Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har bestandig vært den snille, den som du kan ringe uansett hva og som bestandig sier "Ja, selvfølgelig kan jeg hjelpe deg!". Jeg vil ikke være den personen lengre.. Jeg har flere "venninner" som bruker meg kun som en hjelper, men ingenting annet. "Det er så dyrt å ringe etter taxi, vi ringer Kari for hun kan jo kjøre oss ut på byen." Det er slik de fleste vennskapene mine er, jeg er den de ringer når de trenger hjelp, ikke den for å be med ut på byen..Hvordan ta motet til seg og bryte ut av en vane du har hatt i mange år? Anonymous poster hash: 16075...466
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 "Nei." Så enkelt og så vanskelig. Føler bare at jeg er verdens største bitch hvis jeg sier nei.. MEN nå må jeg forandre meg! De er jo uansett ikke egentlige venner når jeg kun er interessant når de trenger hjelp.. HI Anonymous poster hash: a4015...6e5
Gjest Me2u Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 (endret) Som hun over sier: Lær deg ordet nei! Stå foran speilet og si Nei! Mens du ser deg selv inn i øynene. Gjør dette minst 10 ganger om dagen hver dag. Plutselig vil du bli sjokkert over hvor lett det er å si nei når noen spør Om de spør hvorfor; Jeg har andre ting å bruke tiden min på enn å stille opp som taxisjåfør for deg, men sender deg nr til taxi så kan du ringe dem Endret 16. juni 2015 av Me2u
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Si nei på en hyggelig måte mange nok ganger til at de lukter lunta men uten at du har vært ufin.. øv deg; nei, du, jeg kan dessverre ikke, jeg står midt I husvasken, nei, dessverre, jeg har tatt meg et glass vin, nei, dessverre, jeg skal legge meg tidlig I kveld, er så sliten etter en lang uke... Anonymous poster hash: 35f8d...f44
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Øv deg på å si nei! Men du skylder dem faktisk INGEN unnskyldning eller forklaring!! Si bare kort at du ikke har tid, eller ikke har lyst, dersom du absolutt MÅ ha en slags unnskyldning!.. Anonymous poster hash: 05646...bea
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Begynn å ta initiativ til sammenkomster og liknende, og si nei dersom det ikke passer når noen ber om hjelp. Enkelte faller kanskje fra, men andre vil være like glade i deg uansett. Anonymous poster hash: de7ed...ffc
Gjest Antarctica Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Det er vel de andre som bør føle seg som bitch, ikke du!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Legg merke til hvordan andre sier nei til deg og se etter om den personen føler seg som bitch. Svar aldri på ting med en gang, si at du ikke kan svare på sdet akkurat nå, men ringer, sender sms, gir svar senere. Fjern deg fra situasjonen å tenk igjennom om du virkelig vil dette. Vil du ikke så øv deg på å si nei, husk du trenger ikke å avgi en lang forklaring, er enkelt nei skal holde. Svar etter 30 min eller lenger. Så det viktigeste, det er ikke farlig å si nei. Folk kan bli furte for at de ikke får viljen sin, men du har like stor rett som alle andre til å si nei. Hvis noen begynner å argumentere for at du skal si ja, så er det bare å si at du har sagt nei og det skal respekteres. Anonymous poster hash: d36bc...648
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Det passer dessverre ikke akkurat da/nå, men det er hyggelig om du kan komme innom en dag. Når passer det? Anonymous poster hash: b57c4...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå