Gå til innhold

Veninne som ikke svarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei veninne som har en tendens til å ikke svare om hun ikke vil være med på det jeg ber henne med på. Hun bare later som om meldingen aldri har kommet. Om hun kan og vil får jeg svar. Det kan gjelde de mest banale ting, men om svaret er nei er hun taus som en østers. Godt mulig at hun også glemmer noen ganger. Er dette normalt og akseptabelt?

Anonymous poster hash: d20f7...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også slik at jeg svarer sjelden til venner og bekjente!! 😂

Vet ikke hvorfor, men jeg gidder rett og slett ikke. Høres litt merkelig ut sikkert! Jeg har tusen andre tanker i hodet og dermed er det fort at jeg utsetter det og glemmer det etterhvert.

Også tenker jeg dersom jeg ikke svarer må hun/han vel forstå at jeg ikke har anledning til å komme. Forstår at ingen er tankelesere altså, men det er slik jeg tenker...

Anonymous poster hash: e212b...015

Skrevet

Anonym bruker, on 15 Jun 2015 - 18:40, said:

Jeg er også slik at jeg svarer sjelden til venner og bekjente!!

Vet ikke hvorfor, men jeg gidder rett og slett ikke. Høres litt merkelig ut sikkert! Jeg har tusen andre tanker i hodet og dermed er det fort at jeg utsetter det og glemmer det etterhvert.

Også tenker jeg dersom jeg ikke svarer må hun/han vel forstå at jeg ikke har anledning til å komme. Forstår at ingen er tankelesere altså, men det er slik jeg tenker...

Men blir du ikke redd for å ikke bli inkludert mer? Nå svarer jo veninna mi når hun vil, men hun svarer aldri nei. Jeg tenker jo mer at jeg ikke er en prioritet for henne og at hun ikke vil være sammen med meg enn at hun ikke kan. Anonymous poster hash: d20f7...a7e
Skrevet

Jeg er også slik at jeg svarer sjelden til venner og bekjente!! 😂

Forundret over at du HAR venner.

Anonymous poster hash: 5de75...76a

Skrevet

Uakseptabel oppførsel. Uansvarlig. Selvsagt skal man svare. Dårlig venn.

Anonymous poster hash: 3edeb...d69

Skrevet

Nei, fordi de kjenner meg og vet hvordan jeg er 😂 Dessuten er jeg ikke veldig sosial av meg og trives best å pusle for meg selv.

Har to gode venninner og det er mer enn nok for meg. 😊

Skrevet

Anonym bruker, on 15 Jun 2015 - 18:46, said:

Anonym bruker" data-cid="147265017" data-time="1434386421" data-date="i dag, 18:40 said:

Forundret over at du HAR venner.

Anonymous poster hash: 5de75...76a

Syns det virker som om mange dras mot folk som ikke bryr seg om andre. Da er en liksom noe spesiellt om en får innpass. Jeg er egentlig på vei til å gi opp min veninne. Siste jeg inviterte henne på fjelltur og fikk ikke svar. Da den aktuelle dagen kom la hun ut på facebook at hun var på fjelltur med noen andre.

Anonymous poster hash: d20f7...a7e
Skrevet

Helt utrolig at du har venner når du oppfører deg så arrogant! Skjønner du virkelig ikke selv hvor tåpelig og teit du oppfører deg? Gidder ikke å bruke noen sekunder på å svare en god venn eller familie? Joda, det er jo hyggelig at du ikke en gang har noen sekunder å avse til å gi folk en respons ... Håper du klarer å oppdra barna dine bedre enn din mor klarte med deg.

Anonymous poster hash: cb827...b88

Skrevet

Alternativet kan være hakke værre ser jeg ☝ Kunne endt opp med en så frekk og ekkel personlighet som du viser her.

Skrevet

Du er veldig respektløs overfor dine venner og bekjente. En dag risikerer du å sitte igjen uten venner, uten at noen vil inkludere deg.

Du skriver lenger ned at du er fornøyd med de to vennene du har. Det er jo flott det når man bare tar vare på de to man har. Når du viser dem null respekt så blir du selv veldig sårbar, for en dag gidder de ikke mer. Da sitter du der alene. Da kan du stulle alene...

Men først og fremst viser du lite eller ingen respekt for vennene dine!

Anonymous poster hash: 5904e...4c4

Skrevet

Sånn er kusina mi også. Jeg veit hun er glemsk, men også at hun gjør dette bevist.

Utrolig irriterende så de dagene jeg ikke fikk svar så dro jeg på besøk. Bare for å poengtere at det lønner seg å svare.

Etter tre ganger ble hun faktisk irritert og tok det opp. Jeg forklarte da på en pen måte at jeg blir like irritert når hun ikke svarer på meldinger. Hun ble stum og vi begge begynte å le. Vi følte oss som fjortiser igjen.

Dette er nå 8 år siden og kusina mi svarer altid og jeg ringer før jeg kommer.

Du må nok ta det opp med henne for det påvirker vennskapet negativt sånn som det er nå.

Anonymous poster hash: a4fe6...563

Skrevet

Alternativet kan være hakke værre ser jeg ☝ Kunne endt opp med en så frekk og ekkel personlighet som du viser her.

Er det frekt og ekkelt å påpeke ovenfor deg at det er arrogant å ikke gidde å svare venner og familie? Jaja, det sier jo egentlig bare enda mer om deg ...

Skrevet

Kommer litt an på hvor vanskelig du er å si nei til?

Jeg har noen venninner det er lett å si nei til, mens andre er det vanskelig for de blir potte sure et par dager før de er like blide igjen.

Anonymous poster hash: 4aeb5...5b2

Skrevet

Har jeg INTERESSE av å svare, svarer jeg! Også dersom det er noe viktig. Men bekjente rundt meg og andre som jeg ikke synes står meg nær gidder jeg svært sjelden å sende melding til altså.

De som kjenner meg og står meg nært vet at det lønner seg å RINGE meg ;) Ikke sende melding om slike fille ting. Type "hvordan går det", "du driver med" osv.

Har andre ting å bruke tiden på enn teite meldinger. Og ja; jeg har et stort nettverk og masse folk som sender både sms og meldinger på facebook. Disse "tørr-pratene" kan de ta med andre som ikke er mamma og bruker tiden sin på andre ting enn simple meldinger.

Heldigvis har mine to bestevenninner lært seg at de må ringe dersom det er noe. Sjelden jeg sender meldinger også.

Meldinger gidder jeg rett og slett ikke å prioritere. Bortkastet tid.

Skrevet

Har jeg INTERESSE av å svare, svarer jeg! Også dersom det er noe viktig. Men bekjente rundt meg og andre som jeg ikke synes står meg nær gidder jeg svært sjelden å sende melding til altså.

De som kjenner meg og står meg nært vet at det lønner seg å RINGE meg ;) Ikke sende melding om slike fille ting. Type "hvordan går det", "du driver med" osv.

Har andre ting å bruke tiden på enn teite meldinger. Og ja; jeg har et stort nettverk og masse folk som sender både sms og meldinger på facebook. Disse "tørr-pratene" kan de ta med andre som ikke er mamma og bruker tiden sin på andre ting enn simple meldinger.

Heldigvis har mine to bestevenninner lært seg at de må ringe dersom det er noe. Sjelden jeg sender meldinger også.

Meldinger gidder jeg rett og slett ikke å prioritere. Bortkastet tid.

Dersom du ser på tråden her vil du merke at ALLE synes den oppførselen din er arrogant og overlegen, det er flere som kommenterer det. Jeg har fire barn og jobber 100% selv, men å bruke noen skunder på å svare har jeg alltid tid til. Bare det at du bruker ord som "ikke gidder" "må lære seg" osv om venner gjør at jeg synes du bør våkne litt opp. Du er ikke så spesiell at folk ikke kan ende opp med å bli lei av overlegen oppførsel etter en tid.

Skrevet

Det må isåfall være mitt "problem" om hvem jeg gidder å svare på melding eller ikke... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...