Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Du med litt "finere" hentesett (f.eks hjemmestrikket).. Lot du hentesett gå i arv eller kjøpte du nytt for hvert barn og lot barna få hvert sitt du tar vare på for dem til de er store? (Og kanskje får egne barn) Litt usikker på om jeg skal kjøpe nytt/strikke til babyen og la storesøster få ha sitt "i fred" eller om jeg skal la dem arves Anonymous poster hash: 32147...21f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Her ble det arvet. Mest fordi vi måtte ha to nå, tvillinger 😊 tror ikke de kommer til å bruke de samtidig i framtida uansett så de får dele 😊 Anonymous poster hash: 32ba8...ed9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Vi fikk nytt. Bestemødrene syntes ikke at det som var strikket til jenta kunne brukes til gutten. Så begge ungene har to sett hver, en fra hver bestemor. De var flittig i bruk så lenge de passet forøvrig. 😊 Anonymous poster hash: 15b91...cd2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Jeg lot det gå i arv. Det er strikket av min mormor og det er koselig at begge jentene mine har fått bruke det Har rett og slett ikke tenkt så langt på hvem som skal få det i fremtiden. Kanskje den av jentene som først får ei jente kan bruke det, så kan den andre overta etterpå dersom hun vil. Blir nesten som en dåpsgave. Eller kanskje vil dem strikke selv eller har svigerfamilie som vil lage eller har hentesett som går i arv. Vil nok tro det løser seg uansett Anonymous poster hash: 86660...0bc
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Dåpskjole, ikke gave Anonymous poster hash: 86660...0bc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Mitt ønske er å bruke arvet hentesett, har mitt hentesett fra jeg var baby, som min mormor strikket til meg. Jeg brukte det da jeg reiste hjem fra sykehuset, og begge mine yngre søstre brukte det. Det ble strikket til meg før de visste kjønnet mitt, men allikevel blir jeg litt usikker. Om jeg får gutt, om det allikevel vil bli for feminint, er hvitt, lilla og aprikosfargede striper. Sambo har ingen hentesett/klær fra han var barn, så kun mine gamle babyklær som fortsatt lever i beste velgående. Har mange søte små silkekjoler, strikkeklær og annet fra min babytid, så å sett en datter i dette ville vært så stas Men jammen skal jeg kose meg med innkjøp av stilige små gutteplagg, buksesele shorter og sixpence om det er en liten gutt som skjuler seg i magen ❤ Anonymous poster hash: fb070...27e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Visste ikke kjønn på nr en, så ble strikket i gult med både jente og guttelue. Gikk i arv fra jente til jente og til slutt fikk jeg brukt gutteluen. Tenker at hentesettet skal tilbys å gå i arv når mine barn får barn, men det er opp til de hva de velger. Men det skal alltid tilbake til mitt loft etter bruk Anonymous poster hash: e56f5...4ff
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Det er litt drøyt å forutsette at barnet eller barnets partner kommer til å ønske å bruke det samme til sine egne barn. Min eks-svigermor ble kjempesnurt fordi jeg ikke ønsket å bruke et klumpete heklesett i syntetisk garn og med skrikende 70-tallsfarger til vårt barn. Anonymous poster hash: b0620...980
Bustetroll Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har flere hentesett som er strikket og heklet av min oldemor. Jeg brukte det da jeg var liten, og jenta mi har brukt de masse.. Hvis jeg får en jente til i fremtiden skal hun bruke det samme Det skal uansett gå i arv videre til det barnet som får en jente først
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Det er litt drøyt å forutsette at barnet eller barnets partner kommer til å ønske å bruke det samme til sine egne barn. Min eks-svigermor ble kjempesnurt fordi jeg ikke ønsket å bruke et klumpete heklesett i syntetisk garn og med skrikende 70-tallsfarger til vårt barn. Anonymous poster hash: b0620...980 Ja. Men hvem har sagt at man forventer det? Det handler om I TILFELLE, jeg prøvde liksom å gjøre det til en fin ting at man sparer i tilfelle ungen vil ha det som voksen, men det kommer jo alltid noen og skal vri alt om til noe negativt; eller hva? Anonymous poster hash: 32147...21f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Blir til at det blir nytt hentesett. Svigermor strikket til førstemann og min mor får strikke til andremann så får de strikke til én hver tror det er litt stas for mamma og. Anonymous poster hash: 32147...21f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Det er litt drøyt å forutsette at barnet eller barnets partner kommer til å ønske å bruke det samme til sine egne barn. Min eks-svigermor ble kjempesnurt fordi jeg ikke ønsket å bruke et klumpete heklesett i syntetisk garn og med skrikende 70-tallsfarger til vårt barn. Anonymous poster hash: b0620...980 Ja. Men hvem har sagt at man forventer det? Det handler om I TILFELLE, jeg prøvde liksom å gjøre det til en fin ting at man sparer i tilfelle ungen vil ha det som voksen, men det kommer jo alltid noen og skal vri alt om til noe negativt; eller hva? Anonymous poster hash: 32147...21f Eller kanskje min erfaring med nettopp dette er negativ? Anonymous poster hash: b0620...980
Kanutten83 Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Moren min strikket et hentesett da vi fikk eldste, som da nr 2 og 3 også brukte Det er et veldig pent og nøytralt sett hvor man setter inn silkebånd i ønsket farge, og på den måten variere fra barn til barn
skinnfilla Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Mine har reist hjem i "vanlige klær". Har igrunn ikke hørt om hestesvette, annet enn her inne.
skinnfilla Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 Mine har reist hjem i "vanlige klær". Har igrunn ikke hørt om hestesvette, annet enn her inne. Hahahah! Hentesett! Ikke hestesvette!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Mine har reist hjem i "vanlige klær". Har igrunn ikke hørt om hestesvette, annet enn her inne. Ok....... Da så Anonymous poster hash: 32147...21f
mamma_til_verdens_beste Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 Jeg liker at de har hvert sitt, for jeg tar vare på sånt i en Minneboks som de skal få senere i livet...
Violeta Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Samme som skinnfilla her. Alle har hatt helt vanlige klær på seg, men jeg har tatt vare på de antrekkene Jeg ville nok hatt et eget til hvert barn av litt finere hentesett Endret 18. juni 2015 av Violeta
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Mine har resit hjem i helt vanlige klær - tilpasset årstiden. Jenta som er født på høsten hadde ei strikka jakke som svigermor hadde laget. Min mor ble også kjempesnurt da vi ikke ville bruke mine 70-talls klær strikket med super-syntetisk garn (som knitret!!). Gutta er født på sommeren. Ikke tal om om det var aktuelt med noe strekkede klær til de! varmt som fy og de reiste hjem i body:) Anonymous poster hash: 21f34...acc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #21 Skrevet 18. juni 2015 Vi har ikke hente sett men ei lita jakke og lue som har blitt brukt. Mini er den 10. som brukte det hjem. Ble strikket til meg så brukte søsknene mine det og så mine barn og tantebarn. Anonymous poster hash: aa9c8...e4d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #22 Skrevet 18. juni 2015 Har hengt hentesettet i en sånn minneramme til snuppa, så nestemann må ha nytt, Anonymous poster hash: 3f3a2...977
Mamma.til.en.2013 Skrevet 18. juni 2015 #23 Skrevet 18. juni 2015 Jeg strikker mye selv og jeg tror nr 2 skal få nytt hentesett. Kommer litt an på. Første hentesett strikket min Mormor og det er helt blått. Først får vi se om det er gutt eller jente og så får jeg vurdere om jeg skal lage et eget eller bruke det vi har 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå