Gå til innhold

Hvordan ville dere løst dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan få muligheten til en fantastisk jobb nå. Det er helt innenfor det jeg vil drive med. Men det forutsetter at jeg tar en utdannelse, som vil ta tre år. Dette vil bli betalt, så økonomien er ikke et tema. Utfordringen min ligger i det at vi planlegger et barn nummer to. Ville dere sagt fra om dette til den mulige arbeidsgiveren? Eventuelt når i prosessen? Jeg føler at jeg lar han i stikken dersom jeg blir borte et år midt i utdanninga. Samtidig er jeg i den alderen, så hvis han bestemmer seg for meg, så vil han vel ta dette med barn med i betraktningen? Hva tenker dere? Noen arbeidsgivere/ledere som tenker noe?

Anonymous poster hash: a3bcc...bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar du utdanningen først, og får barn etterpå.

Anonymous poster hash: 9a5e9...963

Skrevet

Jeg hadde tatt utdanningen først da ja.

Skrevet

Æsj, det var ikke det svaret jeg ville ha, men jeg er i grunnen enig ja :)

Hi.

Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 37f9a...fa8

Skrevet

Jeg tenker at det kanskje er lettere for arbeidsgiver om du har permisjonen før du faktisk begynner å jobbe, da slipper arbeidsgiver å skaffe vikar i permisjonstiden. Hvis du går på et studie kan du ta permisjon fra dette når barnet kommer, dermed kan jeg ikke se noen grunn for at du ikke skulle gå for barn mens du studerer.  

Anonymous poster hash: bbb3b...cc3
Skrevet (endret)

Det er "risikoen" ein tek når ein tilset kvinner i fertil alder, og det er nok arbeidsgjevaren klar over.  Eg hadde iallefall tenkt at ei ung kvinne med eitt barn svært sansynleg kom til å få fleire.  Ein tenkjer gjerne i lengre perspektiv ved ei tilsetjing, og det kan vere verd ein svangerskapspermisjon dersom ein får rett person til jobben.  Vil det eigentleg vere noko verre for arbeisgjevaren om du tek permisjon under utdanninga enn om du ventar til etterpå?

-og eg synes ikkje du treng å seie noko om at de planlegg eit barn til.

Endret av soleia
Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg er fortsatt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, jeg er over 30, og har ikke så god tid, syns jeg selv. Det med aldersforskjell er også en ting å ta i betraktning. Tenketenketenke...

Skrevet

Å få dekket tre års utdanning som voksen er fantastisk!! Det vil absolutt lønne seg i lengden! FOR en mulighet! *misunnelig*

Lykke til!

Anonymous poster hash: 076b4...797

Skrevet

Hvor krevende er studiet? Er det mye obligatorisk oppmøte? Kan mannen din ta permisjonen, så går det ikke ut over studiet. Dere kan jo prøve å planlegge at du får termin på starten av sommeren.

Anonymous poster hash: 0c2b0...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...