Gå til innhold

Dagens modigste mann som står frem slik!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En forferdelig tragisk sak hvor et par mistet sitt første barn pga. en legetabbe.

Nå står legen frem med saken og tar på seg all skyld.

Det er en mann jeg får respekt for og som jeg kunne stolt på!

Og så uendelig viktig at noen tør stå frem slik han gjør nå. Det er for få som tør stå frem og med kulturen innad i sykehusverdenen så er det viktig at vi får leger eller andre helsepersonell som tør ta opp slike saker og gi dem et ansikt.

Det er menneskelig å feile, heller ikke helsepersonell er fritatt for det. Dessto verre å innrømme slikt når det får så fatale følger.

Men skal man unngå slike tragiske hendelser i fremtiden så tror jeg eneste måte er å få flere til å stå frem slik at man får mer oppmerksomhet om sakene slik at flere kan lære av andres feil i steden for å begå sine egne.

http://www.nrk.no/magasin/_-min-feil-gjorde-at-barnet-dode-1.12399735

Det sier mye om denne legen at foreldrene som mistet sitt første barn pga. hans feil turde å la ham være der og ha ansvaret når de fikk sitt andre barn.

Anonymous poster hash: e57e2...a5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt dagens modigste mann! Eier sine feil og deler slik at det kan læres av de. Ble imponert over hele han, og når det kom frem at han tok i mot barn nr to for samme barn som hadde mistet barnet pga hans feilvurdering. Raust foreldrepar og ydmyk lege!

Anonymous poster hash: 1512c...d9a

Skrevet

Absolutt dagens modigste mann! Eier sine feil og deler slik at det kan læres av de. Ble imponert over hele han, og når det kom frem at han tok i mot barn nr to for samme barn som hadde mistet barnet pga hans feilvurdering. Raust foreldrepar og ydmyk lege!

Anonymous poster hash: 1512c...d9a

Ja, enig, veldig rause foreldre også.

Man ser på øynene hans at dette er noe som går inn på ham, men at han står i det og ønsker å gjøre en forskjell.

Skrevet

Modig mann 💕 enormt viktig tema. Dette var fantastisk å se. Slik blir det forandringer av.

Anonymous poster hash: 2db78...873

Skrevet

En forferdelig tragisk sak hvor et par mistet sitt første barn pga. en legetabbe.

Nå står legen frem med saken og tar på seg all skyld.

Det er en mann jeg får respekt for og som jeg kunne stolt på!

Og så uendelig viktig at noen tør stå frem slik han gjør nå. Det er for få som tør stå frem og med kulturen innad i sykehusverdenen så er det viktig at vi får leger eller andre helsepersonell som tør ta opp slike saker og gi dem et ansikt.

Det er menneskelig å feile, heller ikke helsepersonell er fritatt for det. Dessto verre å innrømme slikt når det får så fatale følger.

Men skal man unngå slike tragiske hendelser i fremtiden så tror jeg eneste måte er å få flere til å stå frem slik at man får mer oppmerksomhet om sakene slik at flere kan lære av andres feil i steden for å begå sine egne.

http://www.nrk.no/magasin/_-min-feil-gjorde-at-barnet-dode-1.12399735

Det sier mye om denne legen at foreldrene som mistet sitt første barn pga. hans feil turde å la ham være der og ha ansvaret når de fikk sitt andre barn.

Virkelig modig og empatisk.

Anonymous poster hash: 719e7...ede

Skrevet

Akkurat samme feilen ble gjort her, jeg ble lovet keisersnitt pga stort barn men så startet de fødselen ved å ta vannet likevel og mente det skulle gå helt fint.

Barnet mitt veide 4858 g, ble sittende bom fast og endte hardt skadet og kvestet etter fødselen. 1 år etter fødselen heldigvis erklært frisk i hodet (vi visste ikke om det var blitt hjerneskade), men likevel varig skadet og handikappet etter skadene som ble påført.

Men jeg opplevde også akkurat det samme som dette paret, leger som la seg helt flate. Da vi søkte erstatning fra pasientskadeerstatningen fikk vi avslag, fordi man umulig kunne vite at barnet skulle sette seg fast på den måten. Men vi klagde og da uttalte legene på sykehuset seg og skrev i sine forklaringer at feilen var helt og holdent deres, det ble tatt flere feilvurderinger og barnet ble skadet pga deres feil. Så da snudde pasientskadeerstatningen og vi fikk erstatning likevel.

Anonymous poster hash: b0e78...eb1
Skrevet

Modig mann enormt viktig tema. Dette var fantastisk å se. Slik blir det forandringer av.

Anonymous poster hash: 2db78...873

Ja, det er slikt det blir forandringer av :)

Jeg er helt rørt av den historien. Legen, foreldrene, til og med jordmoren var den samme som første gang det gikk galt.

Sykehusverden kan på mange måter være tøff, hierarkisk, spisse albuer karrieremessig - men slike som han viser at de tar jobben sin på alvor og virkelig ønsker det beste for pasientene sine.

Skrevet

Westad er en utrolig dyktig lege og en fantastisk mann.

Helt supert at han er så åpen og står fram slik, og det gjenspeiler han som person.

Hadde det ikke vært for Westad så hadde mitt andrefødte barn og mest sannsynlig også jeg dødd under fødsel.

Anonymous poster hash: e96d1...df7

Skrevet

Ikke så dumt å la ham ta imot det neste barnet også. Han ville nok gjort hva som helst for at det ikke skulle gå galt igjen.

Anonymous poster hash: 76abf...d6d
Skrevet

Akkurat samme feilen ble gjort her, jeg ble lovet keisersnitt pga stort barn men så startet de fødselen ved å ta vannet likevel og mente det skulle gå helt fint.

Barnet mitt veide 4858 g, ble sittende bom fast og endte hardt skadet og kvestet etter fødselen. 1 år etter fødselen heldigvis erklært frisk i hodet (vi visste ikke om det var blitt hjerneskade), men likevel varig skadet og handikappet etter skadene som ble påført.

Men jeg opplevde også akkurat det samme som dette paret, leger som la seg helt flate. Da vi søkte erstatning fra pasientskadeerstatningen fikk vi avslag, fordi man umulig kunne vite at barnet skulle sette seg fast på den måten. Men vi klagde og da uttalte legene på sykehuset seg og skrev i sine forklaringer at feilen var helt og holdent deres, det ble tatt flere feilvurderinger og barnet ble skadet pga deres feil. Så da snudde pasientskadeerstatningen og vi fikk erstatning likevel.

Så godt det finnes flere slike leger der ute!

Håper det går bra med barnet ditt tross alt. Kjenner en med samme fødselsskade av samme grunn (de fikk ikke erstatning, legene innrømmet ikke noe), og han har greid seg fint.

Skrevet

Westad er en utrolig dyktig lege og en fantastisk mann.

Helt supert at han er så åpen og står fram slik, og det gjenspeiler han som person.

Hadde det ikke vært for Westad så hadde mitt andrefødte barn og mest sannsynlig også jeg dødd under fødsel.

Anonymous poster hash: e96d1...df7

Så godt å høre. Jeg tror det bare er de dyktigste og mest dedikerte legene som har mot nok til å stå frem slik han gjør nå.

Skrevet

kjempe bra gjort :) dessverre veldig få leger som sier det er deres feil,de skyver det bare vekk

Skrevet

Ikke så dumt å la ham ta imot det neste barnet også. Han ville nok gjort hva som helst for at det ikke skulle gå galt igjen.

Wow, ingen er så kald og kynisk vel?

Anonymous poster hash: 3221c...642

Skrevet

Westad er en menneskelig og flott lege. Jeg er ham evig takknemlig for 10-åringen vår.

Anonymous poster hash: efbee...6cf

Skrevet

Så utrolig trist med barnet deres. Godt dere fikk erstatning, selv om det aldri vil veie opp.

Anonymous poster hash: 94c2e...a5b

Skrevet

Wow, ingen er så kald og kynisk vel?

Anonymous poster hash: 3221c...642

Hva er kaldt og kynisk med det?

Skrevet

Jeg fikk litt blandede følelser av det intervjuet jeg.

Synes han var litt for martyr.

Flott han står frem og tar ansvar men er det kun for å lette hjertet?

Anonymous poster hash: 82d10...884

Skrevet

Jeg fikk litt blandede følelser av det intervjuet jeg.

Synes han var litt for martyr.

Flott han står frem og tar ansvar men er det kun for å lette hjertet?

Anonymous poster hash: 82d10...884

Det gir en annen side av saken. Vi hører gjerne kun om de som mister og de fremstiller gjerne helsepersonell som store monstre. Noe som helt sikkert er riktig i deres øyne.

Når legen står frem slik øker man forståelsen for at helsepersonell er mennesker og. Alle gjør feil, men for enkelte får feilene mye større konsekvenser. Han viser også at legene ikke er følelseskalde udyr som ikke bryr seg om feil skjer. Men at det går inn på dem også.

De blir mer menneskelig.

Anonymous poster hash: 2089d...559

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...