Gå til innhold

Psykisk vold, time alene på fvk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har levd med en mann som har vært manipulerende, avvisende, kritisk og direkte stygg med meg. Nå har jeg samla meg mot til å ringe fvk. Det var i ren fortvilelse i dag.. Vet egentlig ikke hva jeg skal si til dem? Jeg kan jo ikke fortelle alt han har gjort meg.. Det vil høres ut som om jeg er ute etter å ta han, vinne hovedomsorg eller noe slikt . noen som har vært på time alene ? Hva tok dere opp?

Anonymous poster hash: 15fd9...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn fra en kant, og se hvor mye du rekker å fortelle.

Anonymous poster hash: 80a1d...03e

Skrevet

Jeg dro dit alene, men dette var etter brudd og jeg kontaktet dem for å forhøre meg ang samvær. 
Her har det vært både fysisk og psykisk vold.

Men en ting som hjalp veldig, var å fortelle ALT til noen. Når man er i et slikt forhold skammer man seg gjerne litt fordi man blir, og man tør ikke si til venner og bekjente at man blir behandlet dårlig. 
Det var deilig å få høre fra en utenforstående at det han hadde gjort var mye verre enn jeg selv trodde. Man kommer opp med unnskyldninger til seg selv hele tiden, så det er godt å få et ærlig svar fra noen. 
Det var faktisk så ille at fvk "tvang" meg til å anmelde han, og jeg er så utrolig glad for at jeg dro dit. Det hjalp meg å åpne øynene å se ting på en annen måte. 

Du kan fortelle absolutt alt du vil! 

Anonymous poster hash: f93dd...c52
Gjest Antarctica
Skrevet

Har levd med en mann som har vært manipulerende, avvisende, kritisk og direkte stygg med meg. Nå har jeg samla meg mot til å ringe fvk. Det var i ren fortvilelse i dag.. Vet egentlig ikke hva jeg skal si til dem? Jeg kan jo ikke fortelle alt han har gjort meg.. Det vil høres ut som om jeg er ute etter å ta han, vinne hovedomsorg eller noe slikt . noen som har vært på time alene ? Hva tok dere opp?Anonymous poster hash: 15fd9...bb7

Flott at du tar tak! Bare snakk fra levra, si du trenger noen til å høre på deg.

Skrevet

Jeg dro dit alene, men dette var etter brudd og jeg kontaktet dem for å forhøre meg ang samvær.

Men en ting som hjalp veldig, var å fortelle ALT til noen. Når man er i et slikt forhold skammer man seg gjerne litt fordi man blir, og man tør ikke si til venner og bekjente at man blir behandlet dårlig.

Det var deilig å få høre fra en utenforstående at det han hadde gjort var mye verre enn jeg selv trodde. Man kommer opp med unnskyldninger til seg selv hele tiden, så det er godt å få et ærlig svar fra noen.

Det var faktisk så ille at fvk "tvang" meg til å anmelde han, og jeg er så utrolig glad for at jeg dro dit. Det hjalp meg å åpne øynene å se ting på en annen måte.

Så bra at du kom deg vekk. Det som er så vanskelig med min mann er at han " bare" utøver psykisk vold. Han har aldri vært fysisk på noen måte. Han har også fått meg til å tro at jeg fortjener måten han er på. Han kjefter og forteller til stadighet hvor udugelig jeg er. Han finner en negativ ting med meg og spiller på dette. Bryter meg ned. Jeg kjenner jeg er helt utslitt. Er bare redd for at de skal mene det samme som han, at jeg overdriver.. kunne du rådføre deg ang. Omsorg? Kan de svare på hva de vil anbefale når han ikke er til stede også..?

Skrevet

Så bra at du kom deg vekk. Det som er så vanskelig med min mann er at han " bare" utøver psykisk vold. Han har aldri vært fysisk på noen måte. Han har også fått meg til å tro at jeg fortjener måten han er på. Han kjefter og forteller til stadighet hvor udugelig jeg er. Han finner en negativ ting med meg og spiller på dette. Bryter meg ned. Jeg kjenner jeg er helt utslitt. Er bare redd for at de skal mene det samme som han, at jeg overdriver.. kunne du rådføre deg ang. Omsorg? Kan de svare på hva de vil anbefale når han ikke er til stede også..?

Det var kun 2 voldsepisoder her, mens det var daglig manipulering og psykisk vold over lengre tid. Han er psykopat ( En ekte psykopat. Dessverre blir ordet psykopat veldig misbrukt så måtte bare påpeke det, hehe) så jeg har virkelig fått kjørt meg. 

Jeg fikk rådført meg ang samvær ja. Det var jo hele poenget med timen, men det endte opp med anmeldelse isteden.

De kan gi deg veiledning og råd og tips. Men dersom mannen din også går til en time alene, vil de også fortelle han om hans rettigheter osv, uavhengig av hva du har fortalt om han. De tar ingens side.

Skrevet

hvorfor dikter du opp ting Blair waldorf???

Anonymous poster hash: 2f2c7...dd5
Skrevet

hvorfor dikter du opp ting Blair waldorf???

Hun har jo ikke svart i tråden en gang?

Skrevet

Jeg har fått rådgiving via telefon fra FVK etter brudd med en psykopat. Jeg snakket med dem dagen etter besøksforbudet trådte i kraft, siden han kun hadde besøksforbud overfor meg, og ikke barna. Fikk gode råd om hvordan situasjonen skulle legges fram for barna, hvordan jeg skulle forholde meg til eventuelle samvær osv. Det var veldig nyttig å snakke med dem, uten den samtalen hadde jeg nok strukket meg altfor langt i en situasjon der førsteprioritet skulle være å verne meg selv.

Anonymous poster hash: fcf93...0fc

Skrevet

Jeg har fått rådgiving via telefon fra FVK etter brudd med en psykopat. Jeg snakket med dem dagen etter besøksforbudet trådte i kraft, siden han kun hadde besøksforbud overfor meg, og ikke barna. Fikk gode råd om hvordan situasjonen skulle legges fram for barna, hvordan jeg skulle forholde meg til eventuelle samvær osv. Det var veldig nyttig å snakke med dem, uten den samtalen hadde jeg nok strukket meg altfor langt i en situasjon der førsteprioritet skulle være å verne meg selv.

Anonymous poster hash: fcf93...0fc

Nesten identisk til min situasjon.

Skrevet

Dette er kanskje dumt å spørre om, men de har helt taushetsplikt? Sånn i forhold til når jeg og mannen går dit sammen i etterkant? Jeg er nok superparanoid, men hvor fort blir bv involvert i slike Saker? Sliter med å stole på folk... Hva om jeg forteller alt han gjør mot meg og de ser det som utrygghet for barnet?

Skrevet

Det er en av grunnene til at du må være helt ærlig. Da får du et realistisk syn på hva som egentlig foregår i hjemmet deres. 
Et barn har ikke godt av å vokse opp i et hjem med en far som er stygg mot mor, eller mot barnet. 
Det er din oppgave å skåne barnet fra dette. Nå har du jo ikke fortalt så mye, men fortell absolutt alt til fvk. 
Kanskje det endelig gir deg en oppvekker og innser at du bør forlate han? 

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette er kanskje dumt å spørre om, men de har helt taushetsplikt? Sånn i forhold til når jeg og mannen går dit sammen i etterkant? Jeg er nok superparanoid, men hvor fort blir bv involvert i slike Saker? Sliter med å stole på folk... Hva om jeg forteller alt han gjør mot meg og de ser det som utrygghet for barnet? Anonymous poster hash: 15fd9...bb7

De har taushetsplikt om de tingene du forteller når du kommer på time alene. De timene dere evt går til sammen, blir protokollført, og dere kan begge i etterkant be om å få ut kopi av protokollen, men da skal den andre parten signere på det.

Skrevet

skjønner ikke at dere går på dette,Blair Waldorf som er pån igjen

Skrevet

skjønner ikke at dere går på dette,Blair Waldorf som er pån igjen

Hva snakker du om? Det er ikke henne. 😉

Skrevet

Men er det ok for dem at jeg lufter tanker om dette... Og spør om råd ang samvær? Vil de presse på at vi skal komme sammen for samtale. Jeg vet at han ikke vil bli med med mindre det er for mekling. Er så redd det jeg sier skal bli brukt mot meg i etterkant

Skrevet

Men er det ok for dem at jeg lufter tanker om dette... Og spør om råd ang samvær? Vil de presse på at vi skal komme sammen for samtale. Jeg vet at han ikke vil bli med med mindre det er for mekling. Er så redd det jeg sier skal bli brukt mot meg i etterkant Anonymous poster hash: 15fd9...bb7

Brukt mot deg av hvem?

Du kan snakke fritt der. Det du viser nå, er en masse frykt, på grensen til paranoia. Det er resultatet av å leve med fienden dag ut og dag inn.

Anonymous poster hash: 48ce8...f1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...