Gå til innhold

Var dette for strengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått ny trampoline, og dette tiltrekker naturligvis en del av brnas venner. I kom to av klassekameratene til sønnen på 10 og ringte på, og alle tre gikk ut og hoppet på trampolinen. den ene gutten hadde med seg en sånn liten bærbar høyttaler, så de koblet den til iphonen hans og hadde  musikk mens de hoppet.

Vi bor i et villastrøk, men med naboene ganske tett på. Jge sa derfr at de ikke fikk lov til å ha på musikken.

den ene naboen er gravid, og de andre er eldre mennesker - tenkte kanskje noen hvilte middag el.lign (det var i 17-17.30-tiden på ettermiddagen).

Var det for strengt å nekte dem å ha på musikk? de sa de kunne dempe den, men jeg sa den måtte skrus helt av.

Anonymous poster hash: 64686...19c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg. Det er begrenset hvor mye lyd en slik høyttaler lager.

Skrevet

Synes det var altfor strengt. Naboene må tåle litt lyd, uansett om dere bor i villastrøk eller ei. Tåler de ikke det får de flytte et sted uten naboer.

Anonymous poster hash: bdd07...85c
Skrevet

Altfor strengt! Dere har barn, ene naboen venter barn og er hun ikke vant til støy, så blir hun det straks ungen kommer ut! De eldre naboene er vel voksne nok til å si ifra om det blir for mye støy. Det er ikke snakk om roping og skriking, det er snakk om litt musikk fra en liten høyttaler... 

Anonymous poster hash: f6b62...dc0
Skrevet

Ja det var strengt. Å dempe musikken hadde vært helt greit, men å forlange at de slo av ble for strengt. Da kunne du jo like gjerne nektet ungene å være i hagen i det hele tatt.

Skrevet

Jepp! 😊 det synes jeg

Skrevet

Huff.

Da skal jeg forbedre meg og la dem spille musikk neste gang.

Bra med dette forumet, så man kan få korrigert sin egen oppførsel iblant!

HI

Skrevet

Spiller liten rolle. De kan jo fint hoppe uten musikk. Hender jeg ber barna ta av musikk/støy e.l når jeg er sliten og vil slappe av.

Anonymous poster hash: ad535...562
Skrevet

Her setter barna høyttalerne ut og hører på musikk mens de hopper. Så lenge det er på dagtid mener jeg at naboene får tåle det.

Skrevet

Så lenge det ikke er dundrende bass og at man må skrike for å kommunisere så må man tåle litt støy, musikk og barnelatter på sommerettermiddager.

Skrevet

Jeg syns ikke det var så strengt. Sto på en konsert her om dagen der noen som sto foran meg mens vi ventet på bandet hadde mobil med musikkhøytaler. Det var veldig høyt!! Det var vanskelig å snakke sammen uten å rope når vi sto rett bak dem, og det tok en god stund å skjønne at det faktisk var den bittelille høytaleren som spilte musikken, det var så høyt at jeg trodde det kom fra scenen!! Selv om den er liten kan den fint forstyrre et helt nabolag.

Anonymous poster hash: cfa4b...7e2
Skrevet

Jeg syns ikke det var så strengt. Sto på en konsert her om dagen der noen som sto foran meg mens vi ventet på bandet hadde mobil med musikkhøytaler. Det var veldig høyt!! Det var vanskelig å snakke sammen uten å rope når vi sto rett bak dem, og det tok en god stund å skjønne at det faktisk var den bittelille høytaleren som spilte musikken, det var så høyt at jeg trodde det kom fra scenen!! Selv om den er liten kan den fint forstyrre et helt nabolag.

Anonymous poster hash: cfa4b...7e2 [/acron

Vi er ganske nyinnflyttede også, så det var vel derfor jeg gjerne ville være litt ekstra varsom.

Ikke liksom bare ta oss til rette og kline opp trampolinen rett ved alle de andre hagene og la barna hoppe og hoie og bælje og la musikken dundre hvis naboen kanksje hadde tenkt å slappe litt av...

Men det var sikkert ikke så ille, så de skal få ha på litt musikk hvis de spør igjen en annen gang.

HI

Skrevet

Synes ikke du var for streng. Det blir gjerne en del støy når flere hopper sammen. Da trenger man ikke mer støy oppå der igjen.

Anonymous poster hash: 247df...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...