Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8
LivetErEnLek Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Hadde jeg klart å gått på jobb, så hadde jeg ikke blitt hjemme nei. Som du sier, kipt å bli hu som er sjuk hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Kommer litt Ann på hva du jobber med, men jeg har en regel for meg selv som går sånn her: Er du usikker på om du skal bli hjemme eller ikke, drar du på jobb. For er du usikker er du ikke kjempe syk. Anonymous poster hash: 3c379...d9a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Hmmmm. Nei det hadde jeg ikke turt. Jeg brakk tommelen etter å ha jobbet en uke i ny jobb. Jeg turte ikke bli sykemeldt i fire uker. Vanskelig når man er ny, sykdom kan jo ingen noe for men man får stempel som skulker/hypokonder når man er ny. Anonymous poster hash: 24e75...597
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Hvis dagen du allerede har vært syk var i går, så ville jeg ha blitt hjemme i dag også. Ellers hadde jeg nok vært redd for det samme som deg.... Anonymous poster hash: 1de07...45f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk. Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk. Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk. Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Hun vil ikke få lønn tross sykemelding heller, fordi hun har vært ansatt for kort. For å unngå å få "ulovlig fravær" så er hun egentlig pliktig å fremlegge sykemelding likevel, men ikke alle arbeidsgivere er like firkanta på dette. Anonymous poster hash: 1de07...45f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #11 Skrevet 16. juni 2015 Verken egenmeldinger eller sykemelding kan brukes når du har vært ansatt så kort tid. Men du kan jo være hjemme uten lønn. Om du bør det er jo en helt annen sak. Anonymous poster hash: eab62...393
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #13 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152 Og hvorfor en lang utredning om egenmelding til meg? Jeg kan reglene. Anonymous poster hash: 24e75...597
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152 Og hvorfor en lang utredning om egenmelding til meg? Jeg kan reglene. Anonymous poster hash: 24e75...597 Du kommenterte mitt innlegg, jeg kommenterte tilbake. Det er ofte slik det fungerer på et forum. Du er kanskje ikke kjent med den praksisen? Anonymous poster hash: c3a01...152
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #15 Skrevet 16. juni 2015 Hvis du er i skikkelig dårlig form og startet med å være syk i går så ville jeg nok dratt til legen og ordnet en sykemelding. Jeg vet ikke hva du jobber med men kroppen sliter mer med å bli frisk samt du kan være en smittefare på jobben til kunder/ansatte/barn avhengig av hva du jobber med. Håndterer du mennesker eller penger ville jeg vært syk hjemme. Sitter du på kontor kan det gå fint. Anonymous poster hash: b043c...e89
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #16 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152 Og hvorfor en lang utredning om egenmelding til meg?Jeg kan reglene. Anonymous poster hash: 24e75...597 Du kommenterte mitt innlegg, jeg kommenterte tilbake. Det er ofte slik det fungerer på et forum. Du er kanskje ikke kjent med den praksisen? Anonymous poster hash: c3a01...152 Sukk, IGJEN. Skrev jeg at HI kunne bruke egenmelding? Du vet vel at det er normalt å respondere med et svar som har relevans til det den forrige skrev? Du er kanskje ikke så kjent med hvordan kommunikasjon foregår? Anonymous poster hash: 24e75...597
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #17 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152 Og hvorfor en lang utredning om egenmelding til meg?Jeg kan reglene. Anonymous poster hash: 24e75...597 Du kommenterte mitt innlegg, jeg kommenterte tilbake. Det er ofte slik det fungerer på et forum. Du er kanskje ikke kjent med den praksisen? Anonymous poster hash: c3a01...152 Sukk, IGJEN. Skrev jeg at HI kunne bruke egenmelding? Du vet vel at det er normalt å respondere med et svar som har relevans til det den forrige skrev? Du er kanskje ikke så kjent med hvordan kommunikasjon foregår? Anonymous poster hash: 24e75...597 La meg forklare deg dette med teskje, siden du åpenbart ikke helt skjønner hva som har foregått her: Jeg svarte HI (ikke deg, BTW) om at hun ikke hadde mulighet til å bruke egenmelding, fordi på tross av at hun ikke faktisk skrev ordet egenmelding, så tolket jeg det dithen at det var det hun hadde til hensikt å bruke. Dermed skrev jeg det at hun faktisk ikke har anledning til å bruke egenmelding (i den forstand at hun ikke får betalt, og i den betydning de aller fleste bruker ordet egenmelding). Så svarer DU at hun har rett til å være syk uten lønn, hvilket jeg ikke har bestridt i det hele tatt, men siden du svarer på MITT innlegg som omhandler egenmeldinger, er det naturlig å anta at også du svarer på de forutsetninger... Tro det eller ei. Get it? Synes du skal gjøre deg litt kjent med hvordan kommunikasjon foregår selv. Og nå avslutter jeg denne tåpelige diskusjonen. Den har virkelig INGEN relevans til temaet her, så du får heller finne deg noen andre å krangle med. Anonymous poster hash: c3a01...152
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #18 Skrevet 16. juni 2015 Jeg hadde gått på jobb. Anonymous poster hash: b965f...236
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #19 Skrevet 16. juni 2015 Klarer man ikke så klarer man ikke. Jeg ville fokusert på å bli frisk (altså bli hjemme) og heller gjøre godt inntrykk igjen når jeg ble frisk. Er man syk så bør man ikke dra på jobb å smitte alle andre heller. Anonymous poster hash: e0d07...dc9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #20 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152 Og hvorfor en lang utredning om egenmelding til meg?Jeg kan reglene. Anonymous poster hash: 24e75...597 Du kommenterte mitt innlegg, jeg kommenterte tilbake. Det er ofte slik det fungerer på et forum. Du er kanskje ikke kjent med den praksisen? Anonymous poster hash: c3a01...152 Sukk, IGJEN. Skrev jeg at HI kunne bruke egenmelding? Du vet vel at det er normalt å respondere med et svar som har relevans til det den forrige skrev? Du er kanskje ikke så kjent med hvordan kommunikasjon foregår? Anonymous poster hash: 24e75...597 La meg forklare deg dette med teskje, siden du åpenbart ikke helt skjønner hva som har foregått her: Jeg svarte HI (ikke deg, BTW) om at hun ikke hadde mulighet til å bruke egenmelding, fordi på tross av at hun ikke faktisk skrev ordet egenmelding, så tolket jeg det dithen at det var det hun hadde til hensikt å bruke. Dermed skrev jeg det at hun faktisk ikke har anledning til å bruke egenmelding (i den forstand at hun ikke får betalt, og i den betydning de aller fleste bruker ordet egenmelding). Så svarer DU at hun har rett til å være syk uten lønn, hvilket jeg ikke har bestridt i det hele tatt, men siden du svarer på MITT innlegg som omhandler egenmeldinger, er det naturlig å anta at også du svarer på de forutsetninger... Tro det eller ei. Get it? Synes du skal gjøre deg litt kjent med hvordan kommunikasjon foregår selv. Og nå avslutter jeg denne tåpelige diskusjonen. Den har virkelig INGEN relevans til temaet her, så du får heller finne deg noen andre å krangle med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Å herregud, kverulanter...! Anonymous poster hash: 1de07...45f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #21 Skrevet 16. juni 2015 Å herregud, kverulanter...! Anonymous poster hash: 1de07...45f Oh yes! Det er jo halve moroa dah! Anonymous poster hash: c3a01...152
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #22 Skrevet 16. juni 2015 Fersk i jobben. Vært forkjøla i to uker. Ligget våken med magesmerter store deler av natten. Nå kvalm og det kjennes ut som at hodet er fyllt med sement. Er tredje uka mi og jeg har allerede tatt en sykedag og er ikke så veldig ivrig på å bli "hun-som-er-syk-hele-tiden" på jobben... Anonymous poster hash: 1e0fe...4d8 Når du sier "er tredje uka mi", mener du da som i at du har jobbet på dette stedet i kun tre uker? I så fall så har du ikke rett til å ta ut egenmeldinger enda. Man må i følge folketrygdloven å ha jobbet et sted i 2 måneder før man har opparbeidet seg retten til å benytte egenmeldinger... Ellers ville jeg nok gått på jobben, og heller dratt hjem igjen hvis det viser seg at du ikke får gjort noe der fordi du er for syk. Anonymous poster hash: c3a01...152 Du har rett på å være syk.Men syk med lønn er noe annet. Anonymous poster hash: 24e75...597 Hvor skrev jeg at man ikke har "rett på å være syk"? Det er ikke en rettighet, det er en tilstand... Hvis man tar ut egenmeldinger, så betyr dette automatisk å ta ut sykedag og regne med å få betalt for den. Er man hjemme fra jobb (fordi man er syk eller annen grunn) uten å få betalt for det, er det helt klart fravær (med eller uten gyldig grunn), men ikke egenmelding. Er man syk før de 2 månedene er gått, må man få sykmelding, ellers blir man trukket i lønn. Her er for øvrig utklipp fra Folketrygdloven. § 8-24.Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Skrev jeg egenmelding? Anonymous poster hash: 24e75...597 Nei, JEG skrev det... Anonymous poster hash: c3a01...152 Og hvorfor en lang utredning om egenmelding til meg?Jeg kan reglene. Anonymous poster hash: 24e75...597 Du kommenterte mitt innlegg, jeg kommenterte tilbake. Det er ofte slik det fungerer på et forum. Du er kanskje ikke kjent med den praksisen? Anonymous poster hash: c3a01...152 Sukk, IGJEN. Skrev jeg at HI kunne bruke egenmelding? Du vet vel at det er normalt å respondere med et svar som har relevans til det den forrige skrev? Du er kanskje ikke så kjent med hvordan kommunikasjon foregår? Anonymous poster hash: 24e75...597 La meg forklare deg dette med teskje, siden du åpenbart ikke helt skjønner hva som har foregått her: Jeg svarte HI (ikke deg, BTW) om at hun ikke hadde mulighet til å bruke egenmelding, fordi på tross av at hun ikke faktisk skrev ordet egenmelding, så tolket jeg det dithen at det var det hun hadde til hensikt å bruke. Dermed skrev jeg det at hun faktisk ikke har anledning til å bruke egenmelding (i den forstand at hun ikke får betalt, og i den betydning de aller fleste bruker ordet egenmelding). Så svarer DU at hun har rett til å være syk uten lønn, hvilket jeg ikke har bestridt i det hele tatt, men siden du svarer på MITT innlegg som omhandler egenmeldinger, er det naturlig å anta at også du svarer på de forutsetninger... Tro det eller ei. Get it? Synes du skal gjøre deg litt kjent med hvordan kommunikasjon foregår selv. Og nå avslutter jeg denne tåpelige diskusjonen. Den har virkelig INGEN relevans til temaet her, så du får heller finne deg noen andre å krangle med. Anonymous poster hash: c3a01...152 Hvorfor krangler dere om egenmelding? Dere som er så opptatt av kommunikasjon har altså ikke fått med dere at hi ikke har spurt et ord om egenmelding eller sykemelding?? Kranglefanter........... Anonymous poster hash: 06409...098
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #23 Skrevet 16. juni 2015 Hvorfor krangler dere om egenmelding? Dere som er så opptatt av kommunikasjon har altså ikke fått med dere at hi ikke har spurt et ord om egenmelding eller sykemelding?? Kranglefanter........... Anonymous poster hash: 06409...098 Jeg krangler om det, fordi noen begynte å krangle med meg om det. Ganske åpenbart, er det ikke? "Å ringe seg syk" er som regel å bruke en egenmelding. Bare sånn til opplysning. Jeg er for øvrig ikke veldig opptatt av kommunikasjon, det er hun andre som er det. At jeg er kranglefant? Ja, det er jeg innimellom. Som de fleste andre. Anonymous poster hash: c3a01...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå