Gå til innhold

ER SÅ LEI ROT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å holde det sånn passe ryddig og rent i huset... Med tre barn og to voksne blir det fort mye rot dersom man ikke rydder etter seg! I dette tilfellet er det kun jeg som rydder! Ber mann og barn om å rydde etter seg, men det skjer ikke! Jeg vasker og rydder huset en gang i uka, da jeg har fri på fredager. Det er helt i orden at jeg tar den jobben, men at det er rotete allerede på lørdagsmorgen er frustrerende! Det er skitne fat og kopper overalt, skitne klær, søppel (!!!)! Jeg ber de om å rydde... De tar kanskje en ting før de ikke gidder mer.. Prøver å ikke ta deres ting for å la de se hvordan det ser ut, men det går ikke! Vedder på vi hadde blitt meldt til barnevernet etter en halv uke! Her snakker vi virkelig grisete!! Det lukter faktisk søppel når man kommer inn!

Så kommer fredagen igjen da... Ofte jobber jeg lørdagen også, så det hadde vært fint å kunne slappe av litt. Men Jeg må ordne opp i svinestien, for jeg kan ikke bo sånn, heller ikke barna selv om det ikke ser ut som om de bryr seg!

Ber jeg mannen ta feks kjøkkenet er det haug på søppeldunken, han har faktisk stablet melkekartonger oppå og lagd et halvmeter høgt tårn over søppelbøtta!! Kluter ligger igjen overalt, alle leker og annet rask legger han i fruktskåla, alt tomgodslageret stablet rundt vasken osv! Prøver jeg å si at han kan gjøre det bedre klikker han og vil aldri mer rydde det for jeg er visst aldri fornøyd!

Jeg har ikke fritid i det hele tatt! Klarer ikke å slappe av i en svinesti! Skulle ønske jeg kunne legge ved et bilde av kjøkkenet nå sø dere fikk se selv hva jeg snakker om, men vil ikke bli kjent igjen. Jeg har ikke støv på hjernen, men å ikke kunne gå gjennom stua uten å sparke borti tomflasker eller skli på skittentøy som ligger slengt (ja, det gjør jeg litt for ofte), kan ikke være normalt...?

Jeg er så frustrert... Hva skal jeg gjøre?:( Vær så snill å ikke kom med drittslenging da(burde vel være unødvendig å si, men...)!

Anonymous poster hash: ae5c8...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ut som meg!

Sliten.no

Anonymous poster hash: cfbbd...859

Skrevet

Lære barna dine å rydde? Ikke la dem slippe unna før de har tatt sine egne rom, skittentøy, søppel, sko, sekker osv. De første gangene må du fotfølge dem, etterhvert klarer de det selv.

Med mannen ville jeg tatt en alvorsprat. La ham velge noen områder som han har ansvar for. F.eks. vaske og legge på plass klær, vaske bad og gå med søppel. La ham ta fullt ansvar for disse oppgavene, og bli enige om standarden på forhånd... Eks en maskin med tøy og ut med søppel hver dag, vaske bad to ganger pr uke....

Anonymous poster hash: f4733...dd0

Skrevet

Enig med den over her. Lær barna å rydde . Vær streng, ikke gi deg før de har ryddet etter seg. Snakk med mannen, og få han til å forstå at du ikke er hushjelpen deres. Og rydd litt hele tiden, så slipper du å bruke hele fredagen på det.

Anonymous poster hash: 1f25e...dfa

Skrevet

Hiv ut mannen og oppdra barna. Du er ikke hushjelp og det er på tide å stille noen krav.

Skrevet

Ta bilder av slik det skal se ut i de forskjellige rommene og heng opp. Det gjør vi i bhg. Evt finn frem en søppelsekk og kast. Gi en advarsel, det som

Ikke ryddes skikkelig går i søpla, vær konsekvent!

Anonymous poster hash: 7eccd...8ae

Skrevet

Jeg slipper ikke barna ut av huset før det er ryddig (ikke nødvendigvis strøkent, men ok). De får heller ingen ukepenger. Jeg har akseptert med årene at mannen ikke har samme standard som meg, men han vet at hvis jeg må gjøre alt, blir jeg sliten og grinete, og da blir det ikke god stemning, og heller ingen sex (bruker det ikke som trussel, seff, men det er et faktum, jeg har ikke lyst på sex når jeg har gått og rydda etter andre hele dagen). Barna dine høres forresten litt bortskjemte ut. Hvor gamle er de?

Anonymous poster hash: 8010e...cdd
Skrevet

Finn ut hva mannen kan gjøre, hva med å støvsuge og gå ut med søppel. Det er vel noe de fleste menn burde klare.

Barna må du lære å rydde. Men vet at det ikke er enkelt. Jeg har selv 2 barn, og spesielt tenåringen, har jeg prøvd å lære å rydde fra hun var et lite barn, funker bare ikke. Det blir bare mas og krangling. Minste er litt flinkere. Selv om vi bare er 3 personer så ser det helt bomba ut her og, bare timer etter det er ryddet og vasket. Så jeg forstår virkelig frustrasjonen din, og dere er jo flere.

Anonymous poster hash: db473...442
Skrevet

Dette er grunnen til at mannen her i huset har lært å rydde etter seg selv.

Han lærte raskt at han ikke slapp unna med å ikke vaske opp etter seg selv, eller vaske klær/henge opp/brette etc. Vasket han ikke opp så vasket ikke jeg opp etter han og ryddet han ikke etter seg selv eller noen gang tok ansvar for å vaske klær så vasket jeg ikke klærne hans når jeg satt på maskin. Slengte han skitne klær på gulvet så slengte jeg dem oppi en skuffene hans med rene klær.

Vi har også fast vaskedag hver uka der vi vasker kåken sammen.

Dette var helt i starten av forholdet og det tok ikke lang tid før han begynte å skjønne tegningen. Skjønner ikke dem som maser om at de hele tiden må rydde etter mann og barn. Jeg hadde aldri akseptert det. De er mennesker med hjerne, armer og bein og SKAL rydde sin egen skitt. Jeg er da ikke noe hushjelp!

Når sønnen min er ute så skal han innarbeides på lik linje i rydding som med mannen. Man rydder etter seg selv så blir det ikke masse rot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...