Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 i øversiktet på 2,6mm.. Så ble tilbudt blodprøve.. Nå er jeg veldig lei meg, og stressa Noen som har vært igjennom det samme?? Anonymous poster hash: 2ae7a...061
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Hva slags blodprøve er det du er tilbudt? Er det blodprøven som tas i forbindelse med duotest? Anonymous poster hash: 91dde...44b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Aner ikke. Hun sa bare jeg skulle ta en blodprøve, fikk svar til uka sa hun bare. Hi Anonymous poster hash: 2ae7a...061
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Jeg var over 38 da jeg ble gravid med yngstefrøkna og tok da duotest. Først genetisk veiledning og blodprøve, og så ul. Jeg husker ikke hva legen på veiledning sa at var for tykk nakkefold, men jeg husker hun sa at noen har fortykket nakkefold uten at det er noe galt. Så det trenger jo ikke å være noe galt. Hvis du tar samme blodprøven som ved duotest, vil svaret der, svaret på ul og noen faktorer ved deg (høyde, vekt, alder, røyking feks) legges sammen, og du vil få en lav eller høy sannsynlighet for at babyen har en av 3 trisomier. Håper uka fram til svaret går fort, og at alt er i skjønneste orden. Klem Anonymous poster hash: 91dde...44b
LivetErEnLek Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Er nok duo-testen du er blitt tilbudt. Den kan ikke fastslå eller utelukke kromosomfeil, men du vil få en pekepinn på sannsynligheten for at alt er som det skal være. Får du dårligere odds enn 1:250, vil du bli tilbudt fostervansprøve/ morkakeprøve. Disse sier 100% sikkert om det er avvik eller ikke. Tok selv duo-testen pga alder og fikk 1:180 i resultat. Valgte å avstå fra videre testing og har i dag en fantastisk gutt uten kromosomfeil. Skjønner at du blir stresset av dette, men prøv å senke skuldrene, så får du heller ta de valgene du må dersom det blir nødvendig. Klem
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 For tykk nakkefold er ikke spesifikt og kan ha ørten årsaker. Barnet ditt kan være helt frisk så ikke bekymre deg for mye. Anonymous poster hash: d85b9...a68
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Takk for svar. Håper blodprøven er fin. Hi Anonymous poster hash: 2ae7a...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå