash: 19f1e...b0f

Skrevet

Jeg tenker bare at det er utrulig dumt å bruke legging som konsekvens/straff. Da skaper du jo en unødvendig negativ assosiasjon til legging..

Anonymous poster hash: a06df...b4b

Skrevet

Kommer ikke han til å våkne i natt enten fordi han er lys våken eller sykt sulten?

Synes ikke det er rett å straffe barnet med å sulte til frokost i morgen. Er veldig lenge.

Skrevet

Når spiser dere middag?

Hvorfor bruker du soving/ legging som straff?

Når skulle han egentlig ha lagt seg?

Skrevet

Ja ja.. Lykke til i natt,eller forvent en veldig tidlig start på morgendagen. Å nekte et barn mat er langt fra bra. Håper du bruker hue bedre neste gang.

Anonymous poster hash: 34463...410

Skrevet

Idag spiste vi middag kl. 3. Han legger seg normalt 7, men la seg ikke før 20 30 i går pga at vi var på sommeravslutning på skolen. HI

Skrevet

Å bruke mat og legging som straff syns jeg ikke er bra.

Sjansen for at du får et lys våkent og sulten barn kl 4-5 i morgen tidlig er også stor. Hvordan tenker du å takle det?

Skrevet

Pleier ikke bruke legging som straff, men fikk rett og slett nok. Han har vært kranglete, tatt leker og slått mye av dagen og jeg er alene i dag. Men burde helt klart reagert annerledes:-(

Skrevet

Idag spiste vi middag kl. 3. Han legger seg normalt 7, men la seg ikke før 20 30 i går pga at vi var på sommeravslutning på skolen. HI

Spiste han godt med middag sover han vel til i morgen, ellers får du gi han en skive i natt☺

Ingen krise, sovnet han så fort var han sikkert trøtt, og hadde godt av det☺

Anonymous poster hash: b9401...ee4

Skrevet

Veldig bra at du gjennomfører det du sier du vil gjøre! Da vet han neste gang at du ikke kommer med tomme trusler. Følg det ekstra nøye opp de neste dagene -vær super- konsekvent med ALT... Så slipper du unna utrolig mye mas de neste årene!

Ikke noe problem at han ikke fikk spist kveldsmat. Jada, han våkner kanskje tidlig og han er sikkert sulten... Men det er i den store sammenhengen ikke noe problem.

Anonymous poster hash: a78a6...e0b

Skrevet

Er det normalt å spise kvelds så tidlig? Her er det middag kl 16-17 og kvelds om han vil ha like før stengetid..

Merkelig!

Anonymous poster hash: f688b...9ff

Skrevet

Er det normalt å spise kvelds så tidlig? Her er det middag kl 16-17 og kvelds om han vil ha like før stengetid..

Merkelig!

Anonymous poster hash: f688b...9ff

Merkelig at andre har forskjellige rutiner enn deg? Jaja...

Anonymous poster hash: b06a5...d8d

Skrevet

Det er ikke sikkert han våkner tidlig. Ene sønnen min hadde et par sånn i året da han var yngre. Helt umulius og trøtt og ble lagt tidlig. Ikke som straff da, men fordi han virket så utrolig trøtt og av og til også fikk feber (var ikke syk). Sovnet da gjerne i 16-17-tiden og sov til 7-8 dagen etter. Normalt sov han fra 19.30 til 6.30. Det ble mindre med årene, og de to siste årene har det bare skjedd en gang. Da var han 9,5 år og vi hadde tilbrakt mange timer på lekeland og hatt overnattingsgjester hele helgen. Han sovnet i bilen hjem i 17-tiden, gikk så rett opp på rommet sitt og la seg og sov som en stein til jeg vekket ham 7.30 dagen etter.

Anonymous poster hash: ff534...097
Skrevet

Det dumeste folk gjør er å bruke søvn og legging samt mat som straff for ungene, jeg for min del vil ikke at ungene skal se det å legge seg som en straff og heller ikke bli straffet med mat. Men værsegod, om du vil ha problemer senere så gir jo jeg blaffen.

Anonymous poster hash: 1f336...578
Skrevet

Det er aldri greit å bruke mat som straff. Ikke tidlig legging heller, men det er selvsagt greit å si "Nå ser jeg at du er så trøtt at nå bestemmer jeg at du må legge deg".

Anonymous poster hash: 57eb5...190
Skrevet

Har nesten lyst å vekke han for å gi han kveldsmat. Men det blir vel galt?HI

Skrevet

Han spiser kveldsmat 18.00 (er ikke interessert i barne TV), men i dag måtte de rydde og dusje først og det pleier ta litt tid...HI

Skrevet

Ikke vekk han.

Gi han heller mat om han våkner og er sulten.

Hadde ikke sendt mine i seng slik men har sett det blitt gjort av andre og da har de sovet hele natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...