Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Når kan de brukes? Vi har en liten baby som har gjort at jeg ikke får mer enn en 3-5 timer søvn om nettene, og har ikke gjort det de siste ukene. Er totalt utslitt og mannen begynner å bli bekymret for meg. Han vurderer å ta en sykbarn dag for at jeg skal kunne få sove en dag og ta meg litt inn. Er vanskelig å gjøre det i helgen siden da er de andre barna hjemme, og de skal selvfølgelig få litt tid med mamma de også. Er det riktig å bruke de dagene slik? Anonymous poster hash: 9e45a...e7f
LeTwinsA Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Nei, det er ikke riktig å bruke de dagene i disse tilfellene. Disse dagene bruker du når barnet er sykt, eller når den som passer barnet er sykt. Altså om far er hjemme i permisjon, og blir syk. da kan du ta sykt barnepasser dag. (eller omvendt) og de er med i kvoten som man har på sykt barn. Dersom du er trøtt sover du når barnet sover.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Enig med personen over. Du har permisjon, noen perioder er tøffe med lite søvn, men det er ikke slik man benytter slike ordninger. Du må prøve å sove når mannen kommer hjem og avlaster deg på ettermiddagene og selvfølgelig når baby sover. La huset flyte og sov! Anonymous poster hash: 75de7...488
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Nei, disse dagene skal brukes om du som barnepasser er for syk til å ta deg av barnet, ikke fordi du er trøtt og sliten. Sov når barnet sover på dagtid, legg deg og sov på ettermiddag og kveld når mannen er hjemme. Jeg har 4 barn og yngste var en skikkelig high-need baby, for at jeg skulle få hvilt litt i helgene tok mannen med seg alle 4 barna ut av huset så jeg fikk ro og fred noen timer. Et par-tre timer på senga mens de besøkte farmor var gull. Anonymous poster hash: 751ab...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå