Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Selv synes jeg hele situasjonen er veldig merkelig. Ble invitert i en venninne sitt bryllup uten min samboer. Vi har vært sammen i 10 år og vil si hun kjenner han nokså godt. Vi har ei lita jente på 4 mnd som fullammes. Spurte o. Jeg kunne ta jenta med og det var greit. Nå har jeg fått beskjed om at jeg ikke kan ha henne med alikevel. Jeg har derfor sagt jeg ikke kommer. Bør jeg kjøpe gave? Kjenner jeg er mektig irritert over hele situasjonen. Hva tenker dere?? Anonymous poster hash: cf58d...da6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Om hun ikke er en veldig nær venninne hadde jeg droppet det. Anonymous poster hash: 0cabf...6b6
Gjest Me2u Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Merkelig å ikke invitere samboer. Og å trekke tilbake at du kan ta med barn. Hadde droppet bryllup og gave jeg. Høres ikke ut som en god venninne.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 I min venninnegjeng er det helt vanlig å kun invitere venninnene. De fleste av oss klarer en kveld uten mannen. Vet om mange som inviterer uten partner. Helt ok det. Anonymous poster hash: 225cc...30a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Nei, da girstang ikke gave Anonymous poster hash: e03df...44c
soleia Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Kan forstå at ein inviterer veninnegjengen utan partnarar. Det et fort på seg med mange gjester i bryllup. Men at du ikkje skal få lov å ta med den vesle babyen synes eg er merkeleg! Eg hadde nok kjøpt ei lita gåve, slik eg gjer til vener der eg ikkje er invitert i bryllupet, men mindre enn om eg skulle vere gjest.
Luksusdyret Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Jeg hadde ikke kjøpt gave. Ved å nekte deg å ta med baby som fullammes (og sikkert ikke tar flaske?) så har hun jo avskåret deg fra å komme. Hadde ikke gitt noe oppmerksomhet, aldri vært borti et bryllup der ammebabyer var forbudt å ha med.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Hva i all verden er argumentet for å ikke kunne ta med baby?? Makan.. Anonymous poster hash: b7b90...52f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Jeg hadde ikke kjøpt gave. Ved å nekte deg å ta med baby som fullammes (og sikkert ikke tar flaske?) så har hun jo avskåret deg fra å komme. Hadde ikke gitt noe oppmerksomhet, aldri vært borti et bryllup der ammebabyer var forbudt å ha med. Hun tar ikke flaske nei.. Og dette bryllupet er 2 timer unna. Hun skrev at hun håpet jeg fant en mulighet til å komme alikevel... kjenner jeg er mektig irritert ja! Anonymous poster hash: cf58d...da6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Hva i all verden er argumentet for å ikke kunne ta med baby?? Makan.. Anonymous poster hash: b7b90...52f At det blir bråk... Anonymous poster hash: cf58d...da6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 For ei kjerring! Bli hjemme og kos deg med bebisen og samboer du. Og jeg hadde ikke gitt noe som helst! Eller jo, kanskje bare sendt et sånt kleint blomsterpostkort fra butikken hvor jeg skrev "Gratulerer". Ikke noe mer😏 Anonymous poster hash: 87027...e85
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Dette hørtes helt høl i huet ut... Drit i henne. Anonymous poster hash: 9eac6...535
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 For en elendig venninne! En ting er at samboeren ikke er invitert - det kan jo Være av f.eks. økonomiske årsaker og derfor aksepteres. Noe helt annet er at hun effektivt har avskåret deg fra å komme ved å nekte deg å ta med babyen. Har aldri hørt om noen som har nektet gjester å ta med babyer som ammes. Hun fortjener ikke gave etter den oppførselen hun har vist overfor deg. Anonymous poster hash: 36506...24b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 For ei kjerring! Bli hjemme og kos deg med bebisen og samboer du. Og jeg hadde ikke gitt noe som helst! Eller jo, kanskje bare sendt et sånt kleint blomsterpostkort fra butikken hvor jeg skrev "Gratulerer". Ikke noe mer😏 Anonymous poster hash: 87027...e85 Hehe, godt tips😃 Eller kanskje bare Gratulerer på facebook.. Hi Anonymous poster hash: cf58d...da6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 For en elendig venninne! En ting er at samboeren ikke er invitert - det kan jo Være av f.eks. økonomiske årsaker og derfor aksepteres. Noe helt annet er at hun effektivt har avskåret deg fra å komme ved å nekte deg å ta med babyen. Har aldri hørt om noen som har nektet gjester å ta med babyer som ammes. Hun fortjener ikke gave etter den oppførselen hun har vist overfor deg. Anonymous poster hash: 36506...24b Det jeg reagerer mest på er jo at det var helt i orden å ta med jenta første gang jeg spurte. Også fikk jeg melding nå en mnd før bryllupet om at hun ikke kunne værr med alikevel... Hi Anonymous poster hash: cf58d...da6
Luksusdyret Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Jeg hadde ikke kjøpt gave. Ved å nekte deg å ta med baby som fullammes (og sikkert ikke tar flaske?) så har hun jo avskåret deg fra å komme. Hadde ikke gitt noe oppmerksomhet, aldri vært borti et bryllup der ammebabyer var forbudt å ha med. Hun tar ikke flaske nei.. Og dette bryllupet er 2 timer unna. Hun skrev at hun håpet jeg fant en mulighet til å komme alikevel... kjenner jeg er mektig irritert ja! Anonymous poster hash: cf58d...da6 2 timer reiseveg og tar ikke flaske? Jeg tolker det som at hun ikke vil at du skal komme, og først lar være å invitere samboeren din, og når du sier du kommer likevel så får du plutselig ikke lov til å ta med din ferske ikke-flaskevante baby. Kan ikke tolke det på noe annen måte altså, beklager. Jeg hadde skjønt hvis du OG samboer ble invitert slik at en av dere kunne trille baby utenfor middagslokale og bytte på å spise, slik at du får ammet. Men å forvente at du venner baby til flaske bare for å dra i bryllupet hennes... snakk om Bridezilla altså... I mitt bryllup var det ikke mindre enn 8 babyer, inkludert min egen og babyen til mannens forlover. Har ikke opplevd det som noe problem overhode, de fleste oppegående foreldre tar baby ut av lokalet og triller/roer babyen hvis babyen setter i å skrike infernalsk.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Jeg hadde ikke kjøpt gave. Ved å nekte deg å ta med baby som fullammes (og sikkert ikke tar flaske?) så har hun jo avskåret deg fra å komme. Hadde ikke gitt noe oppmerksomhet, aldri vært borti et bryllup der ammebabyer var forbudt å ha med. Hun tar ikke flaske nei.. Og dette bryllupet er 2 timer unna. Hun skrev at hun håpet jeg fant en mulighet til å komme alikevel... kjenner jeg er mektig irritert ja! Anonymous poster hash: cf58d...da6 2 timer reiseveg og tar ikke flaske? Jeg tolker det som at hun ikke vil at du skal komme, og først lar være å invitere samboeren din, og når du sier du kommer likevel så får du plutselig ikke lov til å ta med din ferske ikke-flaskevante baby. Kan ikke tolke det på noe annen måte altså, beklager. Jeg hadde skjønt hvis du OG samboer ble invitert slik at en av dere kunne trille baby utenfor middagslokale og bytte på å spise, slik at du får ammet. Men å forvente at du venner baby til flaske bare for å dra i bryllupet hennes... snakk om Bridezilla altså... I mitt bryllup var det ikke mindre enn 8 babyer, inkludert min egen og babyen til mannens forlover. Har ikke opplevd det som noe problem overhode, de fleste oppegående foreldre tar baby ut av lokalet og triller/roer babyen hvis babyen setter i å skrike infernalsk. Man kan jo tenke at det er årsaken, men ingen av de andre ble bedt med følge heller. Og hun har flere ganger fitt uttrykk for at hun vil ha meg der. Tror ikke hun forstår dette med babyer og amming osv. Har ingen barn selv. Anonymous poster hash: cf58d...da6
Gjest Me2u Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Jeg hadde ikke kjøpt gave. Ved å nekte deg å ta med baby som fullammes (og sikkert ikke tar flaske?) så har hun jo avskåret deg fra å komme. Hadde ikke gitt noe oppmerksomhet, aldri vært borti et bryllup der ammebabyer var forbudt å ha med. Hun tar ikke flaske nei.. Og dette bryllupet er 2 timer unna. Hun skrev at hun håpet jeg fant en mulighet til å komme alikevel... kjenner jeg er mektig irritert ja!Anonymous poster hash: cf58d...da6 2 timer reiseveg og tar ikke flaske? Jeg tolker det som at hun ikke vil at du skal komme, og først lar være å invitere samboeren din, og når du sier du kommer likevel så får du plutselig ikke lov til å ta med din ferske ikke-flaskevante baby. Kan ikke tolke det på noe annen måte altså, beklager. Jeg hadde skjønt hvis du OG samboer ble invitert slik at en av dere kunne trille baby utenfor middagslokale og bytte på å spise, slik at du får ammet. Men å forvente at du venner baby til flaske bare for å dra i bryllupet hennes... snakk om Bridezilla altså... I mitt bryllup var det ikke mindre enn 8 babyer, inkludert min egen og babyen til mannens forlover. Har ikke opplevd det som noe problem overhode, de fleste oppegående foreldre tar baby ut av lokalet og triller/roer babyen hvis babyen setter i å skrike infernalsk. Man kan jo tenke at det er årsaken, men ingen av de andre ble bedt med følge heller. Og hun har flere ganger fitt uttrykk for at hun vil ha meg der. Tror ikke hun forstår dette med babyer og amming osv. Har ingen barn selv.Anonymous poster hash: cf58d...da6 Jeg reagerer som sagt på at hun trakk tilbake invitasjon der du kunne ta med en baby som ammer. Det er greit å invitere til barnefritt bryllup, melde fleste har unntak når det kommer til nyfødte og ammende babyer. Om ingen andre fikk ha følge er det jo en annen sak vedr det med samboer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå