Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Noe jeg ikke er altså, men må bare spørre! Folk fra tromsø, finnmark oppi der.. Har de ofte felles trekk? Synes så mange av dem ser "like" ut? Mange av de samme trekkene.... Er en nordlending som bor her jeg bor, og hun er kliss lik en annen nordlenning jeg kjenner. Er nesten sikker på at de er i slekt men er det bare at de fra nord ser litt like ut? Litt smale øyne etc Anonymous poster hash: ffab2...4df
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Det syns jeg også. De har ofte mer markerte kinnbein, firkantet ansikt og smale øyne. Nå er jo dette like trekk som samene har også
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Ja de med høye kinnbein og smale øyne kan ligne. De kalles samer og det er en del av de nordaførr 😂👍 Anonymous poster hash: 4090a...378
Pengetreet Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Hehe du er litt på bærtur, men ikke så langt av sted Det har gjennom årenes løp blitt en del mix mellom samiske/finske/kvenske og norske - og noe særpreg har derfor spredt seg. Ser det spesielt hos folk fra nord Troms og Finnmark.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Er fra Nordland og ser litt ut som du beskriver. Blir ofte spurt om jeg er samisk eller har asiatiske slektninger. Har høye kinnbein, runde øyne som blir helt smale når jeg smiler og langt, ganske tykt mørkt hår. Er kort og har smal benbygning. Synes likevel ikke jeg ligner så veldig på andre, da. Skiller meg ut fra nordmenn flest. Anonymous poster hash: dc385...3b3
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Jeg ser sånn ut, og bor i nord - men ingen av genene mine er fra nord, for mamma og pappa flyttet hit da jeg var tre år! Så når folk kaller meg typisk nordlending, pga utseendet og dialekten, ler jeg inni meg. Noen syns jeg har samisk utseende, og Samer er ofte blonde, så det passer også godt, det er jeg selv også. Men jeg har ikke en eneste samisk slektning. I følge flere norske kunstnere er dette et typisk norsk/nordisk utseende. Bl a blir Mia Gundersen brukt som eksempel. Anonymous poster hash: a1c14...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå