Gå til innhold

Trekk i lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og har trekk i lønn. Jeg har sagt meg enig i et trekk til nå, men går dette gjennom sjefen min i kommunen eller går det direkte til lønningskontoret som utbetaler lønnen min?

Anonymous poster hash: 4d633...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du egentlig mener.

Men normalt sett er det din sjef som skriver under et lønnstrinn og lønningskontoret som effektuerer lønnstrekket.

Anonymous poster hash: cdce9...329

Skrevet

Det skal gå via personal og lønningskontoret. Din leder har ikke noe med det å gjøre, bortsett fra om du jobber på personal eller lønn da

Anonymous poster hash: a6a12...4e2

Skrevet

Ok takk. Dette er gjeld min eks har tatt opp i mitt navn så synes det er veldig sårt med disse trekkene.. Har ikke lyst at sjefen min skal vite dette.

Anonymous poster hash: 4d633...e7e

Skrevet

Det går gjennom lønningskontor.

Men jeg regner med sjefen din ser lønnsslippene dine og dermed også ser trekket ditt og vet om det.

Jeg har lederansvar og dermed også budsjettansvar for min avdeling og har tilgang på alle lønnsslipper selv om det er lønningskontoret som betaler ut lønn.

Anonymous poster hash: 8d75f...898

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg jobber i staten og vi får brev fra HR med informasjon om at det er lagt inn trekk

Skrevet

Da jeg jobbet som seksjonsleder budsjett i kommunen, så jeg ikke slike trekk.

Utgiften kommunen har er jo den samme, og jeg forholdt meg kun til regnskapet, timelister og budsjettet. Trekk gikk via personal og var meg rivende likegyldig. Jeg syntes ikke at jeg hadde hatt noe med det å gjøre. Det ville vært en avtale med lønningskontoret og deg. Jeg ville ikke blandet meg opp i din private økonomi.

Anonymous poster hash: 9c70f...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...