Gå til innhold

To av fire barn kom ikke hjem til sønnen min. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

På skolen (1.klasse) er de delt opp i grupper. En gang i måneden er det et barn sin tur til å invitere de andre barna på gruppen hjem til seg på middag og lek. Neste mnd. et annet barn osv. Dette for at barna skal bli bedre kjent med hverandre. Det er lærerne i klassen som har mikset gruppene sammen.

Denne måneden var det barnet mitt sin tur til å invitere gruppa hjem. Endte opp med at to av fire inviterte barn kom. :(

Synes det er kjempe sårt!!! Vet sønnen min har vært igjennom en tøff start på skolen med en del mobbing, erting og utestengelse. Ofte han har sagt at ingen vil leke med han, har ingen å leke med på skolen, de vil ikke leke med han osv..

Kjenner jeg er kjempe skuffa og trist!!!

Anonymous poster hash: 6817e...e63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde også familiegruppe for noen uker siden, og da dukket tre av fem opp.

Det er rett og slett den tida på året. Siste ukene før skoleslutt er ekstremt travelt for de fleste.

Et godt tips til neste gang er at du ber om tilbakemelding på invitasjonen, da ser du jo lett om det er mange som ikke kan.

Skrevet

Hvordan inviterte du da? (Eller - inviterte du i det hele tatt eller bare håpet du at de ville dukke opp på endt tidspunktet som var satt på på planen)

Ba du om tilbakemelding på invitasjonen?

Denne tiden av året er det for mange rimelig travelt med avslutninger både her og ser, treninger og kamper osv. Selv har vi tre barn og jeg tror jammen vi ikke har hatt en eneste ledig ettermiddag de siste tre ukene. Da er det desverre fort gjort å glemme ting hvis man ikke får en konkret invitasjon.

Anonymous poster hash: d28be...abf

Skrevet

Som flere andre sier, ikke sett alt dette på kontoen for mobbing og utestengelse riktig enda. Nå vet jeg hvordan det er hos dere, men her er det avslutninger og happeninger så og si hver kveld nå. Juni og desember er de travleste månedene i året når du har barn. Sånn til en annen gang kan du jo tenke på at du ber om tilbakemelding på invitasjonen, sånn at du får vite om det krasjer med andre ting.

Og overfor barnet ditt kan du prøve å fokusere på de to som faktisk kom, ikke de som uteble.

Skrevet

Juni er en utrolig travel måned og hos oss blir ikke vennegruppen prioritert i travle måneder

Anonymous poster hash: 22844...3f0

Skrevet

Signerer de over her. Vi har fire barn og knapt en eneste ledig dag i hele slutten av mai/første halvdel av juni.

Men om sønnen din sier at han ikke har noen å leke med, hva gjør du med det da? Har du bedt om møte med kontaktlærer? Inviterer du ofte barn med dere hjem slik at gutten din skal bli godt kjent med noen? Det er ikke meningen å være slem, men du framstiller deg selv som litt tafatt og tiltaksløs på måten du ordlegger deg på her. Jeg får litt inntrykk av, muligens helt uriktig, at du bare venter på at ting skal ordne seg av seg selv i stede for å stå på for at ting skal bli bedre.

Anonymous poster hash: 6c1b0...3f5
Skrevet

Jeg synes sånne tvungent sammensatte vennegrupper er noe forbanna tull. Det blir såre følelser hvis folk ikke kommer og det blir tolket som om barnet ikke har lyst til å leke med verten for vennegruppa og sånt. Så lenge barna ikke sliter max med å være sosiale synes jeg at det bør være opptil hver enkelt barn hvem barnet ønsker å leke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...