Gå til innhold

Eldre barn og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barna deres når de ikke lenger ønskte å være med på ferie med resten av familien?

Anonymous poster hash: ee8b0...4c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri skjedd faktisk :) Alle er med uansett. Nå eldstemann med kjærste også. One big happy family.... Øhhh nei, men vi liker å være ferie sammen faktisk-

Skrevet

Aldri skjedd faktisk :) Alle er med uansett. Nå eldstemann med kjærste også. One big happy family.... Øhhh nei, men vi liker å være ferie sammen faktisk-

Kan jeg spørre deg om noe KellyTaylor? Du har en attpåklatt har du ikke? Hvordan er ferier med store og små? Vi er på vippen til å forsøke men er så engstelig for hvordan ferier etc blir. Interessene blir så forskjellige ser jeg for meg.

Og dette er med ny mann og er redd det ødelegger forholdet. Er dine med samme mann og forholdet taklet å "begynne på nytt"?

Anonymous poster hash: 532d6...0d9

Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe KellyTaylor? Du har en attpåklatt har du ikke? Hvordan er ferier med store og små? Vi er på vippen til å forsøke men er så engstelig for hvordan ferier etc blir. Interessene blir så forskjellige ser jeg for meg.

Og dette er med ny mann og er redd det ødelegger forholdet. Er dine med samme mann og forholdet taklet å "begynne på nytt"?

JA denne sistemann er med annen mann enn de tre første. Har gått veldig greit i grunn. Siden alle har forskjellig behov av oss, så har det kun vært alternativet Sunwing senter som vi alle har reist til. Også med mormor & morfar :) Vil vel kalle oss for en sporty familie som leier jetski, paragliding, drar på turer ( kan være seg at vi splitter oss pga intreresser), Jeg og gutta har feks stått opp tidlig for trening i basseng & treningsstudioet, mens mannfolket tar seg av minstemann.

Nåværende mann har vært flink med å ta med de andre gutta på dette som nevnt ovenfor, mens jeg har slanget meg på solsengen eller gravd sandslott med minsten.

Noen småproblemer har det vært innimellom, men ikke av noen stor karakter. Har måtte feks ta mer hensyn til minstemann i enkelte sammenhenger, noe de andre ikke alltid har skjønt hvorfor. Måtte minne de på at de også har vært små en gang og vært akkurat på samme måte. Feks litt gråt ved takeoff og landing på flyet. Alt går seg til og gleder meg til årets ferietur :)

Skrevet

Det blir jo litt omvendt, men jeg husker i hvert fall godt at jeg ikke hadde lyst til å være med på ferie den sommeren da jeg var 15 år (ble 16 på høsten). Jeg hadde ikke så lyst året før heller, men da måtte jeg. Sommeren da jeg var 15 år fikk jeg være alene i 5 dager. Året etter i 2 uker. Jeg tror kanskje ikke jeg ville latt min eldste være alene som 15-åring, han er 13 år nå og veldig langt i fra klar for det.

Anonymous poster hash: bfa33...f54
Skrevet

JA denne sistemann er med annen mann enn de tre første. Har gått veldig greit i grunn. Siden alle har forskjellig behov av oss, så har det kun vært alternativet Sunwing senter som vi alle har reist til. Også med mormor & morfar :) Vil vel kalle oss for en sporty familie som leier jetski, paragliding, drar på turer ( kan være seg at vi splitter oss pga intreresser), Jeg og gutta har feks stått opp tidlig for trening i basseng & treningsstudioet, mens mannfolket tar seg av minstemann.

Nåværende mann har vært flink med å ta med de andre gutta på dette som nevnt ovenfor, mens jeg har slanget meg på solsengen eller gravd sandslott med minsten.

Noen småproblemer har det vært innimellom, men ikke av noen stor karakter. Har måtte feks ta mer hensyn til minstemann i enkelte sammenhenger, noe de andre ikke alltid har skjønt hvorfor. Måtte minne de på at de også har vært små en gang og vært akkurat på samme måte. Feks litt gråt ved takeoff og landing på flyet. Alt går seg til og gleder meg til årets ferietur :)

Tusen takk for fint svar. Jeg er nok også litt ekstra sår/var på at mine to barn fra tidligere vil føle seg tilsidesatt med et nytt barn da vi har 50-50 deling. Er redd de skal føle at de må flytte mens et barn bor hjemme fast.

Er det og ferier jeg tenker mest på :-/ og at jeg er livredd for nok et brudd og måtte forholde meg til enda en eks.

Takk igjen :-)

Skrevet

Ikke Ltuelt her ennå, men selv var jeg 16 da jeg ikke lenger gadd å være med foreldre på ferie. Fra den alderen begynte vi å feriere alene med venner. Først på småturer i nærområdet (teltturer, sykkelturer over flere dager, hytteturer etc) deretter sydenturer de vi var 18.

Anonymous poster hash: 2363e...02a

Skrevet

Jeg sluttet å være med på familieferier fra jeg var ca. 15. Det er lenge siden da. Men mine to tantebarn på 18 og 20 er fortsatt med sine foreldre på alle ferier.

Anonymous poster hash: dde68...18d

Skrevet

Min på 15 får ikke velge selv om hun skal være med eller ikke. Hun skal være med. Men hun får velge å dra med far 6 uker til nordnorge eller være her på østlandet med oss. I år valgte hun nord og blir der i 6 uker

Anonymous poster hash: a14a0...d8e

Skrevet

Jeg var på siste familieferie som 14 åring. Etter det var jeg hjemme alene når de reiste bort. Orket virkelig ikke å henge i Syden med foreldre.

Anonymous poster hash: 34302...12d

Skrevet

Jeg var på min siste tur med foreldre da jeg var 18. Hadde da med meg ei venninne. Mine eldre søsken sluttet ved hhv 15 og 16. Men de hadde jo attpåklatten meg også å dra på, så familieferiene var nok mer barnetur enn det var for meg da jeg var på samme alder.

Jeg har ei venninne på 25 som fremdeles drar på ferie med foreldre og bror hvert år, så det varierer nok veldig.

Men vil tro 16-19 er vanlig, en gang på videregående mao.

Anonymous poster hash: 1ae02...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...