Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Har noen venner med tre barn. De to eldste (8 og 6) år er rolige og hyggelige barn. Den yngste på 4 er helt ustyrlig både hjemme og når de er på besøk. Kaster ball veggimellom i stua, klatrer på sofaen og hopper i den, setter seg nærmest oppå folk og kan plutselig 'lugge' når hun skal 'fikse håret ditt'. Jeg har ikke problemer med å si fra til henne selv når hun hopper i sofaen hos meg. Det er noe mine barn aldri har fått liv til. Men lørdag var de her en tur, og når jeg sa at det ikke er lov å hoppe i sofaen så stilte hun seg ved siden av meg og kløp meg i armen! What?! Jeg ble skikkelig paff og hadde aldri godtatt det av mine egne. Nå sa jeg ikke noe, og problemet er vel kanskje at det gjør ikke foreldrene heller. Når jeg tar mine med på besøk er jeg om mulig enda strengere enn hjemme, men slikt er helt fraværende hos disse foreldrene. Kanskje er det mer de voksne jeg bør irritere meg over, men det er jo denne jenta som gjør disse tingene. Hun har ingen diagnose (er vel for liten kanskje uansett), og jeg tror kanskje foreldrene fortrenger at hun er mer krevende enn de andre to. Jeg ønsker ikke å bli uvenner med disse og vet ikke om jeg bør si noe eller bare fortsette å holde på 'mine regler' og si fra når de er hos oss? Anonymous poster hash: 32a29...c63
Gjest Me2u Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Jeg hadde sagt fra til ungen på lik linje med mine egne. Om foreldrene hadde sagt noe på det så hadde jeg sagt at når de ikke sier i fra så må jeg si fra da dette er upassende og uønsket atferd og oppførsel. Om de ikke hadde likt det så er det de som har et problem, ikke du.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Jeg tror ikke jeg ville tatt det opp. Du sier at de to eldste er fine unger, så de er åpenbart habile foreldre. Kanskje er de helt utslitt av ungen? Synes imidlertid det er helt på sin plass at du gir beskjed når hun hopper i DIN sofa eller klyper deg. Det trenger man ikke å finne seg i. Anonymous poster hash: e14ed...ace
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Det er den nye "vi kjefter ikke på ungene våre" generasjonen. Ønsk de velkommen! De er fullstendig uskadet av oppveksten sin... Anonymous poster hash: fa82a...45d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 I mitt hjem gjelder mine regler. Hvis besøkendeunger bryter reglene får de, på lik linje med mine egne, beskjed om at dette ikke er greit. Et barn som hadde kløpet meg hadde også fått en reaksjon, uansett om det skjedde i mitt hjem eller et annet sted. Anonymous poster hash: 30833...d0a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har en sønn som er litt som denne jenten, men jeg tar han. Og jeg blir veldig glad for at andre også tar han. Det viser han bare at det ikke er bare jeg som mener at det ikke er greit. Og jeg sier alltid fra til folk. Ta han om han gjør noe du ikke aksepterer og ta han skikkelig Anonymous poster hash: 22ea0...ce9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har å ei god venninne med en forferdelig unge som ikke eier oppdragelse.. Når de er hos oss slår han i vår nye TV, spiser kjekse mens han spiringer rundt i alle rom søl overalt! Han slår meg og mora å ler av det mora ler også.. Klarer ikke den ungen, å har unngått besøk når han er med da drar jeg hos dem heller. Mora jobber i barnevernet å er av den nye generasjonen som mener vi ikke skal si noe til ungene.. Anonymous poster hash: 06c12...dd4
beef sister Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Jeg hadde sagt ifra. Hvis foreldre er tafatte, er det vel utelukkende positivt at ungen får noe veileding.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Hi her. De er jo egentlig ikke tafatte foreldre og jeg synes det er fælt at jeg skal irritere meg sånn over ungen. Min jente er like gammel og ganske aktiv, men ikke i nærheten av dette. Hun er ubetenksom og slår seg ofte da hun hopper og løper. Min gjør også det, men det er ikke så mye 'støy' med henne. Jeg tenker jo at det er noe spesielt med dette barnet siden brødrene ikke har samme oppførsel og har aldri hatt det. Nei, da fortsetter jeg bare å følge mine regler i mitt hus... Anonymous poster hash: 32a29...c63
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 spør foreldrene "skal dere eller jeg sette henne på plass"? Jeg vil ikke ha slike drittunger i hus. Så om de ikke vil komme mer, SÅ TRIST! Anonymous poster hash: 6dd94...3e3
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #11 Skrevet 16. juni 2015 Jeg blir irritert når voksne ikke lærer barna respekt for andre menneskers grenser og andre menneskers hjem. Greit at vi spiser i sofaen og løper rundt hjemme, men vi gjør ikke det når vi er borte - i alle fall ikke uten å spørre om det er greit. Så jeg prøver å ikke ha sånne folk hjemme hos meg alt for ofte ☺️ Anonymous poster hash: 96aad...2cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå