Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har en femteklassing som er relativt skoleflink. I dag fikk vi beskjed om at han i morgen skal ta en M7-prøve med tanke på å kanskje flyttes opp to trinn. Hva er egentlig en M7-prøve, og hvordan foregår det? Er det multiple choice? Har han tidspress på seg (evt hvor lang tid?), er det delt opp i seksjoner? Anonymous poster hash: e3222...da4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 M-prøven har navn etter årstrinnet. M-7 tas på starten og slutten av 7. klasse for å se hva de kan når de starter på høsten (gir læreren grunnlag til å planlegge undervisningen) og på våren for å måle fremgangen dette skoleåret. Den er delt inn i to deler, hvor del 1 måler grunnleggende ferdigheter i faget (f.eks de fire regneartene, tall og tallforståelse etc), mens del 2 går på spesifikke emner innenfor matematikk (statistikk, geometri etc). Elevene får en time pr. del. Ikke alle blir ferdige med hele prøven, men i utgangspunktet skal det være nok tid. Det gis poeng for antall rette svar og man blir rangert i prøveklasser. Det er ti prøveklasser, hvor prøveklasse 1 er laveste nivå, mens prøveklasse 1 har du tilnærmet alt rett. En elev som mestrer faget godt bør ligge i prøveklasse 7 og oppover. Husk at dette er en prøve som inneholder oppgaver av alle vanskegrader. Du skal være svært god for å få alt rett på denne prøven. Anonymous poster hash: f2b8c...868
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Det er forresten en blanding av oppgaver. Noen er avkryssing, mens andre skriver du bare svaret, mens andre igjen krever at du viser utregning. Anonymous poster hash: f2b8c...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå