Gå til innhold

Er 40, røyker, har kobberspiral.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ikke ha flere barn, den saken er grei.

Jeg tenker å fjerne spiralen, jeg blør meg blodforgift, hvilke alternativ har jeg?

Antar P-piller er uaktuelt både pga alder, og pga røyking. I alle fall vil kombinasjonen utelukke det? Eller kan jeg gjevnlig gå å sjekke om blodet er flytende nok? Ta blodfortynnende?

Hormonspiral har jeg tidligere utelukket pga hormoner. Men kanskje den kan vurderes?

Ting som pessar, kondom osv er utelukket da vi har et sexliv, vi er fruktbare, og vi skal ikke ha flere barn!

Minipille er vel heller ikke alternativ da jeg ikke evner den punktligheten det krever.

Mannen ikke sugen på å kutte strengen.

Disse P sprøytene og implantatene etc kjenner jeg lite til. Er det samme problematikk med disse som med P piller?

Anonymous poster hash: 295e9...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo sterilisere deg.

Det gjorde jeg da jeg var 39 år. Var ferdig med barn og ville ikke ta den sjansen. 

Anonymous poster hash: e0aab...c59
Skrevet

Hvilke alternativer du har når du har utelukket de aller fleste alternativer? Du kan sterilisere deg eller leve i sølibat.

Ja, er de samme problemene med p-sprøyte som for p-piller

Anonymous poster hash: 29e52...cd6

Skrevet

Du kan jo sterilisere deg.Det gjorde jeg da jeg var 39 år. Var ferdig med barn og ville ikke ta den sjansen.  Anonymous poster hash: e0aab...c59

enig.

Røyking øker risikoen for blodpropp ganske mye, du kan jo kutte ut røyken og...

Anonymous poster hash: d9a75...0fc

Skrevet

Slutt å røyke.

Anonymous poster hash: f8d61...4a6
Skrevet

Hormonspiral er da muligens det beste alternativet? Ikke samme blodpropp problematikken, eller?

Jobbe litt med mannen. Er jo litt lettere at han fikser tingene enn at jeg gjør det?

Anonymous poster hash: 295e9...b94

Skrevet

Hormonspiral gir mye mindre bivirkninger enn p-piller, fordi det er mindre hormoner og de virker lokalt i livmoren.

Men jeg personlig valgte å sterilisere meg da jeg var 35 år. Er nå 41 år og veldig fornøyd med det valget :)

Anonymous poster hash: 45b11...a2f
Skrevet

P-stav er nøyaktig det samme som hormonspiral :)

Anonymous poster hash: 6dee8...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...