Gå til innhold

Jeg vil gå på do!! Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9+2 i dag og har forstoppelse. Har hatt det noen uker, men ingenting jeg gjør hjelper!

Får innimellom noen vanvittige smerter (luftsmerter) og blir generelt veldig uggen form av å ikke få gått på do.

Da jeg ikke var gravid gikk jeg på do minst en gang om dagen, nå får jeg presset ut bittelitt hver 5.dag ca 😖

Noen som har noen råd?

Dette gjør jeg fra før:

-drikker mye vann. Minst to liter + ved måltider.

-lactulose hver dag

-spiser fiberrik mat

-legger linfrø i vann hver natt og drikker det med biola om morgenen.

-tar kapsler med melkesyrebakterier hver dag

-prøver å være i aktivitet (men er så mye kvalm og sliten at det ikke blir ofte nok).

Har prøvd klyster og det funket litt. Fikk gått på do, men langt i fra tømt meg.

😓

Anonymous poster hash: 028c8...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg tar "frukt og fiber" terninger. Synes de smaker forferdelig og brekker meg! Men jeg prøver alt(!)

Skrevet

Samme situasjon her, er 23+6 nå og har vært forstoppet siden uke 13. Prøvd det samme som deg, har vært å hentet 3 x klyster nå og håper det hjelper litt. Hvor stor dose lactulose tar du? Jeg prøvde 30 mg pr dag uten virkning, men får litt virkning av 20 mg morgen og kveld og hvis jeg tar 300 mg magnesium i tillegg. Verdt å prøve kanskje? :) 

Anonymous poster hash: 11442...973
Skrevet

Magen min og appelsinjuice er uvenner. Blir grisedårlig i magen av bare en slurk. Så da jeg fikk forstoppelse da jeg var gravid og hadde prøvd alt av råd og det ikke funka, bøtta jeg ned på 3 glass med appelsinjuice. Tok 15-20 min og så ble ryggen tømt fra nakken og ned.

Anonymous poster hash: 2fce3...190

Skrevet

Jeg har faktisk ikke effekt av frukt og fiber - som i ikke i det hele tatt! En venninne av meg kan ta en kvart frukt og fiber og det fungerer, jeg har ikke effekt av dem i det hele tatt, har prøvd å ta flere.

Det som fungerer for meg om magen blir hard er magnesium. Dvs. jeg må ta magnesium bestandig. Da slipper jeg forstoppelse (og muskelkramper + at jeg har mer energi når jeg får i meg mer magnesium).

Det som gjør meg forstoppet er spesielt hvetemel og melk. Prøv å kutte ut dette og ta nok magnesium.

Både høye nok doser av magnesium og natron (i vann) vil få fart på magen.

Det er noe du spiser som er årsaken og/eller noe du mangler i kroppen.

Anonymous poster hash: 49300...21e
Skrevet

Kan hende du får i deg for mye fiber. Det kan faktisk ha motsatt effekt. Ville prøvd å redusert bittelitt. Hold deg til rundt 25 gr per dag. Start dagen med kaffe(evnt koffeinfri) og sett deg på do, sitt der litt selv om det ikke kommer noe. Og gjenta hver dag, så kan det hende du får en fin rytme på det likevel. :)

Anonymous poster hash: 6ec20...04f
Skrevet

En kopp sterk kaffe før frokost?

Anonymous poster hash: 317d6...682

Skrevet

Kaffe før frokost da skjer det ting fort.

Skrevet

Laxoberaldråper funker her når ingenting annet hjelper. Lactulose funker dårlig om du drikker for lite, samme med mye fiber.

Skrevet

Kjøp Toilax 5 mg på apoteket. Forsøk deg med 2 tbl om kvelden. Funker ikke det, øker du til 3 tbl neste kveld. Det kan komme veldig voldsomt og plutselig, men det er verdt det. Evt sett også Microlax neste morgen, gjerne 2 stk, for å løse opp den "proppen" som sitter helt ved utgangen.

Skrevet

En flaske babysviskesaft :)

Anonymous poster hash: b116f...360

Skrevet

Svisker, lakris og pesto funker her.

Anonymous poster hash: b9810...814

Skrevet

Svisker, lakris og pesto funker her.

Anonymous poster hash: b9810...814

Lakris binder vann, så det er ikke det glupeste. For noen få er store mengder lakris lakserende, men ikke når du allerede er obstipert.

Skrevet

Noe magen din ikke tåler? Jeg tåler f.eks ikke mye tyggis og pastiller, da kommer alt ut igjen. Aller verst er mye oboy og sjokomelk, da slår magen komplett kolbøtte og tømmer seg helt:p

Anonymous poster hash: 930e1...eec

Skrevet

Jeg er 9+2 i dag og har forstoppelse. Har hatt det noen uker, men ingenting jeg gjør hjelper!

Får innimellom noen vanvittige smerter (luftsmerter) og blir generelt veldig uggen form av å ikke få gått på do.

Da jeg ikke var gravid gikk jeg på do minst en gang om dagen, nå får jeg presset ut bittelitt hver 5.dag ca

Noen som har noen råd?

Dette gjør jeg fra før:

-drikker mye vann. Minst to liter + ved måltider.

-lactulose hver dag

-spiser fiberrik mat

-legger linfrø i vann hver natt og drikker det med biola om morgenen.

-tar kapsler med melkesyrebakterier hver dag

-prøver å være i aktivitet (men er så mye kvalm og sliten at det ikke blir ofte nok).

Har prøvd klyster og det funket litt. Fikk gått på do, men langt i fra tømt meg.

Om det er veldig lenge siden du har gått på do så ville jeg ty til dulcalax stikkpiller og eller tabletter. Jeg har også slitt ekstremt hele svangerskapet, vanligvis funker det med det opplegget du kjører, men av og til har jeg vært nødt å ta sterkere saker, og da løsner proppen og ting fungerer normalt en stund.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 29d8d...922

Skrevet

Tusen hjertelig takk for alle tips !!

HI

Skrevet

Jeg pleier å drikke kaffe hver morgen, etter det smører jeg 2 skiver grovbød, en med ost og servelat, andre med Nugatti.

Til det drikker jeg en kopp med oboy. Da blir det fart på saker ;)

Anonymous poster hash: 54feb...e45

Skrevet

Får du i deg nok fett? Hva med å spise litt avocado, fet fisk, oliven og sunne oljer?

Anonymous poster hash: da064...c8f

Skrevet

Ingenting hjelper så godt som sjokolade her :) Var ofte forstoppet i graviditetene, og det løsnet etter å ha kjørt på med melkesjokkis.

Anonymous poster hash: a1ca3...408
Skrevet

Oboy! Skår aldri feil

Anonymous poster hash: daa50...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...