Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Hei Håper noen med erfaring eller peiling på dette med amming og alkohol kan svare meg. Skal i utdrikkingslag og bryllup om et par uker hvor babyen da vil være 11 uker ved utdrikkingslaget og 12 uker ved bryllupet. I utdrikkingslaget tenkte jeg å være edru hele dagen og få til amming mellom aktivitetene, men å ta meg noen glass vin på kvelden. Ser for meg ammestopp mellom kl 20 og 03 på kvelden. Bryllupet helgen etter starter vel i 17-tida vil jeg tro. Barnet skal overnatte hos bestemor. Vil ta meg vin til maten og utover kvelden uten å bli overstadig beruset. Vil tro det blir ammestopp fra 15-03 denne dagen. Hvordan ville dere løst det? Jeg vet at barnet tar flaske, far har gitt henne morsmelk på flaske et par ganger da jeg har vært på lengre treningsturer. Jeg synes imidlertid jeg får så lite morsmelk når jeg pumper. Mellom 20-30 ml pr bryst. Barnet kan lett drikke 100 ml pr flaskemåltid. Det blir derfor veldig mye pumping på meg og jeg synes mye pumping påvirker barnet da det blir lite melk til henne. Når er det mest gunstig å pumpe for å få ut mest mulig? På morgenen? Skal jeg ta et eller to bryst i slengen? Eller er det greiere å rett og slett bare gi barnet NAN dersom hun liker dette? (Må prøve å gi henne en smaksprøve). Har vel ikke noe å si for melkeproduksjonen min om hun får morsmelk eller NAN? Og til slutt lurer jeg på om det er skadelig for ammingen å dra på disse to "festene"? Er jo ikke snakk om å gi flaske over lengre tid. Det er en svært nær venninne, så det er uaktuelt å droppe verken udrikkingslag eller bryllup. Ikke aktuelt å ta med barnet heller. Noen med tips/erfaringer? Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Huff, ser at dette ble veldig langt. Håper noen orker ta seg tid å lese og eventuelt svare. Da blir jeg svært glad Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Om du har såpass lite melk at det blir lite til barnet om du pumper og du sliter med å pumpe ut melk ville jeg ikke hatt noe ammestopp i det hele tatt jeg da. Ville holdt meg edru og ammet innimellom slagene og heller spedd på med litt mme om det ble for lenge mellom hver gang du så barnet. Anonymous poster hash: e5511...d73
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Det er best å pumpe om natten eller morgenen, da har du mest Ellers er ikke mme feil en gang innimellom heller. Ville likevel prøvd å pumpe, evt håndmelke i løpet av kvelden for å opprettholde produksjonen.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Det er best å pumpe om natten eller morgenen, da har du mest Ellers er ikke mme feil en gang innimellom heller. Ville likevel prøvd å pumpe, evt håndmelke i løpet av kvelden for å opprettholde produksjonen. Takk for svar Ja, jeg tenkte å ta med pumpa for å holde produksjonen oppe og lette på trykket. Men det høres greit ut at barnet får litt erstatning når jeg er borte, slik at jeg slipper å styre så mye med pumping i forkant? Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Ja, ikke problem Men sjekk at babyen liker det først, ikke særlig med sultestreikende baby når man liksom skal kose seg
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Ikke noe problem å gi både nan og morsmelk. Jeg måtte gi både nan og morsmelk fordi jeg ikke hadde nok morsmelk. Bare husk å ha malteekstakt i nan melka sånn at babyen ikke blir hard i magen.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Jeg hadde heller gitt mme, har aldri orket styret med pumping selv. Har ammet 4 barn, men ga alltid mme hvis jeg skulle bort. Men greit å ha med pumpa i veska, ikke godt å gå rundt med melkespreng. Greit å få lettet på trykket innimellom Anonymous poster hash: acc4e...fbf
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Ja, ikke problem Men sjekk at babyen liker det først, ikke særlig med sultestreikende baby når man liksom skal kose seg Uff, nei, stakkars mormora skal få slippe trassig treåring og sulten baby hvis det går an greit å ha henne mett og fornøyd! Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Ikke noe problem å gi både nan og morsmelk. Jeg måtte gi både nan og morsmelk fordi jeg ikke hadde nok morsmelk. Bare husk å ha malteekstakt i nan melka sånn at babyen ikke blir hard i magen. Jeg føler heller ikke at jeg har nok morsmelk til å pumpe ut ekstra. Takk for at du minnet meg på om malten. Mye jeg har glemt på tre år... Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Jeg hadde heller gitt mme, har aldri orket styret med pumping selv. Har ammet 4 barn, men ga alltid mme hvis jeg skulle bort. Men greit å ha med pumpa i veska, ikke godt å gå rundt med melkespreng. Greit å få lettet på trykket innimellom Anonymous poster hash: acc4e...fbf Ja, jeg tror jeg også satser på mme, det er mye styr med pumping. Føles som veldig unødvendig arbeid hvis babyen liker mme. Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Jeg hadde droppet alkoholen. Da slipper du å vente fra du har tatt siste glasset til du KAN amme. Anonymous poster hash: aed33...364
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Jeg hadde droppet alkoholen. Da slipper du å vente fra du har tatt siste glasset til du KAN amme. Anonymous poster hash: aed33...364 Jo, men hvis jeg likevel skal være der til f.eks. kl 03 kan jeg ta et par glass vin slik at jeg er edru til jeg kommer hjem Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Du skal drikke uhorvelige mengder for at alkoholen i blodet påvirker barnet ditt (så mye at du dør før du ammer...) http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/dansk-studie-ammende-kan-drikke-like-mye-alkohol-som-andre-kvinner/a/23458374/ Anonymous poster hash: 200d8...071
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Dersom du ønsker at barnet bare skal ha morsmelk kan du allerede nå begynne å pumpe deg og fryse ned melk som kan brukes disse kveldene, men mme er en glimrende løsning også Anonymous poster hash: bd2d0...401
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 Dersom du ønsker at barnet bare skal ha morsmelk kan du allerede nå begynne å pumpe deg og fryse ned melk som kan brukes disse kveldene, men mme er en glimrende løsning også Anonymous poster hash: bd2d0...401 Ja, var det som er planen i utgangspunktet. Men jeg får ut lite melk når jeg pumper og føler barnet blir misfornøyd når hun ikke får drikke seg mett av begge brystene etter jeg har pumpet. Så jeg tenker det blir mindre stress både for meg og henne hvis hun kan få litt mme også Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #17 Skrevet 17. juni 2015 Du skal drikke uhorvelige mengder for at alkoholen i blodet påvirker barnet ditt (så mye at du dør før du ammer...) http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/dansk-studie-ammende-kan-drikke-like-mye-alkohol-som-andre-kvinner/a/23458374/ Anonymous poster hash: 200d8...071 Dette visste jeg ikke! Håper det kommer mer forskning på området. Anonymous poster hash: 40a7a...12d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå