Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Klikker snart..har ikke tolmodighet lenger!!!! H×n er 10 år gammel.... sinneutbrudd..hører ikke etter..kaller meg fittekuk..og sei han vil ikke bu med meg.. like før eg selge h×n til høystbydende... men elsker jo h×n 😃 Anonymous poster hash: b9624...949
LivetErEnLek Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Hvilke tiltak har dere satt igang i forhold til diagnosen og adferden? Siden dere sliter såpass som dere gjør, er det tydeligvis noe som må forandres. For barn med adhd vokser det desverre ikke av seg. Min erfaring er at symptomene på adhd forsterkes i puberteten, at problemene blir mer tydelige og må adresseres så fort som overhode mulig.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Det du beskriver der er ikke adhd. Anonymous poster hash: 5a419...450
LivetErEnLek Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Det du beskriver der er ikke adhd. Anonymous poster hash: 5a419...450 Ikke for de fleste, men kan være det for noen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Adhd årsak til slik oppførsel? Nei! Og forresten så er det mange som vokser av seg adhd. Symptomene forsvinner når barna vokser opp. Anonymous poster hash: 5a419...450
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Jeg traff min mann da vi begge var 15. Han har adhd men sier han ble mye roligere etter vi møttes, det er 13 år siden. Venner fra barne og ungdomsskolen trodde aldri det skulle bli noe av han.. Han er verdens beste mann, kjefter aldri på meg å har en topp jobb, tjener godt å står på som bare det. Det er håp, min mann har på en måte vokst fra seg den diagnosen å ja det går sikkert ikke an men han har ihvertfall ingen tegn på adhd annet en at han glemmer litt men hvem gjør ikke det? 😃 Anonymous poster hash: 4c59c...cb5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 ADHD er ingen unnskyldning for dårlig oppførsel! Anonymous poster hash: 12d3c...d99
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Åja ser at Anonym over her sier det går an å vokse det av seg, da har min mann helt klart gjort det 😃😊👍 Anonymous poster hash: 4c59c...cb5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 vet noen hva ADHD er? manglende impulskontroll bla. ja vi har fått hjelpetiltak gjennom barnevernet men de avslutta dei. no er de gjennom bup..håper de hjelper. noen dager er verre enn andre for å si de slik. han er stort sett snill og grei på skolen..han klarer seg fint på skolen. vi har møter med lærer og rektor 2 kvar mnde so han blir oppfølgt. er aktiv i fritiden og har venner. hi Anonymous poster hash: 50681...1bb
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 Hvilke tiltak har dere satt igang i forhold til diagnosen og adferden? Siden dere sliter såpass som dere gjør, er det tydeligvis noe som må forandres. For barn med adhd vokser det desverre ikke av seg. Min erfaring er at symptomene på adhd forsterkes i puberteten, at problemene blir mer tydelige og må adresseres så fort som overhode mulig. huff håper de ikke blir verre..då går eg og graver meg ned... Anonymous poster hash: 50681...1bb
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #11 Skrevet 16. juni 2015 kan legge til at eg har barna hele tiden då dei kun er med far annakvar lørdag/søndag.. hi Anonymous poster hash: 50681...1bb
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Adhd & hormoner er en lite heldig kombination er vår erfaring. Jente 13.5 år "Kraftig" Adhd Anonymous poster hash: b2fc5...5d7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #13 Skrevet 16. juni 2015 Adhd årsak til slik oppførsel? Nei! Og forresten så er det mange som vokser av seg adhd. Symptomene forsvinner når barna vokser opp. Anonymous poster hash: 5a419...450 Jo. ADHD kan i noen tilfeller forklare slik oppførsel; frustrasjon, problemer med følelsesregulering og impulsivitet. Ellers stemmer det at symptomene mildnes med årene, men forsvinner de helt, så har det ikke vært ADHD i utgangspunktet. Anonymous poster hash: f418e...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 Jeg traff min mann da vi begge var 15. Han har adhd men sier han ble mye roligere etter vi møttes, det er 13 år siden. Venner fra barne og ungdomsskolen trodde aldri det skulle bli noe av han.. Han er verdens beste mann, kjefter aldri på meg å har en topp jobb, tjener godt å står på som bare det. Det er håp, min mann har på en måte vokst fra seg den diagnosen å ja det går sikkert ikke an men han har ihvertfall ingen tegn på adhd annet en at han glemmer litt men hvem gjør ikke det? Anonymous poster hash: 4c59c...cb5 Da har han nok aldri hatt ADHD. Anonymous poster hash: f418e...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #15 Skrevet 16. juni 2015 Min sønn, et helv... på jord i barndommen, gud jeg slet, var alene med han og mange ganger jeg ville kaste i håndkle. Men holdt ut, drastisk forandring etter konfirmasjon, ble mye roligere og vil vel påstå han vokste det av seg. Kjekk ung mann i dag, med flott utdannelse og stilling Så joda, det er håp Lykke til Anonymous poster hash: 12f2b...ec2
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #16 Skrevet 16. juni 2015 Du kan jo spørre bupa om pmto behandling. Anonymous poster hash: 12d3c...d99
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #17 Skrevet 16. juni 2015 Fikk drapstrusler, og hadde bitemerker, utrevet hårtufs og store blåmerker i ukesvis etter at mitt barns venninne med ADHD var på besøk her sist og fikk et anfall da jeg nektet noe. Smart og omtenksom jente til vanlig, men kan miste helt kontrollen over seg selv. Så jo, barn med en slik diagnose kan være en håndfull slik HI beskriver... Anonymous poster hash: f418e...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #18 Skrevet 16. juni 2015 Eksen min har adhd og var i følge moren hans et mareritt som barn og ungdom. Som voksen er han fortsatt frekk,ufyselig og evner ikke å se konsekvenser. Men han oppfører seg eksemplarisk i arbeidslivet. Jeg tenker da at han velger å være vanskelig der det passer han og oppfører seg bra der han vet han må. Anonymous poster hash: 5bd98...ab7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #19 Skrevet 16. juni 2015 Jeg tror ikke man vokser av deg adhd. Jeg tror man lærer seg hva som forventes. Lærer deg samfunnets spilleregler og forventninger. Og klarer til en viss grad å følge dette. Anonymous poster hash: 12d3c...d99
LivetErEnLek Skrevet 16. juni 2015 #20 Skrevet 16. juni 2015 Eksen min har adhd og var i følge moren hans et mareritt som barn og ungdom. Som voksen er han fortsatt frekk,ufyselig og evner ikke å se konsekvenser. Men han oppfører seg eksemplarisk i arbeidslivet. Jeg tenker da at han velger å være vanskelig der det passer han og oppfører seg bra der han vet han må. Anonymous poster hash: 5bd98...ab7 Det er nok desverre ikke så enkelt. For en med adhd, kan det koste utrolig mye å ta seg sammen og fungere slik samfunnet forventer. Han/hun klarer det, men ikke hele tiden, det er det for anstrengende for. Tenk deg selv hvis du hele dagen skulle måtte detalj-planlegge, ingenting går på autopilot samtidig som du bombarderes av inntrykk, hvor det forventes at du, uten å vite fokus, skal kunne klare å plukke ut hva som er viktig og hva som ikke er det. Sier seg selv at etter en stund, må du bare ha en pause.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #21 Skrevet 16. juni 2015 Eksen min har adhd og var i følge moren hans et mareritt som barn og ungdom. Som voksen er han fortsatt frekk,ufyselig og evner ikke å se konsekvenser. Men han oppfører seg eksemplarisk i arbeidslivet. Jeg tenker da at han velger å være vanskelig der det passer han og oppfører seg bra der han vet han må. Anonymous poster hash: 5bd98...ab7 Mange med ADHD eller Tourettes bruker mye krefter på å kontrollere impulsene sine på skole eller jobb, og da er det ikke uvanlig at det som har bygd seg opp av frustrasjon og undertrykte impulser kommer ut i situasjoner der de er tryggere. Anonymous poster hash: f418e...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #22 Skrevet 16. juni 2015 Eksen min har adhd og var i følge moren hans et mareritt som barn og ungdom. Som voksen er han fortsatt frekk,ufyselig og evner ikke å se konsekvenser. Men han oppfører seg eksemplarisk i arbeidslivet. Jeg tenker da at han velger å være vanskelig der det passer han og oppfører seg bra der han vet han må. Anonymous poster hash: 5bd98...ab7 Det er nok desverre ikke så enkelt. For en med adhd, kan det koste utrolig mye å ta seg sammen og fungere slik samfunnet forventer. Han/hun klarer det, men ikke hele tiden, det er det for anstrengende for. Tenk deg selv hvis du hele dagen skulle måtte detalj-planlegge, ingenting går på autopilot samtidig som du bombarderes av inntrykk, hvor det forventes at du, uten å vite fokus, skal kunne klare å plukke ut hva som er viktig og hva som ikke er det. Sier seg selv at etter en stund, må du bare ha en pause. Nettopp. Anonymous poster hash: f418e...0ca
Frøken Ubesluttsom Skrevet 16. juni 2015 #23 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har adhd (het MBD da jeg fikk diagnosen som liten) og jeg har blitt roligere med åra, har ikke lenger det voldsomme sinne jeg hadde når jeg var mindre, som skyldtes frustrasjon pga av tankekaos blant annet.... Har lært meg til å kontrolere impulsene bedre og (prøve) å gjøre en ting om gangen og konsentrere meg om det.... Sliter mye med tankekaos.....Får liksom ikke sortert tankene fordi jeg skal tenke og gjøre så mye på en gang....helst..... Ender med at jeg tenker meg sliten og ikke får gjort noenting..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #24 Skrevet 16. juni 2015 Eksen min har adhd og var i følge moren hans et mareritt som barn og ungdom. Som voksen er han fortsatt frekk,ufyselig og evner ikke å se konsekvenser. Men han oppfører seg eksemplarisk i arbeidslivet. Jeg tenker da at han velger å være vanskelig der det passer han og oppfører seg bra der han vet han må. Anonymous poster hash: 5bd98...ab7 Mange med ADHD eller Tourettes bruker mye krefter på å kontrollere impulsene sine på skole eller jobb, og da er det ikke uvanlig at det som har bygd seg opp av frustrasjon og undertrykte impulser kommer ut i situasjoner der de er tryggere. Anonymous poster hash: f418e...0ca Han var dog ikke bedre de årene han gikk på sosialen og hadde ingen forpliktelser hvor han måtte bruke hodet. Så den kjøper jeg dessverre ikke selv om det sikkert stemmer i visse tilfeller. Anonymous poster hash: 5bd98...ab7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #25 Skrevet 16. juni 2015 Du har også det at lediggang er ikke en god idé for noen med ADHD. Vi trenger rammer og rutiner - sosialen er alt annet. Og ja, de fleste blir bedre på å kontrollere symptomene, noe som ikke er det samme som at man har vokst av seg ADHD'en. Anonymous poster hash: 509f4...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå