Gå til innhold

Sykt barn/barnepassers sykdom dagene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan de brukes?

Vi har en liten baby som har gjort at jeg ikke får mer enn en 3-5 timer søvn om nettene, og har ikke gjort det de siste ukene.

Er totalt utslitt og mannen begynner å bli bekymret for meg.

Han vurderer å ta en sykbarn dag for at jeg skal kunne få sove en dag og ta meg litt inn.

Er vanskelig å gjøre det i helgen siden da er de andre barna hjemme, og de skal selvfølgelig få litt tid med mamma de også.

Er det riktig å bruke de dagene slik?

Anonymous poster hash: 9e45a...e7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke riktig å bruke de dagene i disse tilfellene.

Disse dagene bruker du når barnet er sykt, eller når den som passer barnet er sykt. 

Altså om far er hjemme i permisjon, og blir syk. da kan du ta sykt barnepasser dag. (eller omvendt) og de er med i kvoten som man har på sykt barn. 

Dersom du er trøtt sover du når barnet sover.

Skrevet

Enig med personen over. Du har permisjon, noen perioder er tøffe med lite søvn, men det er ikke slik man benytter slike ordninger. Du må prøve å sove når mannen kommer hjem og avlaster deg på ettermiddagene og selvfølgelig når baby sover. La huset flyte og sov!

Anonymous poster hash: 75de7...488

Skrevet

Nei, disse dagene skal brukes om du som barnepasser er for syk til å ta deg av barnet, ikke fordi du er trøtt og sliten.

Sov når barnet sover på dagtid, legg deg og sov på ettermiddag og kveld når mannen er hjemme. 

Jeg har 4 barn og yngste var en skikkelig high-need baby, for at jeg skulle få hvilt litt i helgene tok mannen med seg alle 4 barna ut av huset så jeg fikk ro og fred noen timer. Et par-tre timer på senga mens de besøkte farmor var gull.

Anonymous poster hash: 751ab...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...