Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Ja! Hvorfor ikke!? Faren min skal gifte seg om et par uker. De har bedt meg om hjelp. Jeg fikset jo så fint koldtbord til konfirmasjon i våres. Da løp faren min etter meg hele konfirmasjonsdagen og sa "kan du lage sån til bryllupet?" For ALT han smakte på. Jeg lo og sa jada! Bare vent til jeg er ferdig med denne dagen før du maser. (Kunne jo ikke kjefte på han offentlig) Nå er det TO uker til hans dag og nå... Først NÅ spør han om jeg kan fikse ditt og datt. De har ikke fikset NOE selv omtrent. Bordkort, dekorasjoner, 3 retters, 3 etasjer med kake. De er over 60 år, så de bør vel kunne fikse noe selv!? Frister å si nei, men jeg er for snill til de gitt. Spurte om de hadde noen til å hjelpe til på kjøkkenet. "Det tenkte vi du kunne". Ja... Jeg har jo bare 3 barn jeg skal passe på og en kjæreste som nesten ikke kjenner noen av de som kommer! Det er jo HEEEEELT naturlig. Hvorfor kan de ikke fikse noe selv!? Anonymous poster hash: be708...1eb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Jeg beklager, men synes ikke du har rett til å klage på noe som helst når du er så tiltaksløs at du ikke klarer å si ifra til din egen far. Anonymous poster hash: 306fa...a75
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Nei, hvorfor skal de det, når du gjør det uansett?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Og derfor klager jeg anonymt på nett i stedet for til han... Vinn-vinn for både han og meg. Dessuten er det vanskelig å si nei av diverse årsaker. For et år siden holdt vi på å miste han etter en ulykke. Men etter 22 timer operasjon og 4 døgn i koma, med rift på hjernehinnen og respirator og lære å puste på nytt, banket han døden. Anonymous poster hash: be708...1eb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv... Anonymous poster hash: be708...1eb
Mia_73 Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Enig. Faren har vel ikke 3 små barn å ta seg av, så hvorfor har han ikke klart å planlegge eget bryllup? Er han så tafatt burde han gjøre det enklest mulig og ta ut de nærmeste ut på restaurant og spise middag der.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv... Anonymous poster hash: be708...1eb What??? Så de mener du skal stå hele bryllupet på kjøkkenet og ikke være med på festen? Det hadde jeg ALDRI gjort! Ordne ting på forhånd og ha noe ansvar med det, ja, helt klart. Men på selve dagen får de jammen spandere på seg folk til servering og kjøkkenhjelp. Ellers får de ta den jobben selv og se hvor kult det er i bryllupsstasen. Du må ingenting, si at slik blir det, ellers trekker du deg. Du skal ikke være ubetalt tjener for dem og ikke få være med på festen selv. Unnskyld at jeg spør, men kan din far ha fått en senskade etter det som skjedde i fjor? Det er jo en del med hjerneskader som sliter med ulike kognitive funksjoner som logisk tenkning og empati, sinne osv. Anonymous poster hash: f37b7...7c5
Gjest Antarctica Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel."Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv...Anonymous poster hash: be708...1eb Bra du sa det, da! Og si som du sier her, du skal også være gjest og sitte og hygge deg. Hvis ikke bør de jo leie deg inn for en klekkelig sum.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv... Anonymous poster hash: be708...1eb What??? Så de mener du skal stå hele bryllupet på kjøkkenet og ikke være med på festen? Det hadde jeg ALDRI gjort! Ordne ting på forhånd og ha noe ansvar med det, ja, helt klart. Men på selve dagen får de jammen spandere på seg folk til servering og kjøkkenhjelp. Ellers får de ta den jobben selv og se hvor kult det er i bryllupsstasen. Du må ingenting, si at slik blir det, ellers trekker du deg. Du skal ikke være ubetalt tjener for dem og ikke få være med på festen selv. Unnskyld at jeg spør, men kan din far ha fått en senskade etter det som skjedde i fjor? Det er jo en del med hjerneskader som sliter med ulike kognitive funksjoner som logisk tenkning og empati, sinne osv. Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Unnskyld at jeg svarer, men nei. Han fikk ingen ytterligere skade av ulykken. Gjett hvem som stod for både 50 og 60 årslaget? Men har gifter han seg med en dame som har 3 døtre i tilleg til at han har 3 døtre og to sønner... Hvor mange spør de? Naive meg... Som aldri sier nei. Den eneste med 3 barn. De andre har et... Og samboer/mann. Jeg har 3 alene... Anonymous poster hash: be708...1eb
Roheryn Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Jeg ville sagt at jeg godt kunne hjelpe til litt på forhånd, men hvis jeg skal komme i bryllupet til faren min er det som gjest og ikke kjøkkenhjelp. Punktum. Uansett forhistorie hadde jeg ikke funnet meg i å stå på kjøkkenet når faren min gifta seg.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv... Anonymous poster hash: be708...1eb What??? Så de mener du skal stå hele bryllupet på kjøkkenet og ikke være med på festen? Det hadde jeg ALDRI gjort! Ordne ting på forhånd og ha noe ansvar med det, ja, helt klart. Men på selve dagen får de jammen spandere på seg folk til servering og kjøkkenhjelp. Ellers får de ta den jobben selv og se hvor kult det er i bryllupsstasen. Du må ingenting, si at slik blir det, ellers trekker du deg. Du skal ikke være ubetalt tjener for dem og ikke få være med på festen selv. Unnskyld at jeg spør, men kan din far ha fått en senskade etter det som skjedde i fjor? Det er jo en del med hjerneskader som sliter med ulike kognitive funksjoner som logisk tenkning og empati, sinne osv. Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Unnskyld at jeg svarer, men nei. Han fikk ingen ytterligere skade av ulykken. Gjett hvem som stod for både 50 og 60 årslaget?Men har gifter han seg med en dame som har 3 døtre i tilleg til at han har 3 døtre og to sønner... Hvor mange spør de? Naive meg... Som aldri sier nei. Den eneste med 3 barn. De andre har et... Og samboer/mann. Jeg har 3 alene... Anonymous poster hash: be708...1eb Glemte en 😜 etter ytterligere skade Anonymous poster hash: be708...1eb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Er jo ikke rart han spør deg og ikke de andre når han vet du bare sier ja. Unnskyld meg, men du setter deg sjøl i denna dumme situasjonen. Anonymous poster hash: 306fa...a75
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv... Anonymous poster hash: be708...1eb What??? Så de mener du skal stå hele bryllupet på kjøkkenet og ikke være med på festen? Det hadde jeg ALDRI gjort! Ordne ting på forhånd og ha noe ansvar med det, ja, helt klart. Men på selve dagen får de jammen spandere på seg folk til servering og kjøkkenhjelp. Ellers får de ta den jobben selv og se hvor kult det er i bryllupsstasen. Du må ingenting, si at slik blir det, ellers trekker du deg. Du skal ikke være ubetalt tjener for dem og ikke få være med på festen selv. Unnskyld at jeg spør, men kan din far ha fått en senskade etter det som skjedde i fjor? Det er jo en del med hjerneskader som sliter med ulike kognitive funksjoner som logisk tenkning og empati, sinne osv. Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Unnskyld at jeg svarer, men nei. Han fikk ingen ytterligere skade av ulykken. Gjett hvem som stod for både 50 og 60 årslaget? Men har gifter han seg med en dame som har 3 døtre i tilleg til at han har 3 døtre og to sønner... Hvor mange spør de? Naive meg... Som aldri sier nei. Den eneste med 3 barn. De andre har et... Og samboer/mann. Jeg har 3 alene... Anonymous poster hash: be708...1eb Da tror jeg det er på høy tid at du omsider står opp for deg selv! De utnytter deg slik det er nå, og det er kun mulig fordi du sier ja til alt. Lag en liten plan slik som jeg skisserte over, si at du kan gjør sånn og sånn, men bare om de andre sin del. Da viser du at det er forventet av de andre, og at andre også har ansvar. Og om de fortsetter å være urimelige, spør dem direkte hvorfor de synes det er riktig at du skal utelukkes fra festen og hyggen, hvorfor de synes det er riktig at alle andre barn slipper unna mens de forventer at du skal jobbe gratis på kjøkkenet. Du er da ingen Askepott! Nei, du trenger å stå opp for deg selv - tenk at du gjør det som trening slik at du lærer dine tre barn å stå opp for seg selv også og ikke bli utnyttet. Barna dine, om de er gamle nok, vil få med seg at alle andre fester, mens du ikke får være med fordi du må jobbe for de andre. Stå opp for deg selv nå! Det er aldri for sent for det! Anonymous poster hash: f37b7...7c5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Er jo ikke rart han spør deg og ikke de andre når han vet du bare sier ja. Unnskyld meg, men du setter deg sjøl i denna dumme situasjonen. Anonymous poster hash: 306fa...a75 Jeg tror de andre har sagt nei og at det bare er meg igjen å spørre. Jeg har sagt ja til å bake bryllupskaken for lenge siden, men trodde ikke de skulle be om 3 etasjer. Foreslo 2. En rundformet og en hjerteformet. Men de ville ha 3. Til 30 gjester. Jeg kommer til å lage to. Men jeg har har konfirmasjon nå for et av barna mine og har hatt nok med det egentlig frem til nå. Sa at vi måtte snakke sammen om kaken så jeg visste hve de ville ha, men da kom alle de andre spørsmålene også. Anonymous poster hash: be708...1eb
Follotrollet Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Og derfor klager jeg anonymt på nett i stedet for til han... Vinn-vinn for både han og meg. Dessuten er det vanskelig å si nei av diverse årsaker. For et år siden holdt vi på å miste han etter en ulykke. Men etter 22 timer operasjon og 4 døgn i koma, med rift på hjernehinnen og respirator og lære å puste på nytt, banket han døden. Anonymous poster hash: be708...1eb Men da synes jeg du kanskej kan være litt kul å tenke at han fortjener dette da, og at du gjør det av kjærlighet til han
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Men da synes jeg du kanskej kan være litt kul å tenke at han fortjener dette da, og at du gjør det av kjærlighet til han Burde ikke faren ha nok kjærlighet til Hi til at han ikke utnyttet datteren sin, nekter til og med å ha servitører og kjøkkenhjelp på bryllupsdagen fordi han/de mener Hi skal gjøre det? Hvor er kjærligheten i å utnytte ett av barna sine? Anonymous poster hash: f37b7...7c5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Og derfor klager jeg anonymt på nett i stedet for til han... Vinn-vinn for både han og meg. Dessuten er det vanskelig å si nei av diverse årsaker. For et år siden holdt vi på å miste han etter en ulykke. Men etter 22 timer operasjon og 4 døgn i koma, med rift på hjernehinnen og respirator og lære å puste på nytt, banket han døden. Anonymous poster hash: be708...1eb Men da synes jeg du kanskej kan være litt kul å tenke at han fortjener dette da, og at du gjør det av kjærlighet til han Jeg er ikke så glad i han... Han har aldri vært der for meg. Noen gang. Anonymous poster hash: be708...1eb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Du sier - "ja, jeg kan fikse det, men kun om dere hjelper meg med alt jeg i så fall trenger hjelp til. A passer barna, B handler mat, C, D, E og F er kjøkkenassistenter for meg når jeg lager mat. Resten får dere ordne selv, G og H kan f.eks. lage bordkort og ha ansvar for pynting, I kan ha ansvar for blomster, J har ansvar for handling på polet. Dere dekker selvfølgelig alle utgiftene" Og hvis de ikke vil det så sier du bare "Hvis dere ikke kan hjelpe til så mye så har jeg dessverre ikke tid siden jeg jobber og har tre barn og en travel hverdag. Er det et problem så er det bare å leie inn folk om dere finner noen som har tid på så kort varsel." Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Jeg har bedt de handle inn mat og drikke. Det skal de gjøre. Men jeg er brudgommens datter! Kjipt å jobbe på kjøkkenet. Foreslo at jeg kan høre med noen venninner som er servitører. Men det var de ikke villig til. Da sa jeg de måtte ta kjøkkenet selv... Anonymous poster hash: be708...1eb What??? Så de mener du skal stå hele bryllupet på kjøkkenet og ikke være med på festen? Det hadde jeg ALDRI gjort! Ordne ting på forhånd og ha noe ansvar med det, ja, helt klart. Men på selve dagen får de jammen spandere på seg folk til servering og kjøkkenhjelp. Ellers får de ta den jobben selv og se hvor kult det er i bryllupsstasen. Du må ingenting, si at slik blir det, ellers trekker du deg. Du skal ikke være ubetalt tjener for dem og ikke få være med på festen selv. Unnskyld at jeg spør, men kan din far ha fått en senskade etter det som skjedde i fjor? Det er jo en del med hjerneskader som sliter med ulike kognitive funksjoner som logisk tenkning og empati, sinne osv. Anonymous poster hash: f37b7...7c5 Unnskyld at jeg svarer, men nei. Han fikk ingen ytterligere skade av ulykken. Gjett hvem som stod for både 50 og 60 årslaget?Men har gifter han seg med en dame som har 3 døtre i tilleg til at han har 3 døtre og to sønner... Hvor mange spør de? Naive meg... Som aldri sier nei. Den eneste med 3 barn. De andre har et... Og samboer/mann. Jeg har 3 alene... Anonymous poster hash: be708...1eb Da tror jeg det er på høy tid at du omsider står opp for deg selv! De utnytter deg slik det er nå, og det er kun mulig fordi du sier ja til alt. Lag en liten plan slik som jeg skisserte over, si at du kan gjør sånn og sånn, men bare om de andre sin del. Da viser du at det er forventet av de andre, og at andre også har ansvar. Og om de fortsetter å være urimelige, spør dem direkte hvorfor de synes det er riktig at du skal utelukkes fra festen og hyggen, hvorfor de synes det er riktig at alle andre barn slipper unna mens de forventer at du skal jobbe gratis på kjøkkenet. Du er da ingen Askepott! Nei, du trenger å stå opp for deg selv - tenk at du gjør det som trening slik at du lærer dine tre barn å stå opp for seg selv også og ikke bli utnyttet. Barna dine, om de er gamle nok, vil få med seg at alle andre fester, mens du ikke får være med fordi du må jobbe for de andre. Stå opp for deg selv nå! Det er aldri for sent for det! Anonymous poster hash: f37b7...7c5 jeg vet egentlig ikke helt om jeg er sint, beæret, såret eller skuffet egentlig.. Mulig jeg bare er helt satt ut. Anonymous poster hash: be708...1eb
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Hjelpes! Gro deg en ryggrad, og fortell: "dette kan jeg gjøre til bryllupet: xxxx, resten får dere ordne selv!" Og da holder du deg til kaka, eventuelt 1-3 småretter til koldtbord og kanskje bordkort, dersom du liker slikt! IKKE mer!! Anonymous poster hash: a16d4...5c2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #21 Skrevet 15. juni 2015 Da tror jeg det er på høy tid at du omsider står opp for deg selv! De utnytter deg slik det er nå, og det er kun mulig fordi du sier ja til alt. Lag en liten plan slik som jeg skisserte over, si at du kan gjør sånn og sånn, men bare om de andre sin del. Da viser du at det er forventet av de andre, og at andre også har ansvar. Og om de fortsetter å være urimelige, spør dem direkte hvorfor de synes det er riktig at du skal utelukkes fra festen og hyggen, hvorfor de synes det er riktig at alle andre barn slipper unna mens de forventer at du skal jobbe gratis på kjøkkenet. Du er da ingen Askepott! Nei, du trenger å stå opp for deg selv - tenk at du gjør det som trening slik at du lærer dine tre barn å stå opp for seg selv også og ikke bli utnyttet. Barna dine, om de er gamle nok, vil få med seg at alle andre fester, mens du ikke får være med fordi du må jobbe for de andre. Stå opp for deg selv nå! Det er aldri for sent for det! Anonymous poster hash: f37b7...7c5 jeg vet egentlig ikke helt om jeg er sint, beæret, såret eller skuffet egentlig.. Mulig jeg bare er helt satt ut. Anonymous poster hash: be708...1eb Tenk deg om i kveld og så tar du en prat med dem. Enhver normalt oppegående vil forstå at de krever for mye (selv om de tydeligvis er trygge på at du er kapabel til å gjøre det og de stoler på deg). Enhver normalt oppegående ville forstå at det ikke er rimelig at du først skal jobbe masse i forkant av bryllupet og deretter skal jobbe hele bryllupsdagen deres uten at andre søsken gjør noe. Si du vil være med på festen også, hvis ikke så kommer du ikke i det hele tatt. Forstår godt at du er satt ut, men tror det er viktig at du står opp for deg selv nå. Hvis du ikke gjør det så er det store sjanser for at du kan bli veldig bitter i etterkant. Anonymous poster hash: f37b7...7c5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #22 Skrevet 15. juni 2015 Tving søsknene dine til å hjelpe til sammen med deg før dagen. På selve dagen skal dere selvfølgelig ikke stå på kjøkkenet, har de noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 70269...57c
Superdolly Skrevet 15. juni 2015 #24 Skrevet 15. juni 2015 Eneste løsning er å si nei. Øv deg foran speilet, om det trengs. Og med det samme du står der, kan du øve på å svare nei når du er stressa også. Synes du det er vanskelig å si nei, så øv inn en setning du kan komme med, for eksempel: Det vil jeg ikke snakke om nå, for jeg har så veldig mye å gjøre. Du er velkommen til å komme hit en tur onsdag ettermiddag, da kan vi snakke om dette. (Du setter selvsagt inn en dag som passer, men gjerne to-tre dager fram i tid. Da rekker du å tenke deg litt om, og finne ut hva du kan si ja til og hva du vil avslå.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #25 Skrevet 15. juni 2015 Hjelpes! Gro deg en ryggrad, og fortell: "dette kan jeg gjøre til bryllupet: xxxx, resten får dere ordne selv!" Og da holder du deg til kaka, eventuelt 1-3 småretter til koldtbord og kanskje bordkort, dersom du liker slikt! IKKE mer!! Anonymous poster hash: a16d4...5c2 Jeg ba de drite i koldtbord og servere oksesteik i stedet. De gikk med på det. Så blir det en enkel suppe til forrett og kaker til dessert Anonymous poster hash: be708...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå