Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 På den tiden av året. Jeg har vært dårlig på det den siste tiden og får dårlig samvitighet. Yngste er 16 mnd. Har dog tenkt at det er mer er must når høst/vinter kommer. Anonymous poster hash: f5b17...171
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Jeg gir tran, siden han ikke skal sitte direkte i sola (9 mnd). Synes uansett det er viktig å holde på rutinen med å gi tran, hvis ikke kan det bli vanskeligere for hver gang høsten kommer igjen. Anonymous poster hash: ac9d6...cdc
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er syke Anonymous poster hash: 0683a...3aa
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Jepp, jeg tar det året rundt selv og, er ikke kun pga d-vitaminer man bør ta tran. Anonymous poster hash: 01c0b...3ab
the amazing spidermamma Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Ja, vi gir tran uansett. Tenker at det er dumt å introdusere ideen om at man kan la være. :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Ja. Ungene og mannen tar hele året. Jeg klarer ikke smaken, men er ikke mer syk enn dem. Anonymous poster hash: 8a9a9...acd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Selvsagt! 3 teskjeer til hver unge daglig Anonymous poster hash: 00471...71f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har ikke tro på at tran er så sunt, men det inneholder jo d-vitamin da. Tran lager flekker på klærne og det smaker grusomt. Gav kun d-vitamindråper, men nå er barna så store at vi har sluttet for lenge siden. http://forskning.no/hav-og-fiske-mat-mat-og-helse/2008/02/tvil-om-tran-og-fet-fisk Anonymous poster hash: 3ff5c...9ba
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #11 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Nei. Jeg mente ikke at behovet for tran er en myte. Jeg mener at vanen vår og helsesystemets anbefaling av tran og at gjør oss/holder oss friske og at det er så flott å ta tran er en myte. Det er bare tull og forskning viser det Anonymous poster hash: 0683a...3aa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #13 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Nei. Jeg mente ikke at behovet for tran er en myte. Jeg mener at vanen vår og helsesystemets anbefaling av tran og at gjør oss/holder oss friske og at det er så flott å ta tran er en myte. Det er bare tull og forskning viser det Anonymous poster hash: 0683a...3aa Forskning viser også at det er korrekt. Det kommer bare an på hvilken forskning man velger å tro på... Anonymous poster hash: 47eab...b06
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Nei. Jeg mente ikke at behovet for tran er en myte. Jeg mener at vanen vår og helsesystemets anbefaling av tran og at gjør oss/holder oss friske og at det er så flott å ta tran er en myte. Det er bare tull og forskning viser det Anonymous poster hash: 0683a...3aa Forskning viser også at det er korrekt. Det kommer bare an på hvilken forskning man velger å tro på... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Så om man gir 50 barn tran hver dag fra de er 4 mnd og 50 barn får ikke noe. Hva tror du er forskjellen på disse to gruppene om 10 år? Og hva med om 20? Anonymous poster hash: 0683a...3aa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #15 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Nei. Jeg mente ikke at behovet for tran er en myte. Jeg mener at vanen vår og helsesystemets anbefaling av tran og at gjør oss/holder oss friske og at det er så flott å ta tran er en myte. Det er bare tull og forskning viser det Anonymous poster hash: 0683a...3aa Forskning viser også at det er korrekt. Det kommer bare an på hvilken forskning man velger å tro på... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Så om man gir 50 barn tran hver dag fra de er 4 mnd og 50 barn får ikke noe. Hva tror du er forskjellen på disse to gruppene om 10 år? Og hva med om 20? Anonymous poster hash: 0683a...3aa Det er helt irrelevant hva jeg tror om det. Anonymous poster hash: 47eab...b06
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #16 Skrevet 16. juni 2015 Jeg gir ikke tran i juli og frem til midten av august fordi vi reiser hit og dit og det er upraktisk for meg å bære rundt flaska. Vi skal til Syden feks i år, så til mormors hjemby i 2 uker så skal vi ta helgeturer osv. Ikke praktisk og ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 7bd03...1a9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #17 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Nei. Jeg mente ikke at behovet for tran er en myte. Jeg mener at vanen vår og helsesystemets anbefaling av tran og at gjør oss/holder oss friske og at det er så flott å ta tran er en myte. Det er bare tull og forskning viser det Anonymous poster hash: 0683a...3aa Forskning viser også at det er korrekt. Det kommer bare an på hvilken forskning man velger å tro på... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Så om man gir 50 barn tran hver dag fra de er 4 mnd og 50 barn får ikke noe. Hva tror du er forskjellen på disse to gruppene om 10 år? Og hva med om 20? Anonymous poster hash: 0683a...3aa Det er helt irrelevant hva jeg tror om det. Anonymous poster hash: 47eab...b06 Haha! Anonymous poster hash: 0683a...3aa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #18 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel. Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere.Dvs tran er en myte og vi trenger det ikke Anonymous poster hash: 0683a...3aa Tran er en myte faktisk. Nei, det er et faktisk, håndfast (eller flytende om du vil) produkt. Det du vel mener å si er at behovet for tran er en myte regner jeg med. Når det er sagt så er det da ikke rart at folk i forskjellige verdensdeler har forskjellige nøringsbehov. Man bor i forskjellige klimaer, har forskjellig kosthold osv... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Nei. Jeg mente ikke at behovet for tran er en myte.Jeg mener at vanen vår og helsesystemets anbefaling av tran og at gjør oss/holder oss friske og at det er så flott å ta tran er en myte. Det er bare tull og forskning viser det Anonymous poster hash: 0683a...3aa Forskning viser også at det er korrekt. Det kommer bare an på hvilken forskning man velger å tro på... Anonymous poster hash: 47eab...b06 Så om man gir 50 barn tran hver dag fra de er 4 mnd og 50 barn får ikke noe. Hva tror du er forskjellen på disse to gruppene om 10 år? Og hva med om 20? Anonymous poster hash: 0683a...3aa Det er helt irrelevant hva jeg tror om det. Anonymous poster hash: 47eab...b06 Haha! Anonymous poster hash: 0683a...3aa Hvorfor er det morsomt? Anonymous poster hash: 47eab...b06
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #19 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har aldri gitt tran. Det er bare nordmenn som er opphengt i tran. Vi får i oss disse vitaminer fra andre koser enn tran. Har barn som nesten aldri er sykeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Ikke helt riktig dessverre. Dersom man er flink til å passe på kosten og spise mye fisk har du rett, men faktum er at de fleste nordmenn faktisk har vitamin D-mangel.Anonymous poster hash: 82c4f...621 Forskning har vist at tran er mer en norsk myte enn helsefrembringende. Alt av kosttilskudd er myter. Hvis vi spiser variert så får vi i oss det vi trenger. I perioder trenger vi tilskudd, men kun da og ikke senere. Dvs tran er en myte og vi trenger det ikkeAnonymous poster hash: 0683a...3aa Alt av kosttilskudd er en myte? Hvis en trenger det i perioder kan du jo ikke si at alt er en myte? Man får forresten også kjøpt tran i andre land hvor det også blir sett på som sunt, men er ikke like vanlig som i Norge. Tran vil være veldig lurt å ta spesielt om vinteren. Selv om mange spiser variert, har de fleste likevel mangel på vitamin D. Jeg er enig i at vanlig tilskudd med ditt og datt av vitaminer er unødvendig. Vi får, som du sier, det meste i oss gjennom et variert kosthold. Men jeg håper du likevel gir babyen din vitamin D-tilskudd det første leveåret, og gjerne om vinteren senere også med mindre dere spiser masse fisk eller dere bor i et veldig solrikt land. Anonymous poster hash: 82c4f...621
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #20 Skrevet 16. juni 2015 Gir D-dråper. Tran er ikke bra. Oljen i tran er harsk og er et usunt fett. Anonymous poster hash: ca96d...caf
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2015 #21 Skrevet 16. juni 2015 I tillegg til d-vitamin er Omega 3 bra for hjernen! Men vi tar tranpause hver sommer her i huset. Spiser mye ute og borte, så da blir det bare slik. Starter opp igjen i september/oktober, uten problemer. Anonymous poster hash: c0e47...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå