Gå til innhold

Gir opp snart :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har aldri vært noe flink til å gjøre husarbeid. Har sagt at dersom dette ikke endres flytter jeg (2 felles barn).

Han ble skremt og ville endre på dette.

Ukene gikk og ingen endring skjedde. Tenkte at jeg fikk være litt "mamma" og skrive liste med avkrysning. Han fikk hele TRE arbeidsoppgaver hver uke, og kunne krysse av når disse var gjort (eller samme det, bare det ble gjort).

Ukene gikk og han gjorde ikke en eneste ting, bare hvis jeg bad han om det. Når uka er omme og han ikke har gjort noe så spørr jeg hvorfor: "jeg har ikke sett på listen".

Jeg orker ikke gå å mase på han lengre, har bare lyst til å flytte ut.

Noen som har tips til meg før jeg splitter familien min ? :(

Anonymous poster hash: 648e6...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minn han på det? Det er jo helt utrolig at han ikke klarer 3 oppgaver.. Høres ut som at han har vært ustrukturert alt for lenge. Det er vanskelig å endre og å ta tak i men du skal ikke se bort i fra at han virkelig ønsker! Om han ikke har gjort husarbeid på flere år trenger han nok fler tupp i ræva, men ikke for mange.. Du har tross alt sagt hvor jævlig du syntes det er.

Anonymous poster hash: 45c4d...478
Skrevet

Klistremerker og valgfri is hver søndag om han har minst 5 klistremerker.

Seriøst! Du er ikke hans mor. Bestill time til parterapi på fvk.

Anonymous poster hash: f9b49...b4f

Skrevet

Har dere vært på familievernkontoret? Hvis ikke - kom dere dit asap!

Vil han ikke så har du svaret ditt.

Anonymous poster hash: e45f6...5b5
Skrevet

Klistremerker og valgfri is hver søndag om han har minst 5 klistremerker.

Seriøst! Du er ikke hans mor. Bestill time til parterapi på fvk.

Anonymous poster hash: f9b49...b4f

Hahaha! Godt poeng, hva om du lokker han med det? Kanskje han forstår hvor tafatt det er av han?

Anonymous poster hash: 45c4d...478

Skrevet

Er han evneveik? Klarer han ikke å huske på 3 ting på en uke uten å sjekke listen først hvis det å lese på den er for vanskelig?

Jeg syns du har vært mer enn tålmodig nok og syns det er på tide med hardere skyts. Sett krav og la han skjønne at nok er nok.

Anonymous poster hash: 63d81...cc8

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Ja han har gått i årevis uten å gjøre husarbeid. Mammas lille gullklump (svigermors altså, ikke min). Og ja, kall han gjerne evneveik, jeg gjør det selv til tider.

Jeg bad han ta husvasken en gang jeg hadde omgangssyke. Da støvsugde han stua og kjøkkenet, satte på en oppvaskmaskin, og vasket stuebordet. Thats it. Ikke vasket han dassen eller noe, MEN jeg nevnte det ikke. Fant ut at det ikke ville hjelpe å "klage" selv om jeg gjerne ville fortelle han at husvasken innebærer litt mer enn som så :P

Orker ikke minne han på ting lengre. Jeg nevnte ikke at han hadde legetime forrige uke, så i dag fikk han regning på ikke møtt time!!

Han hente ungene i barnehagen på fredag, og når jeg leverte de i dag hang det en pose med klær som lillemann hadde bæsja seg ut på fredag, GODT synlig på knaggen hans. Han tar aldri med sånt, selv om jeg ber han om det.

Fvk er kanskje siste løsning...

Skrevet

Vurderer sexnekt mot husarbeidnekt. Tenner ikke på en mann som ikke orker å gjøre noe for familien sin.

Skrevet

Han er lat. Det er en sykdom.... Dra han med deg ut og forlang at dere går turer sammen og gjør husarbeid sammen. Alt dere gjør sammen er viktig.

Blås i lister. Du er ikke moren hans. Hva blir det neste? Belønning om han oppfører seg pent når dere er på besøk?

Sett av en fast dag i uken. Da skal hele huset vaskes. Av dere begge. Sammen. Alt man gjør alene i et ekteskap eller samboerskap er kjedelig. Det man gjør sammen for mening. Det er jo derfor dere valgte å leve sammen. For å dele alt. Sammen

Anonymous poster hash: 83eee...f1b

Skrevet

Vurderer sexnekt mot husarbeidnekt. Tenner ikke på en mann som ikke orker å gjøre noe for familien sin.

Hvis du gjør det så vil sex bli et våpen i forholdet deres. Det fører ikke noe positivt ved seg!

Du må gjerne nekte sex, men si det som det er - du tenner ikke lenger på en mann som ikke gidder gjøre noe for familien sin, som ikke tar ansvar i heimen, som oppfører seg som en bortskjemt tenåring når det kommer til ansvarsoppgaver.

Men helt ærlig - bestill den timen til fvk så fort som mulig!

Som jeg skrev over, frykter at du vil få høre av mannen at han ikke vil til fvk. Han sier sikkert noe om at dere ikke trenger hjelp og at dere selvfølgelig kan ordne opp i dette selv. Da sier du at "ordne opp i det selv-toget" gikk for noen år siden, at nå er det fvk som gjelder om han vil redde familien sin.

Anonymous poster hash: e45f6...5b5

Skrevet

Han er lat. Det er en sykdom.... Dra han med deg ut og forlang at dere går turer sammen og gjør husarbeid sammen. Alt dere gjør sammen er viktig.

Blås i lister. Du er ikke moren hans. Hva blir det neste? Belønning om han oppfører seg pent når dere er på besøk?

Sett av en fast dag i uken. Da skal hele huset vaskes. Av dere begge. Sammen. Alt man gjør alene i et ekteskap eller samboerskap er kjedelig. Det man gjør sammen for mening. Det er jo derfor dere valgte å leve sammen. For å dele alt. Sammen

Anonymous poster hash: 83eee...f1b

Det er uaktuelt å leve sånn, da er jeg i hvert fall moren hans om jeg må holde han i hånda hver gang han må gjøre noe hjemme. Skal vi sette på en klesvask sammen? Ta ut av oppvaskmaskina sammen? Vaske dassen sammen?

Noe bør et voksent menneske klare å gjøre alene.

Vi er på turer i skog og mark hver helg, og ute med barna så og si hver dag. Skyldes nok ikke latskap.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Vurderer sexnekt mot husarbeidnekt. Tenner ikke på en mann som ikke orker å gjøre noe for familien sin.Anonymous poster hash: 648e6...215

Hvis du gjør det så vil sex bli et våpen i forholdet deres. Det fører ikke noe positivt ved seg! Du må gjerne nekte sex, men si det som det er - du tenner ikke lenger på en mann som ikke gidder gjøre noe for familien sin, som ikke tar ansvar i heimen, som oppfører seg som en bortskjemt tenåring når det kommer til ansvarsoppgaver. Men helt ærlig - bestill den timen til fvk så fort som mulig!Som jeg skrev over, frykter at du vil få høre av mannen at han ikke vil til fvk. Han sier sikkert noe om at dere ikke trenger hjelp og at dere selvfølgelig kan ordne opp i dette selv. Da sier du at "ordne opp i det selv-toget" gikk for noen år siden, at nå er det fvk som gjelder om han vil redde familien sin. Anonymous poster hash: e45f6...5b5
Vel, når hun flytter ut blir det vel sexnekt på livstid. Så det betyr neppe noe fra eller til hva hun gjør nå i forkant.

Men HI, når du forteller at han ikke får med seg barnas utbæsja skittentøy fra bhg en gang, da lurer jeg på om han i det hele tatt er kapabel til å ha ungene på samvær i framtida.

Endret av Pashla&pashlingene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...