Gå til innhold

Huff. Feber og vet ikke hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt første barn og er nok litt engstelig.

Lille på åtte måneder har feber (38,9) og jeg aner ikke hvorfor.

Ringte legevakt og de sa at barn ofte kunne få feber uten at man fant årsak.

Har dere erfaring med dette og kan berolige en engstelig mamma?

Anonymous poster hash: 2d24e...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har skjedd mange ganger her, og særlig etter barnehagestart.

Gi febernedsettende hvis almentilstanden er påvirket og barnet spiser og drikker dårlig. Oppsøk lege etter 3 dager hvis feberen ikke har gitt seg, men selvfølgelig tidligere hvis almentilstanden er påvirket.

Følg med på om det er våte bleier- det er viktig!

Går nok helt fint, men skjønner du er bekymret. God bedring!

Anonymous poster hash: 6eb11...8ca

Skrevet

Det går nok helt fint! Var bekymret jeg også første gangene med feber, men så lenge barnet har det bra og drikker/spiser trenger du ikke gjøre annet enn å kose å passe på. Har barnet nedsatt allmenntilstand så gir du febernedsettende :)

Skrevet

Nå har hun kastet opp fire ganger på en time så da vet jeg jo hvorfor.

Hun sover nå så håper det bare blir den ene runden med oppkast.

Takk for svar.

Føler meg så idiot som blir så engstelig pga feber og oppkast.

HI

Skrevet

Du er jo ingen idiot selv om du blir engstelig når barnet blir sykt, det er aldri hyggelig med syke barn og når man er uerfaren og ny mamma er det direkte skummelt.

Anonymous poster hash: c4a01...23a
Skrevet

Jeg var reddere første gang mitt første barn hostet og var forkjøla enn jeg var da vi ett par år senere måtte til legevakten og få pustehjelp pga astma.

Jeg tror de fleste blir livredde første gang første barnet blir sykt.

Anonymous poster hash: 229ac...155

Skrevet

Du er ikke idiot og du er heller ikke alene.. De aller fleste blir redd første gang barna er syke.. Jeg Blir fortsatt bekymret når barna er syk, og det kommer jeg vel alltid til å være, men man får litt mer erfaring og ser hva som er normalt for barna eller ikke normalt etterhvert som de vokser til og har hatt sine runder med syke.

God bedring til din lille :-)))

Skrevet

Takk for svar.

HIAnonymous poster hash: 2d24e...3f7

Bare pass på at barnet får nok væske i seg. En kollega sin datter stoppet å puste etter hard omgangssyke pga dehydrering. Ikke for å skremme deg, men jeg ble ekstra obs på det etter den episoden.

Anonymous poster hash: 969a3...dc9

Skrevet

Tusen takk.

Her kastes det opp alt hun får i seg.

Og full fart i bleia også.

Får skikkelig vondt av henne.

HI

Skrevet

Takk for svar.

Bare pass på at barnet får nok væske i seg. En kollega sin datter stoppet å puste etter hard omgangssyke pga dehydrering. Ikke for å skremme deg, men jeg ble ekstra obs på det etter den episoden.

Mannen er for å kjøpe gem nå. Hun får pupp, grøt og eplejuice/farris. Hun har fortsatt lyst på mat men det holder seg nede bare 30-40 min.

Legevakten sa vi fikk ta en status til kvelden. Hun er ikke spesielt slapp foreløpig.

Skrevet

Kan du ikke gi henne en stikkpille da? Jeg bruker å gi paracet når jeg ser at barna mine ikke har det bra pga. feber. Har aldri skjønt at noen på død å liv skal tyne barna.

Anonymous poster hash: 43fe3...129
Skrevet

Kan du ikke gi henne en stikkpille da? Jeg bruker å gi paracet når jeg ser at barna mine ikke har det bra pga. feber. Har aldri skjønt at noen på død å liv skal tyne barna.

Hun har fått.

HI

Skrevet

Hun har fått.

HI

Men vet ikke hvor mye hun rakk å ta opp. Hun har begynt å bæsje masse også nå. Var vel inne i 40 minutter før hun bæsja.

Skrevet

Takk for svar.

Bare pass på at barnet får nok væske i seg. En kollega sin datter stoppet å puste etter hard omgangssyke pga dehydrering. Ikke for å skremme deg, men jeg ble ekstra obs på det etter den episoden.Anonymous poster hash: 969a3...dc9

Mannen er for å kjøpe gem nå. Hun får pupp, grøt og eplejuice/farris. Hun har fortsatt lyst på mat men det holder seg nede bare 30-40 min.

Legevakten sa vi fikk ta en status til kvelden. Hun er ikke spesielt slapp foreløpig. Anonymous poster hash: 2d24e...3f7

Det skjedde plutselig etter at det verste var over. Ble blå og hentet av ambulanse. Var så skremmende å høre at jeg sikkert er litt hysterisk. Men greit å vøre ekstra obs på det siden små barn tåler dehydrering veldig dårlig.

Skrevet

Hun har fått.

HI

Men vet ikke hvor mye hun rakk å ta opp. Hun har begynt å bæsje masse også nå. Var vel inne i 40 minutter før hun bæsja.

Kan ikke garantere at det stemmer, men jeg fikk beskjed av en lege at om den var inne mer en 30 min, så skulle jeg ikke gi ny, men ideelt burde den være inne en time eller mer.

Skrevet

Gir henne 5 ml gem hver halvtime nå. Første dosen har vært inne i 25 min.

Huff. Så bekymret. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...