Gå til innhold

Gutt som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo vanlig at jenter på 13-18 år blir brukt som barnevakt, men hva tenker dere om gutter på samme alder? Ville dere synes det var ok?

Grunnen til at jeg spør er at sønnen min på 14,5 år leker litt med tanken på å henge opp lapper om å være barnevakt. Han er utrolig glad i små barn, har alltid vært det, og små barn ser ut for å elske ham også. Han er den typen som bare "må" bort og hilse på babyer og smårollinger i vogn, sier "nhååå, så søt!" hver gang han ser en baby på tv osv. Han er også ansvarlig og har tre yngre søsken som han har passet mye, men vil andre synes det er ok? Jeg føler at folk flest synes dette er mer en "jentejobb". Ville du ringt til en gutt på 14-15 år om det hang oppe lapp om barnevakt, eller bare til jenter?

Anonymous poster hash: 9931d...788
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri brukt en ukjent ungdom uansett, men om jeg kjente gutten og delte din oppfatning, så spiller det ingen rolle at han er gutt, i forhold til barnepass :)

Anonymous poster hash: 78473...468

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har brukt flere gutter, deriblant min nevø, min eldste sønn og en elev fra skolen der jeg jobber (han var ca 16 år). Hvis han er glad i barn og gjerne vil så er det jo bare flott. Man tar seg jo tid til å la ungene bli kjent med barnevakten når det er en ny en.

Skrevet

Har flere ganger hatt stedønnen til en venninne av meg som barnevakt. Han begynte da han var 15 år. Utrolig flink og snill gutt:) Har vært veldig fornøyd med ham.

Anonymous poster hash: 45f95...ee9

Skrevet

Jeg er så heldig å ha en bonussønn på 13 år (snart 14) som er "barnevakt" til sønnen min på 6 år. :)

På denne måten kan kjæresten min og jeg lett dra ut å gjøre ærend, dra på kino osv. uten stress. :)

13-åringen er veldig voksen og furnuftig av seg, så stoler 100% på han! Sønnen min har også veldig respekt for "storebror", så det går kjempe greit.

Anonymous poster hash: e7d4d...928

Skrevet

Her er det stort sett gutter som har blitt brukt som barnevakt de siste åra.

Jeg har valgt å bruke akkurat de 3 barnevaktene jeg har brukt fordi jeg kjenner de godt, vet de er til å stole på og at de har tålmodighet med barna (har et diagnosebarn som er til tider krevende)

Nå må jeg ut å finne nye barnevakter da den siste av disse 3 flytter fra bygda pga skole.

Jeg er litt usikker på hvem jeg skal høre med men jeg vurderer å først høre med en gutt som begynner ungdomskolen i år fordi han er vant med småsøsken sine og veldig rolig og tålmodig.

Jeg kjenner  ingen jenter i den alderen som jeg har samme tiltro til, men er et par jenter som er et år yngre som muligens får spørsmål om han ikke har lyst.

Så for meg kan gutter fint være barnevakt på lik linje med jenter, men gutt eller jente, jeg vil kjenne personen noe, gjerne vite hvem foreldrene er før jeg lar de sitte barnevakt.

Anonymous poster hash: 8525d...d94
Skrevet

Tusen takk for fine innspill. Det er godt å se at kjønn ikke har noen betydning for flere av dere. Jeg har sagt til sønnen min at det kan være vanskelig med lapper fordi de fleste vil kjenne barnevakten litt først, men han kan jo prøve :)

HI

Anonymous poster hash: 9931d...788
Skrevet

Om han har yngre søsken kan dere jo forsøke dere på en lapp i barnehagen.

"Stian som er storebror til Mia vil gjerne ha noen småjobber som barnevakt. Mia og hennes foreldre kan gå god for hans omsorgsevne og evne til ansvar... Osv"

Jeg har en sønn på 14 år som uten problem kan passe sine småsøsken, så det vet jeg er fullt mulig. Men jeg ville heller ikke tatt en helt fremmed ungdom i hus som barnevakt.

Anonymous poster hash: ed6d7...bc1

Skrevet

Da jeg flyttet for å gå på skole, overtok mine småbrødre "barnevaktungene" mine. Så lenge sønnen din er moden nok for ansvaret så spiller det ingen rolle om han er gutt😊 Det med modenhet gjelder jo jenter også😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...