Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Er dette en sykt-barn-dag? Min arbeidsgiver er ganske grei på det, og lar meg en gå en times tid her og der for å følge min kronisk syke datter på oppfølgingstimer, men hvis jeg f.eks må på riksen så tar det hele dagen. Er det fortsatt syktbarndag når det gjelder kronisk sykdom og ikke akutt? Anonymous poster hash: 6f7d6...0e2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 For meg (fylkeskommune) blir det registrert som velferdspermisjon. Det er litt greiere siden det som oftest bare er snakk om 1-2 timer, så da slipper jeg å bruke en hel eller halv dag på dette. Anonymous poster hash: b8963...c0e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Vi får fri med lønn (uten å registrere det som fravær) ved timer til spesialist (Noe som jo et sykehus er) Anonymous poster hash: 0d806...6c8
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Vi må ta det som sykt barn dag. Men jeg har en snill arbeidsgiver som ser litt gjennom fingrene. Jeg har to kronisk syke barn, men er sjeldent hjemme pga dette selv om de err syke. Jeg bytter vakter slik at jeg jobber kveldsvakt når mannen jobber dagvakt og omvendt (han er stefar) så de gangene jeg har vært på sykehuset har jeg brukt minimalt med syke barn dager. Tror ikke alle på jobb har det slikt, men jeg får litt igjen for å være grei ellers på jobb. Anonymous poster hash: 138e6...7e1
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Etter lovverket er det sykt barn dag, men en del arbeidsgivere er greie og lar deg få velferdspermisjon med lønn uten å måtte bruke av sykt barn kvoten. Anonymous poster hash: 040dc...e21
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Det er vel meninga å bruke de ekstra sykt barn dagene til dette. Bruker det når jeg er borte en hel dag på sykehus. Ved kortere fravær gjør jeg ikke det, da tar jeg velferdsperm med lønn. Anonymous poster hash: f7509...a5c
Klompelompe Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Jeg får permisjon med lønn ved følge av barn i spesialist. Bor langt unna sykehuset, så det betyr at jeg må ha fri en hel arbeidsdag. Jobber i kommunen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå