Gå til innhold

Hva tenker dere om ett forhold der....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen snakker mer med sine internettkompiser i løpet av en dag enn han snakker med meg? Han sitter seriøst fra han står opp til han legger seg ( er sykmeldt ) å spiller data og snakker med folk igjennom en sånn jævla teamspeaker greie. Tilogmed når jeg tvinger han til å spise middag med oss, så tar han pauser fra middagen for å sjekke pcen. Hva skal jeg gjøre? Jeg blir gal, har prøvd å snakke med han om dette, men da får jeg til svar " Hva annet skal jeg gjøre da"? Og hver eneste gang så har jeg ingenting å svare han på det...

Anonymous poster hash: b3b41...25e

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Selvsagt har du et svar på det.

"Spiser du middag med oss, snakker du med oss!"

Han der hadde jeg ikke orket å kaste bort tida på, det er jo ikke et forhold.

Skrevet

Det heter avhengighet og han er syk. Han må ha hjelp. Jeg tror jeg hadde pælma hele dataen og bestilt avvenningsopphold til han.. men jeg vet ikke. Lykke til :)

Anonymous poster hash: a5db0...e01

Skrevet

Han hadde jeg ikke orket å være sammen med. Hadde fått avsmak av hele fyren. Blir jo som å ha en selvopptatt tenåring i hus? Er dette et forbilde for barna synes du?

Anonymous poster hash: c3b13...361

Skrevet (endret)

Hvor lenge har dette pågått?

Har dere barn?

Hvorfor er han sykemeldt? (Fysisk/psykisk-går han evt til terapi?)

Endret av Me2u
Skrevet

Pågått i nesten 1 mnd. Han er også veldig glad i å spille data ellers, men aldri så ekstremt som dette.

Er sykmeldt pga en operasjon, alt er bra igjen om 3 uker.

Anonymous poster hash: b3b41...25e

Gjest Antarctica
Skrevet

Pågått i nesten 1 mnd. Han er også veldig glad i å spille data ellers, men aldri så ekstremt som dette.

Er sykmeldt pga en operasjon, alt er bra igjen om 3 uker.Anonymous poster hash: b3b41...25e

Det har blitt dopet hans. Si han skal venne seg av med det, det er sikkert kjedelig å være sykmeldt, men det blir ikke bedre av at han avviser de folka han faktisk har selskap av til fordel for noen på nett.
Skrevet

Er sykmeldt pga en operasjon, alt er bra igjen om 3 uker.Anonymous poster hash: b3b41...25e

Oki, så da er det en midlertidig greie iallefall. Lett å bli hektet når en ikke har noe mer å gjøre om dagene. Men har dere barn? For når de kommer hjem så hadde det vært uaktuelt for min del at han bare skulle game og ignorere dem.

Skrevet

Hadde koblet ut internetten og kastet ruteren. Sånn som Sinnasnekkern i den episoden der han knuser PS3 til den late mannen i huset :)

Skrevet

Bor du sammen med en tenåring??

Slik oppførsel hadde jeg ALDRI tolerert!!

Hadde gitt klar beskjed om at spillingen kan foregå når han er hjemme alene, ETTER at dagens husarbeid er gjort!

Gjør han så mye som titter på maskina ellers, så hadde den gått rett i søpla!!

Gud, så Usexy det er med slike menn!! Waste of human life!

Anonymous poster hash: 32a05...ff9

Skrevet

Hadde gitt klar beskjed om at spillingen kan foregå når han er hjemme alene, ETTER at dagens husarbeid er gjort!

Gud, så Usexy det er med slike menn!! Waste of human life!

Men for deg å behandle mannen som en tenåring er helt greit?

Om man er uenige om noe, så snakker man sammen, man lager ikke regler og truer med å kaste tingene hans hvis han ikke lyer!

Anonymous poster hash: ef3c9...4a9

Skrevet

Gud, så Usexy det er med slike menn!! Waste of human life!Anonymous poster hash: 32a05...ff9

Om man er uenige om noe, så snakker man sammen, man lager ikke regler og truer med å kaste tingene hans hvis han ikke lyer! Anonymous poster hash: ef3c9...4a9

Ja, NORMALE folk gjør det!! JEG hadde ALDRI havnet i en slik situasjon.

Men HI er i denne situasjonen, og dette er da overhodet ikke normalt! Når han oppfører seg slik, MÅ hun sette grenser! Så enkelt er det...

Merkelig så vanskelig det skal være for enkelte å prøve å sette seg i en ANNENS sted!.. Det dreier seg ikke om DEG!

Skrevet

Gud, så Usexy det er med slike menn!! Waste of human life!Anonymous poster hash: 32a05...ff9

Om man er uenige om noe, så snakker man sammen, man lager ikke regler og truer med å kaste tingene hans hvis han ikke lyer! Anonymous poster hash: ef3c9...4a9

Men HI er i denne situasjonen, og dette er da overhodet ikke normalt! Når han oppfører seg slik, MÅ hun sette grenser! Så enkelt er det...

Merkelig så vanskelig det skal være for enkelte å prøve å sette seg i en ANNENS sted!.. Det dreier seg ikke om DEG!

Oj.

Anonymous poster hash: b4209...fe4

Skrevet

Merkelig så vanskelig det skal være for enkelte å prøve å sette seg i en ANNENS sted!.. Det dreier seg ikke om DEG!Anonymous poster hash: 32a05...ff9

Du skjønner at dette ikke er snakk om en hverdags situasjon?

Dette et en mann som tydeligvis alltid har vært involert, men pga operasjon nå er sykemeldt.

Det er lett å bli litt koko i hodet av å gå hjemme når en er vant å jobbe og være aktiv. Jeg vil kalle det et unntakstilfelle når han i en periode er sykemeldt bli litt hektet på å spille online med venner.

Skrevet

Hvis han går igjennom en liten nedtur ville jeg vært tålmodig. Men du kan likevel sette grenser. Hvis det var min mann, så ville jeg nok sagt noe i denne duren: "jeg synes ikke det er noe gøy at du prioriterer internett over familien din. Jeg skjønner at det kan være gøy for deg å snakke med likesinnede, men hvordan hadde du følt det om jeg gikk rundt og prata i tlf hele dagen? Jeg kommer til å akseptere det nå, siden du er sykemeldt, men du har å møte opp til middag - og forsøke å være mentalt tilstedeværende som best du kan - og om tre uker, når sykemeldinga di går ut, så er du tilbake i familien vår også."

Anonymous poster hash: bc103...762

Skrevet

Merkelig så vanskelig det skal være for enkelte å prøve å sette seg i en ANNENS sted!.. Det dreier seg ikke om DEG!Anonymous poster hash: 32a05...ff9

Du skjønner at dette ikke er snakk om en hverdags situasjon?

Dette et en mann som tydeligvis alltid har vært involert, men pga operasjon nå er sykemeldt.

Det er lett å bli litt koko i hodet av å gå hjemme når en er vant å jobbe og være aktiv. Jeg vil kalle det et unntakstilfelle når han i en periode er sykemeldt bli litt hektet på å spille online med venner.

Jada, menn skal unnskyldes med det ene og det andre (ja, folk kaller meg sikkert mannehater igjen). Stakkars han blir så dårlig av å gå hjemme når han er vant til å jobbe. Hva med oss i permisjon? Jeg er vant til å jobbe og holde høyt tempo hele dagen, omgås andre voksne, og hater husarbeid og det å gå hjemme. Likevel hadde jeg fått huden full hvis jeg fortalte at jeg bare satt og spilte hele dagen fordi jeg er i unntakstilfelle, folk hadde skreket om barnevern, dårlig mor osv. Mens far og familiemann er liksom greit? Synes det gjelder forskjellige regler for menn og damer her på forumet. Hvis mannen er en drittsekk skriver ofte damene her at han er sikkert deprimert og må forstås ihjel. Uansett hvor deprimet man er, hvor mye man mistrives, så må man jo fortsette med pliktene sine når man først har skaffet seg en familie! Hva med alle som er alene med barn? Hvis de blir deprimerte eller går ut i permisjon som er uvant for dem, skal de bare drite i å lage mat, rydde hus, og bare sitte og spille? Og hva lærer han barna ved å stikke fra middagen og sitte og jabbe i telefonen istedet for? Hvordan forklarer man da barna at man må komme til middag og faktisk spise, hver eneste dag? De ser jo faren og tar etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...