Gå til innhold

Hvordan ikke miste motivasjonen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på sunnere livsstil og skal ned 5 kilo. Men det som plager meg, er sultfølelsen!!! Jeg blir ikke mett av grønnsaker for eksempel... Det gjør at jeg mister litt motivasjonen til å ligge i hardtrening og fortsette å leve uten cola, kaker og alt for store porsjoner med mat. Hvordan beholde motivasjonen?

Anonymous poster hash: bf992...c04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mat som metter mer men som også er sunn. Proteiner, bønner., linser, cottage cheese, frukt osv.

Du bør også unne deg LITT godt en dag i uken. Spis nok ved måltidene og kutt småspisingen helt (det er utrolig så mange kalorier en ekstra matbit her og en ekstra en der, utgjør totalt per uke!).

MIn kveldsmat er mager cottage cheese med valnøtter og rørte bær, og det er så godt at jeg føler jeg spiser en skikkelig dekadent dessert hver kveld.

Finn en treningsform du kan bli hekta på. Tren evt. flere ulike ting, hvis du trenger variasjon. Avtal med venner å ha fast trening/tur en gang i uken osv.

Jeg begynte på en treningsform som et veldig hard, men utrolig gøy, og så melder jeg meg på timer lang tid i forveien, sånn at jeg vet lenge før at den og den dagen skal jeg trene (ca. 3 ganger i uken. Utenom det går jeg raske turer i motbakke, fote sammen med venner). Dessuten har jeg fått venninner til å begynne også, så blir det litt en sosial greie, og vi sitter altid litt og prater etter treningen også.
Når jeg merker at kroppen blir strammere og vekta går ned, er det motivasjon nok i seg selv til å stå imot alle fristelser man møter i hverdagen. Har liksom begynt å tenke på meg slev som en som er sunn og sprek, og da må jeg jo leve opp til det også.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 05c80...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...