Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Hvis hunden får sterke medisiner i pilleform, går kjemikaliene gjennom huden til hunden (utsondrer huden noe gift) så vi mennesker får det på/i oss? Veterinæren sa at gravide må være forsiktige ift hund/medisin (da jeg tok opp det med flåttmiddel), og hun frarådet å bruke noe som helst sånt. Men hva med andre typer medisin? Anonymous poster hash: 79485...ca3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Hvis hunden får sterke medisiner i pilleform, går kjemikaliene gjennom huden til hunden (utsondrer huden noe gift) så vi mennesker får det på/i oss? Veterinæren sa at gravide må være forsiktige ift hund/medisin (da jeg tok opp det med flåttmiddel), og hun frarådet å bruke noe som helst sånt. Men hva med andre typer medisin? Anonymous poster hash: 79485...ca3 Kommer flåttmiddel i pilleform? Trodde man smurte det på hunden?? Anonymous poster hash: 1669c...7cb
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Aldri hørt om. Her smøres hundene og med fem barn har jeg aldri tenkt tanken. Fina da måter på hysteri. Anonymous poster hash: 26bef...f1e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Hvis hunden får sterke medisiner i pilleform, går kjemikaliene gjennom huden til hunden (utsondrer huden noe gift) så vi mennesker får det på/i oss? Veterinæren sa at gravide må være forsiktige ift hund/medisin (da jeg tok opp det med flåttmiddel), og hun frarådet å bruke noe som helst sånt. Men hva med andre typer medisin? Anonymous poster hash: 79485...ca3 Kommer flåttmiddel i pilleform? Trodde man smurte det på hunden??Anonymous poster hash: 1669c...7cb Hvor skrev jeg at flåttmiddel kommer i pilleform? poenget er at det kan være skadelig, selv etter at det har trukket inn (24/48t etter påføring). Men hva med andre, STERKE medisiner? Som gis i pilleform. Det blir jo helt klart en del av hele systemet til hunden, man forgifter jo hunden med medisin, men går det gjennom huden og pelsen? Anonymous poster hash: 79485...ca3
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Aldri hørt om. Her smøres hundene og med fem barn har jeg aldri tenkt tanken. Fina da måter på hysteri. Anonymous poster hash: 26bef...f1e Jeg tror nok veterinæren som sa at man skal være forsiktig vet litt mer om akkurat det enn deg. Det er snakk om gravide mennesker, og flåttmiddel på hund. Ikke barn og hund. Det er ikke skadelig for mennesker som ikke er gravide. Anonymous poster hash: 79485...ca3
HvittHus Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Dette har jeg aldri hørt om selv om jeg har hatt hund som har brukt mye rart av piller opp gjennom årene. For meg høres det usannsynlig ut at det skal skje noen farlig utsondring.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Dette har jeg aldri hørt om selv om jeg har hatt hund som har brukt mye rart av piller opp gjennom årene. For meg høres det usannsynlig ut at det skal skje noen farlig utsondring. Har Googlet masse uten hell, men det hadde vel stått noe om Det om det var farlig. Hvis de vet om det da. Anonymous poster hash: 79485...ca3
HvittHus Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Dette har jeg aldri hørt om selv om jeg har hatt hund som har brukt mye rart av piller opp gjennom årene. For meg høres det usannsynlig ut at det skal skje noen farlig utsondring. Har Googlet masse uten hell, men det hadde vel stått noe om Det om det var farlig. Hvis de vet om det da.Anonymous poster hash: 79485...ca3 Hunden min gikk på sterke smertestillende hele året datteren min var gravid. Hadde dette vært problematisk, ville veterinæren min ha sagt fra. Jeg finner heller ikke noe i felleskatalogen/veterinærkatalogen som indikerer at feks flåttmiddel skal være problematisk for gravide via hund. Isåfall er flere typer myggmiddel heller ikke aktuell å bruke for gravide.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Når mennesker får cellegift skal de ikke koses og klemmes så mye da cellegiften kommer ut gjennom huden. Medisiner kan sikkert komme ut huden på mennesker også. Anonymous poster hash: df5db...b4e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 En type flåttmiddel har kommet i pilleform, jo: http://us.bravovets.com Anonymous poster hash: 1ace0...dfc
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Hunder også, skulle det selvsagt stå. Anonymous poster hash: df5db...b4e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Når mennesker får cellegift skal de ikke koses og klemmes så mye da cellegiften kommer ut gjennom huden. Medisiner kan sikkert komme ut huden på mennesker også. Anonymous poster hash: df5db...b4e På hunder og, mener du? Anonymous poster hash: 79485...ca3
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Ja, det finnes flåttmiddel i pilleform (Bravecto). Ville ikke vært bekymret for at det utsondres gjennom huden. Heller ikke det du smører på (du har neppe tenkt å slikke på hunden...). Når det gjelder andre medisiner er det stort sett bare cellegift man skal være obs på, og det er det ganske få hunder som blir satt på og det skal du få informasjon om fra veterinæren din. Ellers anbefales det å lese pakningsvedlegget eller ringe veterinæren din hvis du lurer på noe :-) Mvh veterinær Anonymous poster hash: 2497c...f30
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Ja, det finnes flåttmiddel i pilleform (Bravecto). Ville ikke vært bekymret for at det utsondres gjennom huden. Heller ikke det du smører på (du har neppe tenkt å slikke på hunden...). Når det gjelder andre medisiner er det stort sett bare cellegift man skal være obs på, og det er det ganske få hunder som blir satt på og det skal du få informasjon om fra veterinæren din. Ellers anbefales det å lese pakningsvedlegget eller ringe veterinæren din hvis du lurer på noe :-) Mvh veterinær Anonymous poster hash: 2497c...f30 Det er snakk om Fenemal. Anonymous poster hash: 79485...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå